Architektura brandingu
Data: 13.05.2010Współczesna architektura wykazuje coraz silniejszy związek z marketingiem. Merkantylne relacje mają charakter symbiotyczny, zmieniają w sposób zasadniczy obraz tych dwóch dziedzin. Komunikat, który niesie za sobą architektura spełnia także inną, komercyjną funkcję. Rolą wykładu jest pokazanie architektury jako składowej procesu budowania marki i kreowania wizerunku produktu, począwszy od miast (Barcelona, Bilbao, Berlin) na dobrach konsumpcyjnych skończywszy (Chanel, LVMH, Alessi, BMW).
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
Mistrzowie architektury
Data: 12.05.2010Périphériques Architectes to kolektyw założony w 1996 r. w Paryżu. Dziś współtworzą go dwa biura prowadzone przez Emmanuelle Marin- Trottin i David Trottin oraz drugie przez Anne-Françoise Jumeau. Praca nad projektami przebiega w formie warsztatów, gdzie oba biura konfrontują swoje pomysły, a następnie wspólnie uzgodniony rezultat prezentowany jest inwestorowi. Realizacje pracowni łączy użycie tanich, prostych materiałów oraz zamiłowanie do intensywnych barw. Périphériques wierzą, że architektura może poprawiać jakość życia ludzi, może stać się przestrzenią kontaktu i spotkania.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
Wykład z Jakubem Szczęsnym
Data: 12.05.2010Jakub Szczęsny działa indywidualnie i jako część Grupy Projektowej Centrala. Aktualne projekty dotyczą głównie instalacji oraz para-architektonicznych obiektów tymczasowych w przestrzeni publicznej w Polsce, Iz...raelu, Palestynie i Wielkiej Brytanii. Członek grupy doradzającej Miastu Stołecznemu Warszawa w ramach starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016. Lubi narracyjność, zmienność i tajemnice.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
Między formą a ideologią
Data: 12.05.2010Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego i Studenckie Koło Naukowe IHS UW zaprasza na ogólnopolską konferencję studencko-doktorancką. Celem konferencji jest zwrócenie uwagi na wagę badań i ochrony architektury XX wieku na terenie całej Polski, a także zastanowienie się jak z dziedzictwem modernizmu przedwojennego i powojennego oswajać i edukować odbiorców rzadko przekonanych o jego wartości.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>