Wystawa Polish Job 2.0. Design That Matters
Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa polskiej marki wzorniczej. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądem najciekawszych produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, organizowanym przez Łódź Design Festival od 2011.
Przegląd polskiego designu
Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa projektów i wdrożeń reprezentujących polską markę wzorniczą, jej charakterystykę i unikatowość. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku, przeglądem najciekawszych produktów oraz próbą uchwycenia kryteriów identyfikujących spójność marki. Podczas pierwszej odsłony Polish Job podczas Milan Design Week w 2014. przedstawione zostały trzy powiązane ze sobą wątki: lokalność, nostalgia i innowacyjność, charakteryzujące polskie wzornictwo. Aktualna perspektywa pokazuje, że polski design poza czerpaniem z regionalnych motywów i zasobów, zabawą i przetwarzaniem wzorów z przeszłości czy próbami eksperymentowania i tworzenia nowych rozwiązań cechuje również odpowiedzialność i zaradność. Polscy projektanci coraz częściej proponują bardziej efektywne czy etyczne rozwiązania, minimalizując ilość odpadów lub podchodzą kreatywnie do ponownego użycia istniejących zasobów podczas produkcji. Wszystkie pięć kategorii przenika się i łączy w projektach i wdrożeniach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukaże współczesną polską myśl wzorniczą, aktualne trendy, rozwój poszczególnych marek, ewolucję produktów i najbardziej obiecujące kierunki rozwoju designu w Polsce.
Plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku
Plebiscyt must have to jedna z najważniejszych części, z których składa się Łódź Design Festival. Od 2011 rada ekspertów śledząc zmiany i nowinki polskiego designu, przyznaje znak jakości must have dostępnym na polskim rynku produktom, które są nowatorskie, wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i skupiają uwagę pomysłowością. Plebiscyt inspiruje projektantów do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a producentów zachęca do inwestowania w design jako kluczowy element swojej strategii rynkowej.
W trakcie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 dokonano przeglądu prawie 1000 nagrodzonych produktów w plebiscycie must have oraz określono, czym charakteryzuje się polska marka wzornicza. Pomimo ogromnej różnorodności krajowego designu, główne wartości, którymi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu przenikających się pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność oraz lokalność i nostalgia. Wybrana do prezentacji kolekcja odzwierciedla w znakomity sposób współczesność polskiego wzornictwa oraz kierunki jego rozwoju, niosące obietnicę ciągłego doskonalenia i świeżego spojrzenia na dominujące trendy w międzynarodowym designie, a jednocześnie łączenia tradycji i gwarancji jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest VANK.
Adres
fffunction.studio
Halvemaanstraat 18H
5651 BP Eindhoven
Godziny otwarcia
19-26.10.2024 / 11:00-18:00,
27.10.2024 / 11:00-16:00.
Kolofon
Łódź Design Festival – koncepcja wystawy
Bogusława Bronowicka – współpraca kuratorska
Małgorzata Jaguszewska – produkcja wystawy
Aleksandra Kietla – promocja & PR
Katarzyna Ludwisiak – grafika & projekt wystawy
Hanna Nadolska – wsparcie produkcji
Michał Piernikowski – kuratorowanie i tworzenie treści
Łukasz Piernikowski – koordynacja techniczna
O Łódź Design Festival
Łódź Design Festival to najważniejsze polskie wydarzenie poświęcone szeroko rozumianemu wzornictwu. Program łączy działania artystyczne i społeczne, a twórcy wystaw komentują wyzwania współczesnego świata. Budowanie wielowątkowej i multimedialnej narracji, ukazującej ciągłość i rozwój polskiej myśli projektowej oraz prezentacja wyjątkowych projektów zmieniających naszą rzeczywistość na lepsze to elementy wyróżniające ŁDF.
Data publikacji: 20.09.2024
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»