Budy - krakowska specjalność
Data: 16.06.2009
Oddane nie tak dawno do użytku rondo Mogilskie z pewnością jest jedną z architektonicznych wizytówek miasta. Węzeł komunikacyjny zaprojektowany jest z pomysłem, a poruszanie się po nim pasażerom znacznie ułatwiają mądrze ułożone przejścia podziemne wiodące ku schodom ruchomym i windom. Wszystko zadbane, schludne...
Ale nie, komuś to przeszkadzało i tuż przy wlocie do "najdłuższego tunelu tramwajowego w Polsce" ustawił wręcz podręcznikowy przykład architektury byle jakiej - koszmarną, rozpadającą się budę. Chronią się w niej przed wiatrem i deszczem panowie czuwający nad tym, by ktoś z przechodniów nie pomylił tunelu tramwajowego z przejściem podziemnym, nie wlazł tam i krzywdy sobie nie zrobił. Cóż, zadanie poważne, właściwie misja. Dlaczego jednak, skoro już ochrona być tu musi, nikt nie pomyślał o tym wcześniej i po prostu nie zaprojektował odpowiedniego stanowiska?
Czytaj dalej >>
Ale nie, komuś to przeszkadzało i tuż przy wlocie do "najdłuższego tunelu tramwajowego w Polsce" ustawił wręcz podręcznikowy przykład architektury byle jakiej - koszmarną, rozpadającą się budę. Chronią się w niej przed wiatrem i deszczem panowie czuwający nad tym, by ktoś z przechodniów nie pomylił tunelu tramwajowego z przejściem podziemnym, nie wlazł tam i krzywdy sobie nie zrobił. Cóż, zadanie poważne, właściwie misja. Dlaczego jednak, skoro już ochrona być tu musi, nikt nie pomyślał o tym wcześniej i po prostu nie zaprojektował odpowiedniego stanowiska?
Czytaj dalej >>
Kładka przez Wisłę: budowa wznowiona
Data: 16.06.2009
W tym tygodniu, po blisko trzech miesiącach przerwy, miasto wznowi prace nad budową pierwszej kładki pieszo-rowerowej. Oddanie obiektu przełożono jednak na przyszły rok
Kładka o rozpiętości około 145 metrów ma połączyć obydwie dzielnice na wysokości dawnego mostu Franciszka Józefa (w ciągu ulic Mostowej i Brodzińskiego). Do jej budowy wykorzystano kamienne przyczółki pozostałe po wyburzeniu mostu. Konstrukcja kładki - zainspirowana strukturą liścia - ma składać się z systemu stalowych lin zamocowanych na łukowym ramieniu rozpiętym pomiędzy brzegami. Koszt inwestycji, której oddanie zaplanowano na początek listopada br., oszacowano na 30 mln zł. Wiadomo już, że zarówno budżet, jak i termin realizacji zostaną przekroczone.
Czytaj dalej >>
Kładka o rozpiętości około 145 metrów ma połączyć obydwie dzielnice na wysokości dawnego mostu Franciszka Józefa (w ciągu ulic Mostowej i Brodzińskiego). Do jej budowy wykorzystano kamienne przyczółki pozostałe po wyburzeniu mostu. Konstrukcja kładki - zainspirowana strukturą liścia - ma składać się z systemu stalowych lin zamocowanych na łukowym ramieniu rozpiętym pomiędzy brzegami. Koszt inwestycji, której oddanie zaplanowano na początek listopada br., oszacowano na 30 mln zł. Wiadomo już, że zarówno budżet, jak i termin realizacji zostaną przekroczone.
Czytaj dalej >>
Jednokierunkowe ulice - Wrocław
Data: 16.06.2009Jeden kierunek jazdy wprowadzony zostanie na ul. Bobrzej, Ukraińskiej, Brodzińskiego i Mochnackiego - informuje ZDiUM.
Na wnioski rad osiedli Wydział Inżynierii Miejskiej zdecydował, że jeden kierunek jazdy będzie obowiązywał na ul. Bobrzej (od Wejherowskiej do Zajęczej) oraz na ul. Ukraińskiej (od Estońskiej do Strzegomskiej).
Jeden kierunek jazdy wprowadzony zostanie także w przyszłym tygodniu na ul. Brodzińskiego (od Kamieńskiego do Romanowskiego) i Mochnackiego (od Romanowskiego do Kamieńskiego).
Źródło: www.miasta.gazeta.pl/wroclaw
Na wnioski rad osiedli Wydział Inżynierii Miejskiej zdecydował, że jeden kierunek jazdy będzie obowiązywał na ul. Bobrzej (od Wejherowskiej do Zajęczej) oraz na ul. Ukraińskiej (od Estońskiej do Strzegomskiej).
Jeden kierunek jazdy wprowadzony zostanie także w przyszłym tygodniu na ul. Brodzińskiego (od Kamieńskiego do Romanowskiego) i Mochnackiego (od Romanowskiego do Kamieńskiego).
Źródło: www.miasta.gazeta.pl/wroclaw
Budowa mostu - Toruń
Data: 16.06.2009
Historia starań władz Torunia o dofinansowanie budowy mostu drogowego przez Wisłę zaczyna przypominać brazylijski serial. Zamieszanie powstało już w momencie wpisywania inwestycji do finansowanego przez Brukselę programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Jeszcze długo po konferencji prasowej prezydenta Michała Zaleskiego pojawiały się wątpliwości, czy Unia Europejska dołoży do budowy przeprawy. Okazało się, że toruński projekt trafił na rezerwę unijnego programu - bez gwarancji, że dostaniemy pieniądze na jego realizację. Miasto bezskutecznie przekonywało przedstawicieli rządu, że budowa nowego mostu jest kluczowa nie tylko dla Torunia, ale dla całego kraju i powinna dostać zewnętrzne wsparcie finansowe. W sierpniu ub.r. wydawało się, że Toruń nie ma żadnych szans na pieniądze z Brukseli - minister infrastruktury Cezary Grabarczyk mówił, że dla rządu priorytetem są inwestycje związane z organizacją Euro 2012. Zaoszczędzone pieniądze z programu Infrastruktura i Środowisko w pierwszej kolejności zostaną wydane na budowę drogi łączącej Polskę z Ukrainą. W odpowiedzi prezydent Zaleski zapewnił, że nie zdecyduje o budowie nowej przeprawy przez Wisłę za miejskie pieniądze.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>