Konkurs Mazda Design 2018
Ruszyła dziewiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2018. Hasło tegorocznej edycji to reVISION, które jest próbą spojrzenia za siebie, żeby przekonać się, czy kunszt historycznego projektowania i tradycyjnego rzemiosła wpływa na teraźniejszość i przyszłość projektowania. Konkurs polega na wykonaniu pracy konkursowej w postaci projektu graficznego w jednej lub w kilku wybranych przez uczestnika kategoriach: CZŁOWIEK – osobisty środek transportu; PRZESTRZEŃ – garaż dla modelu Mazda Vision Coupe; ZNAK – znak (logo) lub plakat promujący ideę „wykonane ręcznie” lub „w znacznym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk”.
Wybierając kategorię CZŁOWIEK - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
osobisty środek transportu (MJO – mobilna jednostka osobista) przeznaczony do samodzielnego poruszania się po mieście. Obiekt może być napędzany siłą mięśni, energią odnawialną albo innego rodzaju napędem. Projekt pojazdu powinien nawiązywać do zasad stylistyki KODO, a jego konstrukcja stanowić połącznie naturalnych i nowoczesnych materiałów. Punktem wyjścia do projektu ma być człowiek, jego ciało, potrzeby, sposób odczuwania przyjemności i doznawania piękna.
Wybierając kategorię PRZESTRZEŃ - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
garaż (zewnętrzną bryłę), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego Mazda Vision Coupe, samochodu jednocześnie futurystycznego i bardzo tradycyjnego w swoim kształcie. Projekt garażu ma zaakcentować nowoczesność tego modelu, jego minimalistyczne piękno, wyrafinowaną prostotę oraz niezwykłą grę świateł na karoserii. W pracy należy wziąć pod uwagę w jaki sposób projektowany obiekt ma funkcjonować w otaczającej przestrzeni.
Wybierając kategorię ZNAK - uczestnik będzie musiał zaprojektować:
uniwersalny znak promocyjny (logotyp) lub plakat promujący ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znacznym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch). Znak powinien być graficzną formą „certyfikatu” który w jednoznaczny sposób będzie oznaczał i promował przedmioty o indywidualnym, autorskim charakterze, wykonane ręcznie lub w znaczącym stopniu ręcznie. Plakat powinien nawiązywać do idei odradzania się rzemiosła i tradycyjnych technik przemysłowych oraz czytelnie i oryginalnie promować wartość jaką jest współczesne rękodzieło.
Nagrody:
- 1 miejsce w kategorii CZŁOWIEK - 10.000 PLN
- 1 miejsce w kategorii PRZESTRZEŃ - 10.000 PLN
- 1 miejsce w kategorii ZNAK - 10.000 PLN
- Jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX oraz dodatkową nagrodę 5.000 PLN
Terminy:
- Termin przesyłania zgłoszeń - do 1 maja 2018 roku do godziny 23:59
- Ogłoszenie wyników konkursu - do 10 czerwca 2018 roku
Szczegóły na stronie konkursu.
Data publikacji: 9.03.2018
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»