Nowy dworzec PKP w Katowicach
Data: 24.07.2009
Firma Neinver za miliard złotych zmieni wygląd placu Szewczyka i hali głównej dworca PKP w Katowicach. Powstanie tu także ogromna galeria handlowa. Co ciekawe, projekt nie obejmuje przebudowy peronów i prowadzących do nich tuneli. Te PKP ma remontować w późniejszym terminie.
Czwartkowe podpisanie umowy PKP z firmą Neinver w sprawie przebudowy katowickiego dworca PKP stało się najważniejszym wydarzeniem towarzysko-politycznym tego lata. Na prezentacji projektu pojawili się śląscy posłowie, urzędnicy, radni, historycy sztuki i architekci. Byli też: Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, wojewoda Zygmunt Łukaszczyk, marszałek Bogusław Śmigielski i wreszcie prezydent Katowic Piotr Uszok.
- Powstanie tutaj najnowocześniejszy dworzec w Polsce - ogłosili już na wstępie przedstawiciele PKP i Neinver.
Nicolas Roque z firmy SUD Architectes (w Polsce ich najsłynniejszym dziełem jest łódzka Manufaktura), która przygotowała projekt zabudowy placu Szewczyka i hali głównej dworca, mówił, że jego celem jest stworzenie w tym miejscu nowej ikony miasta. Podkreślał, że projektując nowe budynki, kierowano się m.in. lokalnymi tradycjami. Katowice zawsze były bowiem w awangardzie architektury. - Dlatego nie wyobrażaliśmy sobie pozbycia się 16 betonowych kielichów w hali głównej dworca. Ich pozostawienie jest dla tego projektu bardzo ważne - mówił Roque.
Czytaj dalej >>
Lista NewsówCzwartkowe podpisanie umowy PKP z firmą Neinver w sprawie przebudowy katowickiego dworca PKP stało się najważniejszym wydarzeniem towarzysko-politycznym tego lata. Na prezentacji projektu pojawili się śląscy posłowie, urzędnicy, radni, historycy sztuki i architekci. Byli też: Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, wojewoda Zygmunt Łukaszczyk, marszałek Bogusław Śmigielski i wreszcie prezydent Katowic Piotr Uszok.
- Powstanie tutaj najnowocześniejszy dworzec w Polsce - ogłosili już na wstępie przedstawiciele PKP i Neinver.
Nicolas Roque z firmy SUD Architectes (w Polsce ich najsłynniejszym dziełem jest łódzka Manufaktura), która przygotowała projekt zabudowy placu Szewczyka i hali głównej dworca, mówił, że jego celem jest stworzenie w tym miejscu nowej ikony miasta. Podkreślał, że projektując nowe budynki, kierowano się m.in. lokalnymi tradycjami. Katowice zawsze były bowiem w awangardzie architektury. - Dlatego nie wyobrażaliśmy sobie pozbycia się 16 betonowych kielichów w hali głównej dworca. Ich pozostawienie jest dla tego projektu bardzo ważne - mówił Roque.
Czytaj dalej >>