Wyniki polskiej edycji konkursu Golden Cubes
fot. materiały prasowe organizatora
Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki ogłosił wyniki pierwszej polskiej edycji międzynarodowego konkursu Unii Architektów – Golden Cubes Awards przeznaczonego dla osób, szkół, organizacji i instytucji zajmujących się powszechną edukacją architektoniczną.
Celem konkursu jest zachęta i wsparcie tych, którzy kładą fundamenty kultury architektonicznej oraz pomagają dzieciom i młodzieży, od wieku szkolnego do osiągnięcia pełnoletności, w zrozumieniu procesów architektonicznych i kształtowania przestrzeni środowiska zbudowanego.
Jury konkursowe wybrało 4 projekty, które przejdą do międzynarodowego finału:
Media audiowizualne (filmy, audiowizualne, materiały edukacyjne, strony internetowe, media społecznościowe):
Strefa Przestrzeni
Za wysoki poziom produkcji i efektywne wykorzystanie platformy YouTube, upowszechnianie i popularyzację współczesnej architektury oraz dokumentowanie zmian zachodzących w polskim krajobrazie.
Publikacje (książki, czasopisma, narzędzia edukacyjne):
Ćwiczenia z myślenia, Katarzyna Witt
Za innowacyjne przedstawienie scenariuszy do zajęć. Jest inspiracją, nie gotowymi propozycjami działań. Szczególnie doceniamy propozycję edukacji przez eksperymentowanie.
Wyróżnienia w kategorii Publikacje: 1) Łowcy detali, REGIO 2) Drapacz chmur i inne wynalazki, kolektyw Niebotyki
Instytucje (projekty edukacyjne realizowane przez organizacje pozarządowe, instytucje, muzea):
School by design, Fundacja Szkoła z klasą
Za kompleksowy program angażujący uczniów do działań projektowych wokół architektury. Program zachęca do współpracy i działań interdyscyplinarnych, dostosowując przestrzeń do potrzeb użytkowników i szkoły. Program uczy wrażliwości, kreatywności i krytycznego myślenia.
Wyróżnienia w kategorii Instytucje: 1) Architektura w ruchu, Artanimacje 2) Co jest zabytkiem?, Centrum Interpretacji Zabytku / Muzeum Warszawy 3) Jak dorosnę zostanę urbanistą!, Instytut Dizajnu w Kielcach
Szkoły (projekty edukacyjne realizowane przez nauczycieli i uczniów):
Mali Architekci, Rodzinna Szkoła Podstawowa Leon w Lublinie
Projekt wspiera nauczanie o architekturze w domu i szkole. Pomaga w zrozumieniu architektury, uczy krytycznego myślenia, wrażliwości i kreatywności. Zakłada wyjście poza budynek szkoły (spacery architektroniczne). Rekomendujemy, by projekt był kontynuowany jako stałe zajęcia w szkole.
Więcej informacji i zdjęcia wybranych projektów można zobaczyć na stronie Instytutu Architektury i Urbanistyki.
Data publikacji: 21.03.2020
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»