Design i komfort w nowym biurze Makro Cash and Carry
Nowa siedziba Makro Cash and Carry Polska w Warszawie to przykład synergii między estetyką, funkcjonalnością a zrównoważonym rozwojem. Projekt uwzględnia szereg rozwiązań, które poprawiły ergonomię przestrzeni i dobrostan pracowników. Architekci wybrali nowoczesne, indywidualnie dostosowane rozwiązania, w tym sufity dostarczone przez Knauf Ceiling Solutions, które zapewniają zarówno komfort akustyczny, jak i wizualną spójność przestrzeni.
Budynek zaprojektowany przez zespół Concept Space ma 105 m długości i tylko 12 m szerokości. Sześć pięter o łącznej powierzchni ok. 8200 mkw. dostosowano do różnych funkcji, które mają pełnić. Znajdują się tam strefy szkoleniowa i konferencyjna, Akademia Inspiracji Makro, a od drugiego piętra wzwyż zlokalizowane są biura dla 550 pracowników. Architekci zadbali o to, aby każdy poziom miał unikalny charakter, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu różnych materiałów i rozwiązań dostosowanych do konkretnych pomieszczeń. Kluczowe były również potrzeby pracowników, w tym komfort ich pracy, który zapewniono m.in. wykorzystując akustyczne panele sufitowe od Knauf Ceiling Solutions.
Piętra, na których mieszczą się biura, zostały zagospodarowane tak, aby na każdym z nich powstało około 10 sal spotkań, kuchnie oraz budki telefoniczne przeznaczone do cichej pracy i dyskretnych rozmów. Przestrzenie różnią się zastosowanymi kolorami, zabudową meblową oraz grafikami, które zostały zaprojektowane wspólnie z zespołem marketingowym Makro Cash and Carry Polska. Indywidualny charakter pięter jest widoczny również na sufitach. W całym budynku Makro Cash and Carry zastosowano aż siedem różnych rodzajów płyt sufitowych, co pozwala dostosować je do funkcji różnych pomieszczeń.
- Realizacja tego projektu była okazją do zaprezentowania pełnego spektrum naszych możliwości. Zastosowanie aż siedmiu różnych rodzajów sufitów potwierdza zdolność Knauf Ceiling Solutions do dostosowywania oferty według indywidualnych potrzeb klientów, przy jednoczesnym zachowaniu spójności całego projektu. Multimateriałowość naszego portfolio pozwala tworzyć przestrzenie, które nie tylko są atrakcyjne wizualnie, ale także doskonale spełniają swoją rolę w zakresie komfortu akustycznego, który w biurach jest kluczowy - powiedział Sebastian Staniewicz, manager ds. specyfikacji w Knauf Ceiling Solutions.
Każde pomieszczenie w budynku zostało starannie zaplanowane. W salach spotkań zastosowano panele HERADESIGN Superfine Sonic Elements z wełny drzewnej, co zapewnia optymalną akustykę i sprzyja koncentracji. Natomiast w salach konferencyjnych użyto płyt ADAGIO Acoustic+, które charakteryzują się wysokim współczynnikiem odbicia światła (88%), co zmniejsza potrzebę stosowania sztucznego oświetlenia.
W projekcie biura Makro Cash and Carry istotna była także funkcjonalność i trwałość wnętrz. Eleganckie wykończenie uskoków na powierzchni sufitu oraz integrację z systemami oświetleniowymi zapewniły profile AXONIS. Natomiast sufity MESH, dzięki swojej modułowej konstrukcji, wprowadziły do biura industrialny charakter, jednocześnie maskując instalacje i poprawiając estetykę pomieszczeń. Sufity te nie tylko wyróżniają się nowoczesnym wyglądem, ale także trwałością, co jest kluczowe we współczesnych, dynamicznych środowiskach pracy.
Panele Mesh Sonic Element MT nadają sufitowi współczesny,
industrialny wygląd. Dzięki swojej unikalnej estetyce, doskonale
komponują się z minimalistycznymi i nowoczesnymi aranżacjami biurowymi.
Foto: Szymon Polański.
Budynek zaprojektowany przez zespół Concept Space ma 105 m długości i tylko 12 m szerokości. Sześć pięter o łącznej powierzchni ok. 8200 mkw. dostosowano do różnych funkcji, które mają pełnić. Znajdują się tam strefy szkoleniowa i konferencyjna, Akademia Inspiracji Makro, a od drugiego piętra wzwyż zlokalizowane są biura dla 550 pracowników. Architekci zadbali o to, aby każdy poziom miał unikalny charakter, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu różnych materiałów i rozwiązań dostosowanych do konkretnych pomieszczeń. Kluczowe były również potrzeby pracowników, w tym komfort ich pracy, który zapewniono m.in. wykorzystując akustyczne panele sufitowe od Knauf Ceiling Solutions.
