Rusza budowa obwodnicy Podegrodzia
Data: 4.08.2009Rozpoczynają się prace związane z budową obwodnicy Podegrodzia na Sądecczyźnie w Małopolsce. Dzięki nowej trasie polepszy się komunikacja w okolicach Starego i Nowego Sącza.
W poniedziałek wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela podpisał umowę z wykonawcą inwestycji. Koszt budowy ponad sześciokilometrowej obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 969 określono na 51 mln zł. Do użytku powinna zostać oddana pod koniec 2011 roku.
- Budowa obwodnicy Podegrodzia pozwoli na wyprowadzenie ruchu samochodowego o wysokim natężeniu z centrum miejscowości Podegrodzie. Inwestycja stanowić będzie uzupełnienie wybudowanej niedawno obwodnicy Starego Sącza - zaznaczył Ciepiela.
Czytaj dalej >>
W poniedziałek wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela podpisał umowę z wykonawcą inwestycji. Koszt budowy ponad sześciokilometrowej obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 969 określono na 51 mln zł. Do użytku powinna zostać oddana pod koniec 2011 roku.
- Budowa obwodnicy Podegrodzia pozwoli na wyprowadzenie ruchu samochodowego o wysokim natężeniu z centrum miejscowości Podegrodzie. Inwestycja stanowić będzie uzupełnienie wybudowanej niedawno obwodnicy Starego Sącza - zaznaczył Ciepiela.
Czytaj dalej >>
Dworzec Północny czeka na lotnisko
Data: 4.08.2009Szynobus dowożący pasażerów do lotniska w Świdniku to jedyna - zdaniem PKP - nadzieja dla opuszczonego dworca na Tatarach.
We wczorajszej "Gazecie" opisaliśmy dworzec kolejowy na Tatarach, który przed laty był drugim centrum handlowym Lublina. Tu mieszkańcy przyjeżdżali kupować ubrania, artykuły wędkarskie czy biżuterię.
Dziś miejsce wygląda na zapomniane: z peronów na Dworcu Północnym do pociągów wsiadają pojedyncze osoby, a w hali głównej działa tylko jedna kasa, lombard, zakład krawiecki i sklep z częściami do motocykli. Na perony prowadzi pomazane i cuchnące podziemne przejście.
O plany co do budynku zapytaliśmy Pawła Chmielewskiego, dyrektora lubelskiego oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP. - Od dawna szukamy klienta, który ożywi to miejsce, ale zainteresowania jak na razie nie ma. Dzielnica przemysłowa, którą ten dworzec obsługiwała, nie żyje już takim rytmem jak kiedyś - mówi.
Czytaj dalej >>
We wczorajszej "Gazecie" opisaliśmy dworzec kolejowy na Tatarach, który przed laty był drugim centrum handlowym Lublina. Tu mieszkańcy przyjeżdżali kupować ubrania, artykuły wędkarskie czy biżuterię.
Dziś miejsce wygląda na zapomniane: z peronów na Dworcu Północnym do pociągów wsiadają pojedyncze osoby, a w hali głównej działa tylko jedna kasa, lombard, zakład krawiecki i sklep z częściami do motocykli. Na perony prowadzi pomazane i cuchnące podziemne przejście.
O plany co do budynku zapytaliśmy Pawła Chmielewskiego, dyrektora lubelskiego oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP. - Od dawna szukamy klienta, który ożywi to miejsce, ale zainteresowania jak na razie nie ma. Dzielnica przemysłowa, którą ten dworzec obsługiwała, nie żyje już takim rytmem jak kiedyś - mówi.
Czytaj dalej >>
Budowa Centrum Konserwacji
Data: 4.08.2009Budowa Toruńskiego Centrum Konserwacji Zabytków musi poczekać na lepsze czasy. UMK na pewno nie zacznie jej w tym roku, bo brakuje mu pieniędzy. Naukowcy żałują, bo nowoczesna placówka nie tylko przyciągnęłaby uczonych z zagranicy, ale też mogłaby na siebie zarabiać
Nowy gmach dla konserwatorów ma stanąć za budynkiem wydziału sztuk pięknych przy ul. Sienkiewicza. Jeszcze latem ub.r., gdy przetarg na projekt inwestycji wygrała firma konsultingowo-inżynierska Tebodin SAP-Projekt, uczelnia zakładała, że budowa rozpocznie się zaraz po przedstawieniu niezbędnej dokumentacji. Projektant miał dostarczyć ją uniwersytetowi do końca marca 2009 r.
Dziś wiadomo, że konserwatorzy będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Prace nad dokumentacją są zaawansowane: zatwierdzono koncepcję architektoniczną, złożono w magistracie projekt budowlany, wykonano makietę, którą można oglądać w gmachu WSP. Do 30 września uniwersytet ma otrzymać pełną dokumentację z pozwoleniem na budowę i projektem wykonawczym. Władze UMK nie mają jednak wątpliwości, że na wbicie łopaty trzeba jeszcze poczekać. - W tym roku nie rozpoczniemy budowy - mówi prorektor ds. ekonomicznych i rozwoju prof. Włodzimierz Karaszewski.
Czytaj dalej >>
Nowy gmach dla konserwatorów ma stanąć za budynkiem wydziału sztuk pięknych przy ul. Sienkiewicza. Jeszcze latem ub.r., gdy przetarg na projekt inwestycji wygrała firma konsultingowo-inżynierska Tebodin SAP-Projekt, uczelnia zakładała, że budowa rozpocznie się zaraz po przedstawieniu niezbędnej dokumentacji. Projektant miał dostarczyć ją uniwersytetowi do końca marca 2009 r.
Dziś wiadomo, że konserwatorzy będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Prace nad dokumentacją są zaawansowane: zatwierdzono koncepcję architektoniczną, złożono w magistracie projekt budowlany, wykonano makietę, którą można oglądać w gmachu WSP. Do 30 września uniwersytet ma otrzymać pełną dokumentację z pozwoleniem na budowę i projektem wykonawczym. Władze UMK nie mają jednak wątpliwości, że na wbicie łopaty trzeba jeszcze poczekać. - W tym roku nie rozpoczniemy budowy - mówi prorektor ds. ekonomicznych i rozwoju prof. Włodzimierz Karaszewski.
Czytaj dalej >>
Galeria Krakowska już bez szyb
Data: 4.08.2009Nie ma już szyb na fasadzie Galerii Krakowskiej. Sprawa odpadających szklanych tafli ciągnie się już od listopada 2008 r. Wtedy z niewiadomych powodów upadły na ziemię dwie z nich. Nikomu nic się nie stało, ale ze względów bezpieczeństwa teren wokół fasady natychmiast ogrodzono.
Jak poinformowała nas wczoraj dyrektor galerii Monika Pyszkowska, zarządzający centrum handlowym zdecydowali się zdemontować wszystkie szyby, co też uczyniono w ubiegłym tygodniu.
Dyrekcja planuje ponowny ich montaż, jednak ostateczny głos należy tu do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie.
Dlaczego szyby odpadły?
Czytaj dalej >>
Jak poinformowała nas wczoraj dyrektor galerii Monika Pyszkowska, zarządzający centrum handlowym zdecydowali się zdemontować wszystkie szyby, co też uczyniono w ubiegłym tygodniu.
Dyrekcja planuje ponowny ich montaż, jednak ostateczny głos należy tu do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie.
Dlaczego szyby odpadły?
Czytaj dalej >>