Muzeum II wojny światowej

Data: 1.09.2010
Muzeum II wojny światowej Studio Architektoniczne Kwadrat z Gdyni zwycięzcą międzynarodowego konkursu na projekt  Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.Biuro kierowane przez Jacka Droszcza i Bazylego Domstę zostawiło w tyle 128 innych, które również stanęły do konkursu. W uzasadnieniu odczytanym przez przewodniczącego jury, wiceprezydenta Gdańska Wiesława Bielawskiego,  jurorzy podkreślili,  że zwycięski projekt "taktownie wpisuje się w otoczenie, dając szansę, na stanie się ikoną". Zwycięzca konkursu otrzymuje 80 tys. euro oraz zaproszenie do udziału w postępowaniu na opracowanie projektu budowlanego wraz z zagospodarowaniem terenu

Czytaj dalej >>




więcej

URBAN VISION QUEST

Data: 1.09.2010
URBAN VISION QUESTUrban Vision Quest jest projektem badawczo-antropologicznym, który łączy problematykę sztuki w przestrzeni publicznej z zagadnieniami antropologii miasta. Jego idea nawiązuje do vision questu czyli ,,czasu poszukiwania wizji”, będącego szczególnym momentem w kulturach archaicznych. Wtedy to wybrane jednostki poszukiwały wizji , chcąc zmienić swą kondycję duchową i społeczną. Tradycja ta dziś jest kontynuowana w środowiskach miejskich globtroterów, podróżników mentalnych poszukujących dróg rozwoju wewnętrznego. Projekt odwraca tradycyjnie” ustawione bieguny kompasu kulturowego i nakierowuje podróż na poszukiwanie wizji rozwoju ,,ja” zbiorowego miasta.



Czytaj dalej  >>









więcej



STGU vs. SARP

Data: 1.09.2010
STGU vs. SARPOd 27sierpnia  trwa wystawa  STGU vs. SARP, którą będzie można oglądać do piątego października 2010. Wspólnym mianownikiem SARP  i STGU, podkreślanym przez wystawę,  jest próba zmniejszania przepaści pomiędzy sztuką a społeczeństwem. Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej skupia najlepszych projektantów graficznych i designerów


Czytaj dalej >>


więcej

OPOWIEŚCI O HISTORII

Data: 1.09.2010
PAUL WOODS, OPOWIEŚCI O HISTORIIMalarstwo irlandzkiego artysty koncentruje się na pierwotnym, detalicznym i najbardziej intuicyjnym postrzeganiu skutków przemocy wojennej. Do jego podstawowych obszarów badawczych należą miasta i tereny objęte wojną, poddane analizie historycznej i wnikliwej obserwacji dokumentów. Woods obrazuje detale i z reporterską czujnością wyciąga z czarno – białej przeszłości intrygujące kolory; esencję różu, fioletu, pomarańczy, czerwieni. Paul Woods o swojej pracy mówi: Moje malarstwo jest przede wszystkim próbą syntezy dwóch nurtujących mnie zagadnień wizualnych: reprezentacji konfliktów zbrojnych w oryginalnych zapisach (glównie w fotografii reporterskiej i filmie).


Czytaj dalej  >>



więcej