Trasa N-s w Radomiu
Data: 14.07.2009
Czachowskiego ma być spokojną, cichą uliczką, Zbrowskiego i Szklana będą przedłużone w kierunku Słowackiego. Przy torach na Beliny-Prażmowskiego powstanie ślimak, którym można będzie wjeżdżać na wiadukt
O potrzebie wybudowania N-S-ki mówi się w Radomiu od wielu lat. Wytyczenie nowej drogi wzdłuż torów spowoduje, że łatwiej będzie się dostać z południowych dzielnic Radomia na północ, znacznie odciążona zostanie zakorkowana teraz ulica 25 Czerwca. Koncepcja trasy powstała w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Na jej podstawie projektant ma wykonać dokumentację techniczną odcinka od ronda przy Beliny-Prażmowskiego do Żeromskiego. Zgodnie z warunkami przetargu, jaki właśnie ogłosił Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, będzie miał na to czas do końca maja 2010 r.
Koncepcja zakłada wybudowanie węzła przy Beliny-Prażmowskiego (przed wiaduktem w ul. Słowackiego, po stronie torów), dzięki czemu będzie można z tej ulicy wjeżdżać na wiadukt, a także z niego zjeżdżać. Dołem trasa pobiegnie wzdłuż torów, przez obecny skup złomu, a dalej na planie przypomina widełki - jedną ulicę wytyczono blisko torów i stanie się ona przedłużeniem Szklanej, druga będzie równoległa do Czachowskiego i wpadnie w Zbrowskiego dokładnie na skrzyżowaniu z Żeromskiego. Obie nowe ulice mają mieć tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Czytaj dalej >>
Lista NewsówO potrzebie wybudowania N-S-ki mówi się w Radomiu od wielu lat. Wytyczenie nowej drogi wzdłuż torów spowoduje, że łatwiej będzie się dostać z południowych dzielnic Radomia na północ, znacznie odciążona zostanie zakorkowana teraz ulica 25 Czerwca. Koncepcja trasy powstała w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Na jej podstawie projektant ma wykonać dokumentację techniczną odcinka od ronda przy Beliny-Prażmowskiego do Żeromskiego. Zgodnie z warunkami przetargu, jaki właśnie ogłosił Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, będzie miał na to czas do końca maja 2010 r.
Koncepcja zakłada wybudowanie węzła przy Beliny-Prażmowskiego (przed wiaduktem w ul. Słowackiego, po stronie torów), dzięki czemu będzie można z tej ulicy wjeżdżać na wiadukt, a także z niego zjeżdżać. Dołem trasa pobiegnie wzdłuż torów, przez obecny skup złomu, a dalej na planie przypomina widełki - jedną ulicę wytyczono blisko torów i stanie się ona przedłużeniem Szklanej, druga będzie równoległa do Czachowskiego i wpadnie w Zbrowskiego dokładnie na skrzyżowaniu z Żeromskiego. Obie nowe ulice mają mieć tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Czytaj dalej >>