Konkurs Nowy Folk Design
KONKURS – PRZEDMIOT I PRZEBIEG
6
czerwca 2009 – Ogłoszenie konkursu. Przedmiotem konkursu jest
zaprojektowanie oraz określenie technologii produktów - nowoczesnych
przedmiotów funkcjonalnych zainspirowanych polskim folklorem, które
pełnić mogą role prezentów dla przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Wielkopolskiego w kontaktach międzynarodowych oraz mogą
stać się atrakcyjnymi produktami do sprzedaży w miejscach publicznych
typu lotnisko, muzea etc.
6 czerwca – 17 lipca 2009 – Projektowanie produktów, czerpanie
inspiracji ze sztuki i tradycyjnej kultury polskiej wsi
z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technologii. Konkursowe
prace oceniać będzie jury złożone z ekspertów w zakresie etnologii,
trendów branżowych, projektowania, edukacji, mediów i biznesu oraz
przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.
Honorową Przewodniczącą Jury została Li Edelkort.
18 - 31 lipca 2009 – Prezentacja projektów, obrady jury, wybór projektów do prototypowania. Kryterium oceny projektów przez jury będzie:
- sposób przedstawiania projektu,
- zgodność z założeniami konkursu,
- czytelność koncepcji,
- atrakcyjność rynkowa,
- oryginalność, innowacyjność,
- atrakcyjność wizualna,
- funkcjonalność, ergonomia,
- prezentacja i umiejętność uzasadnienia projektowego,
- kreatywność.
Po
ogłoszeniu wyników organizator konkursu skontaktuje się z autorami
projektów wybranych do prototypowania drogą mailową lub telefoniczną w
celu współpracy przy prototypowaniu.
1 sierpnia – 27 września 2009
– Prototypowanie wybranych przez jury projektów (dopracowanie
technologii, wybór producentów, ocena prototypów).
NAGRODY W KONKURSIE
Łączna pula nagród wynosi 23.000 zł netto: I nagroda – 15.000 zł netto, II nagroda – 5.000 zł netto, III nagroda – 3.000 zł netto, przy czym jury może przyznać większą ilość nagród i inaczej rozdzielić ich kwotę.
Szczegóły na stronie: www.nowyfolk.pl