Muzeum II wojny światowej
Data: 1.09.2010Studio Architektoniczne Kwadrat z Gdyni zwycięzcą międzynarodowego konkursu na projekt Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.Biuro kierowane przez Jacka Droszcza i Bazylego Domstę zostawiło w tyle 128 innych, które również stanęły do konkursu. W uzasadnieniu odczytanym przez przewodniczącego jury, wiceprezydenta Gdańska Wiesława Bielawskiego, jurorzy podkreślili, że zwycięski projekt "taktownie wpisuje się w otoczenie, dając szansę, na stanie się ikoną". Zwycięzca konkursu otrzymuje 80 tys. euro oraz zaproszenie do udziału w postępowaniu na opracowanie projektu budowlanego wraz z zagospodarowaniem terenu
Czytaj dalej >>
URBAN VISION QUEST
Data: 1.09.2010Urban Vision Quest jest projektem badawczo-antropologicznym, który łączy problematykę sztuki w przestrzeni publicznej z zagadnieniami antropologii miasta. Jego idea nawiązuje do vision questu czyli ,,czasu poszukiwania wizji”, będącego szczególnym momentem w kulturach archaicznych. Wtedy to wybrane jednostki poszukiwały wizji , chcąc zmienić swą kondycję duchową i społeczną. Tradycja ta dziś jest kontynuowana w środowiskach miejskich globtroterów, podróżników mentalnych poszukujących dróg rozwoju wewnętrznego. Projekt odwraca tradycyjnie” ustawione bieguny kompasu kulturowego i nakierowuje podróż na poszukiwanie wizji rozwoju ,,ja” zbiorowego miasta.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
STGU vs. SARP
Data: 1.09.2010Od 27sierpnia trwa wystawa STGU vs. SARP, którą będzie można oglądać do piątego października 2010. Wspólnym mianownikiem SARP i STGU, podkreślanym przez wystawę, jest próba zmniejszania przepaści pomiędzy sztuką a społeczeństwem. Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej skupia najlepszych projektantów graficznych i designerów
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
OPOWIEŚCI O HISTORII
Data: 1.09.2010Malarstwo irlandzkiego artysty koncentruje się na pierwotnym, detalicznym i najbardziej intuicyjnym postrzeganiu skutków przemocy wojennej. Do jego podstawowych obszarów badawczych należą miasta i tereny objęte wojną, poddane analizie historycznej i wnikliwej obserwacji dokumentów. Woods obrazuje detale i z reporterską czujnością wyciąga z czarno – białej przeszłości intrygujące kolory; esencję różu, fioletu, pomarańczy, czerwieni. Paul Woods o swojej pracy mówi: Moje malarstwo jest przede wszystkim próbą syntezy dwóch nurtujących mnie zagadnień wizualnych: reprezentacji konfliktów zbrojnych w oryginalnych zapisach (glównie w fotografii reporterskiej i filmie).
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>