Przebudowa okolic zoo - Warszawa
Data: 10.06.2009
Ułatwiać kierowcom życie czy wyrzucać samochody z dzielnicy? W Warszawie trwa spór o przebudowę okolic ogrodu zoologicznego
Przebudowa jest konieczna z powodu budowy drugiej linii metra niedaleko ogrodu. Pytanie tylko co ma powstać - ZOO i urzędnicy chcą poszerzyć Wybrzeże Helskie, by ułatwić dojazd i zmniejszyć korki, a mieszkańcy Pragi przeciwnie, marzą o zielonych terenach bez spalin i hałasu. Do dyskusji włączyli się radni, a nawet ekolodzy. Czy da się ich wszystkich pogodzić?
- Odpowiedzmy sobie na pytanie dla kogo to robimy - mówi Maciej Czeredys, urbanista i mieszkaniec Pragi. - Jeśli będziemy budować dla samochodów będziemy mieli miasta dla samochodów, a nie dla ludzi - dodaje. I proponuje wpuszczenie ruchliwej ulicy w tunel, a nad nią stworzenie parku z dostępem do rzeki. Ale to nie takie proste, bo tunel jest bardzo drogi, a poszerzenie ulicy rozładuje korki i da ZOO miejsca parkingowe w postaci wydzielanego na weekend pasa.
Czytaj dalej >>
Lista NewsówPrzebudowa jest konieczna z powodu budowy drugiej linii metra niedaleko ogrodu. Pytanie tylko co ma powstać - ZOO i urzędnicy chcą poszerzyć Wybrzeże Helskie, by ułatwić dojazd i zmniejszyć korki, a mieszkańcy Pragi przeciwnie, marzą o zielonych terenach bez spalin i hałasu. Do dyskusji włączyli się radni, a nawet ekolodzy. Czy da się ich wszystkich pogodzić?
- Odpowiedzmy sobie na pytanie dla kogo to robimy - mówi Maciej Czeredys, urbanista i mieszkaniec Pragi. - Jeśli będziemy budować dla samochodów będziemy mieli miasta dla samochodów, a nie dla ludzi - dodaje. I proponuje wpuszczenie ruchliwej ulicy w tunel, a nad nią stworzenie parku z dostępem do rzeki. Ale to nie takie proste, bo tunel jest bardzo drogi, a poszerzenie ulicy rozładuje korki i da ZOO miejsca parkingowe w postaci wydzielanego na weekend pasa.
Czytaj dalej >>