Konkurs Mazda Design 2018

Konkurs Mazda Design 2018

Ruszyła dziewiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2018. Hasło tegorocznej edycji to reVISION, które jest próbą spojrzenia za siebie, żeby przekonać się, czy kunszt historycznego projektowania i tradycyjnego rzemiosła wpływa na teraźniejszość i przyszłość projektowania. Konkurs polega na wykonaniu pracy konkursowej w postaci projektu graficznego w jednej lub w kilku wybranych przez uczestnika kategoriach: CZŁOWIEK – osobisty środek transportu; PRZESTRZEŃ – garaż dla modelu Mazda Vision Coupe; ZNAK – znak (logo) lub plakat promujący ideę „wykonane ręcznie” lub „w znacznym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk”.

Wybierając kategorię CZŁOWIEK - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
osobisty środek transportu (MJO – mobilna jednostka osobista) przeznaczony do samodzielnego poruszania się po mieście. Obiekt może być napędzany siłą mięśni, energią odnawialną albo innego rodzaju napędem. Projekt pojazdu powinien nawiązywać do zasad stylistyki KODO, a jego konstrukcja stanowić połącznie naturalnych i nowoczesnych materiałów. Punktem wyjścia do projektu ma być człowiek, jego ciało, potrzeby, sposób odczuwania przyjemności i doznawania piękna. 

Wybierając kategorię PRZESTRZEŃ - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
garaż (zewnętrzną bryłę), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego Mazda Vision Coupe, samochodu jednocześnie futurystycznego i bardzo tradycyjnego w swoim kształcie. Projekt garażu ma zaakcentować nowoczesność tego modelu, jego minimalistyczne piękno, wyrafinowaną prostotę oraz niezwykłą grę świateł na karoserii. W pracy należy wziąć pod uwagę w jaki sposób projektowany obiekt ma funkcjonować w otaczającej przestrzeni.

Wybierając kategorię ZNAK - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
uniwersalny znak promocyjny (logotyp) lub plakat promujący ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znacznym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch). Znak powinien być graficzną formą „certyfikatu” który w jednoznaczny sposób będzie oznaczał i promował przedmioty o indywidualnym, autorskim charakterze, wykonane ręcznie lub w znaczącym stopniu ręcznie. Plakat powinien nawiązywać do idei odradzania się rzemiosła i tradycyjnych technik przemysłowych oraz czytelnie i oryginalnie promować wartość jaką jest współczesne rękodzieło.

Nagrody:
  • 1 miejsce w kategorii CZŁOWIEK - 10.000 PLN
  • 1 miejsce w kategorii PRZESTRZEŃ - 10.000 PLN
  • 1 miejsce w kategorii ZNAK - 10.000 PLN
  • Jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX oraz dodatkową nagrodę 5.000 PLN
Terminy:
  • Termin przesyłania zgłoszeń - do 1 maja 2018 roku do godziny 23:59 
  • Ogłoszenie wyników konkursu - do 10 czerwca 2018 roku

Szczegóły na stronie konkursu.


Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»