HERADESIGN Superfine Sonic Elements posiada brązowy certyfikat C2C, co potwierdza jego zgodność z wysokimi standardami zrównoważonego rozwoju. Ten certyfikat świadczy o tym, że produkt spełnia rygorystyczne wymagania w zakresie ekologii, zdrowia oraz odpowiedzialnego zarządzania cyklem życia, co czyni go doskonałym wyborem dla zrównoważonych projektów architektonicznych. Foto: Szymon Polański.
- Projektując biuro Makro Cash and Carry Polska zależało nam na stworzeniu miejsca, gdzie estetyka spotyka się z funkcjonalnością, a każdy detal – od sufitu po wystrój wnętrz – jest stworzony z myślą o komforcie i efektywności pracy – powiedział Marek Ejsztet z Concept Space.
Piętra, na których mieszczą się biura, zostały zagospodarowane tak, aby na każdym z nich powstało około 10 sal spotkań, kuchnie oraz budki telefoniczne przeznaczone do cichej pracy i dyskretnych rozmów. Przestrzenie różnią się zastosowanymi kolorami, zabudową meblową oraz grafikami, które zostały zaprojektowane wspólnie z zespołem marketingowym Makro Cash and Carry Polska. Indywidualny charakter pięter jest widoczny również na sufitach. W całym budynku Makro Cash and Carry zastosowano aż siedem różnych rodzajów płyt sufitowych, co pozwala dostosować je do funkcji różnych pomieszczeń.
- Realizacja tego projektu była okazją do zaprezentowania pełnego spektrum naszych możliwości. Zastosowanie aż siedmiu różnych rodzajów sufitów potwierdza zdolność Knauf Ceiling Solutions do dostosowywania oferty według indywidualnych potrzeb klientów, przy jednoczesnym zachowaniu spójności całego projektu. Multimateriałowość naszego portfolio pozwala tworzyć przestrzenie, które nie tylko są atrakcyjne wizualnie, ale także doskonale spełniają swoją rolę w zakresie komfortu akustycznego, który w biurach jest kluczowy - powiedział Sebastian Staniewicz, manager ds. specyfikacji w Knauf Ceiling Solutions.
Płyty HERADESIGN Superfine Sonic Elements osiągają wartości absorpcji dźwięku do αw = 1.00, co sprawia, że idealnie nadają się do pomieszczeń, w których kluczowa jest akustyka. Dzięki nim rozmowy są wyraźne i wolne od pogłosów, co znacząco poprawia komfort komunikacji i koncentrację uczestników. Foto: Szymon Polański.
Każde pomieszczenie w budynku zostało starannie zaplanowane. W salach spotkań zastosowano panele HERADESIGN Superfine Sonic Elements z wełny drzewnej, co zapewnia optymalną akustykę i sprzyja koncentracji. Natomiast w salach konferencyjnych użyto płyt ADAGIO Acoustic+, które charakteryzują się wysokim współczynnikiem odbicia światła (88%), co zmniejsza potrzebę stosowania sztucznego oświetlenia.
ADAGIO Acoustic+ charakteryzuje się gładką, jednolitą i wyjątkowo wytrzymałą powierzchnią, która wyróżnia się najwyższą odpornością na zarysowania oraz najjaśniejszym odcieniem bieli. Dzięki niezwykle niskiej przepuszczalności powietrza, powierzchnia zachowuje swoją jasność i biel przez wiele lat. Foto: Szymon Polański.
W projekcie biura Makro Cash and Carry istotna była także funkcjonalność i trwałość wnętrz. Eleganckie wykończenie uskoków na powierzchni sufitu oraz integrację z systemami oświetleniowymi zapewniły profile AXONIS. Natomiast sufity MESH, dzięki swojej modułowej konstrukcji, wprowadziły do biura industrialny charakter, jednocześnie maskując instalacje i poprawiając estetykę pomieszczeń. Sufity te nie tylko wyróżniają się nowoczesnym wyglądem, ale także trwałością, co jest kluczowe we współczesnych, dynamicznych środowiskach pracy.
MESH Sonic Element MT posiadają certyfikację C2C na poziomie srebrnym. Płyta jest nie tylko funkcjonalnym elementem architektury, ale także stanowi odważne nawiązanie do surowego, loftowego stylu.
Data publikacji: 25.08.2024
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»