Wirtualny Wrocław
Data: 16.07.2009
Wrocław można zwiedzać nie tylko w realu bądź palcem po mapie. W internecie powstała kolejna strona umożliwiająca oglądanie miasta w trzech wymiarach - aż w głowie się kręci od jej oglądania
Kiedy wiosną do urzędu miasta zgłosiła się amerykańsko-izraelska firma GeoSim System, która zajmuje się wirtualnymi symulacjami miast w systemie 3D, wszyscy byli zachwyceni.
GeoSim System zaproponował stworzenie trójwymiarowej mapy podobnej do tej, jaka została już wykonana dla Filadelfii i pozwalającej na zwiedzanie miasta zarówno z ziemi, jak i z powietrza, a także na wchodzenie do kamienic, sklepów i muzeów.
Problemem okazała się wysoka cena projektu - opracowanie kilometra kwadratowego kosztować miało 100 tys. dol.
Tymczasem lokalnie podobny pomysł mieli wrocławscy zapaleńcy. Ich przygoda z trójwymiarem zaczęła się od gier komputerowych.
Tomasz Talkowski, jeden z założycieli portalu Wirtualny Wrocław: - Graliśmy w "Quake'a" i chcieliśmy przedstawić wrocławski rynek, tak aby dało się po nim wirtualnie biegać. W zeszłym roku zaczęliśmy robić wrocławskie panoramy fotograficzne i przenosić je do środowiska 3D.
Czytaj dalej >>
Lista NewsówKiedy wiosną do urzędu miasta zgłosiła się amerykańsko-izraelska firma GeoSim System, która zajmuje się wirtualnymi symulacjami miast w systemie 3D, wszyscy byli zachwyceni.
GeoSim System zaproponował stworzenie trójwymiarowej mapy podobnej do tej, jaka została już wykonana dla Filadelfii i pozwalającej na zwiedzanie miasta zarówno z ziemi, jak i z powietrza, a także na wchodzenie do kamienic, sklepów i muzeów.
Problemem okazała się wysoka cena projektu - opracowanie kilometra kwadratowego kosztować miało 100 tys. dol.
Tymczasem lokalnie podobny pomysł mieli wrocławscy zapaleńcy. Ich przygoda z trójwymiarem zaczęła się od gier komputerowych.
Tomasz Talkowski, jeden z założycieli portalu Wirtualny Wrocław: - Graliśmy w "Quake'a" i chcieliśmy przedstawić wrocławski rynek, tak aby dało się po nim wirtualnie biegać. W zeszłym roku zaczęliśmy robić wrocławskie panoramy fotograficzne i przenosić je do środowiska 3D.
Czytaj dalej >>