Finałowa "10" w konkursie Miedź w Architekturze 2013. Zagłosuj na ulubiony projekt.
Jury konkursu Miedź w Architekturze 2013 wytypowało finałową 10 projektów.
Finaliści pochodzą z 7 krajów. Po dwóch przedstawicieli mają Niemcy, Francja i Włochy, a po jednym Dania, Portugalia, Szwecja oraz Finlandia. Tegoroczna, szesnasta edycja odbywającego się co dwa lata konkursu jest poświęcona rosnącemu wpływowi miedzi i jej stopów na nowoczesne projektowanie. W 2013 roku jury tworzy czterech architektów, laureatów poprzednich konkursów Miedź w Architekturze: Einar Jarmund (Jarmund/Vigsns, Norwegia), Craig Casci (Grid Architects, Wlk. Brytania), Davide Macullo (Davide Macullo Architects, Szwajcaria) i Anu Puustinen (Avanto Architects, Finlandia). Po raz pierwszy w historii konkursu napłynęły aż 82 zgłoszenia.
W tym roku po raz pierwszy przyznana zostanie nagroda publiczności. Głosowanie odbywa się na www.copperconcept.org Każdy, kto odda głos weźmie udział w losowaniu iPada mini. Głosować można do 31 października 2013.
Zwycięzców konkursu poznamy 4 listopada, na prestiżowych Targach Budownictwa BATIMAT w Paryżu.
Na krótkiej liście znalazły się:
(kolejność przypadkowa)
1.
Pomnik ofiar tragedii w Biesłanie (Biesłan, Rosja, Republika Osetii Północnej) - monument poświęcony pamięci zakładników, którzy zginęli w wyniku zajęcia przez terrorystów szkoły w Biesłanie w 2004 r. Instalacja z perforowanego stopu miedzi, pełna godności i dodająca otuchy. Projekt: Dr Krekeler Generalplaner GmbH (Niemcy).
2.
Hotel Clarion Post (Goteborg, Szwecja) - harmonizujące z otoczeniem, a jednocześnie współczesne dobudowy z miedzi i szkła przekształciły ten nieużywany i ważny z punktu widzenia dziedzictwa narodowego budynek w tętniący życiem hotel. Projekt: Semrén & Mansson (Szewcja).
3.
Osłonięcie Kamieni Runicznych (Jelling,Dania) - proste, przypominające klejnot, konstrukcje z brązu i szkła, które chronią starodawne kamienie pokryte pismem runicznym (alfabet ludów germańskich z 200 r.n.e.). Projekt: NOBEL arkitekter (Dania).
4.
Hotel Dolomitenblick (Ritten, Włochy) - miedź i drewno określają rzeźbiarską bryłę tego budynku w Dolomitach wyrastającego z naturalnego ukształtowania terenu i odzwierciedlającego tradycyjne formy dachu. Projekt: Plasma Studio (Włochy).
5.
Centrum Kultury I Mediów LAtelier (Gournay en Bray, Francja) - nowoczesna interpretacja regionalnej architektury spowita jest w tym przypadku w miedzianą siatkę. Projekt: Vincent Parreira Atelier Architecture (Francja).
6.
Gmach sądu (Wenecja, Włochy) - prosta forma z ciemnej miedzi wykorzystuje lokalny typ budynku przemysłowego i zajmuje jednoczącą pozycję między niejednorodną grupą otaczających budynków. Projekt: zespół C+S Architects (Włochy).
7.
Platforma Sztuki i Kreatywności (Guimares, Portugalia) - rewitalizacja starego centrum jednego z historycznie najważniejszych miast Portugalii wyróżnia się przez połączenie abstrakcyjnych kubicznych form osłoniętych siatką z mosiężnych profili. Projekt: Pitágoras Aquitectos (Portugalia).
8.
Centrum Kultury i Edukacji (Pau, Francja) - płyty elewacyjne ze stopu miedzi w kolorze złotym, niektóre z nich perforowane dla uzyskania przejrzystości, tworzą ograniczoną paletę materiałów jednoczącą różne elementy tego szkolnego kompleksu. Projekt: Marjan Hessamfar & Joe Vérons Architectes Associés (Francja).
9.
Centrum Radioterapii (Hof, Niemcy) - kubiczna forma uwalnia się od tradycji okładzin elewacyjnych z miedzi; w zamierzeniu projektantów jej nieskazitelne powierzchnie mają początkowo silnie odbijać światło ale zmieniać się z upływem czasu. Projekt: Hiendl_Schineis Architektem (Niemcy).
10.
Biblioteka Miejska (Seinäjoki, Finlandia) - budynek, który stanowi nowoczesne, asertywne, ale respektujące otoczenie, uzupełnienie najbardziej ekskluzywnego w świecie zespołu budynków fińskiego architekta Alvara Aalto. Projekt: zespół JKMM Architects (Finalndia).
Fot.: copperconcept
Finaliści pochodzą z 7 krajów. Po dwóch przedstawicieli mają Niemcy, Francja i Włochy, a po jednym Dania, Portugalia, Szwecja oraz Finlandia. Tegoroczna, szesnasta edycja odbywającego się co dwa lata konkursu jest poświęcona rosnącemu wpływowi miedzi i jej stopów na nowoczesne projektowanie. W 2013 roku jury tworzy czterech architektów, laureatów poprzednich konkursów Miedź w Architekturze: Einar Jarmund (Jarmund/Vigsns, Norwegia), Craig Casci (Grid Architects, Wlk. Brytania), Davide Macullo (Davide Macullo Architects, Szwajcaria) i Anu Puustinen (Avanto Architects, Finlandia). Po raz pierwszy w historii konkursu napłynęły aż 82 zgłoszenia.
W tym roku po raz pierwszy przyznana zostanie nagroda publiczności. Głosowanie odbywa się na www.copperconcept.org Każdy, kto odda głos weźmie udział w losowaniu iPada mini. Głosować można do 31 października 2013.
Zwycięzców konkursu poznamy 4 listopada, na prestiżowych Targach Budownictwa BATIMAT w Paryżu.
Na krótkiej liście znalazły się:
(kolejność przypadkowa)
1.
Pomnik ofiar tragedii w Biesłanie (Biesłan, Rosja, Republika Osetii Północnej) - monument poświęcony pamięci zakładników, którzy zginęli w wyniku zajęcia przez terrorystów szkoły w Biesłanie w 2004 r. Instalacja z perforowanego stopu miedzi, pełna godności i dodająca otuchy. Projekt: Dr Krekeler Generalplaner GmbH (Niemcy).
2.
Hotel Clarion Post (Goteborg, Szwecja) - harmonizujące z otoczeniem, a jednocześnie współczesne dobudowy z miedzi i szkła przekształciły ten nieużywany i ważny z punktu widzenia dziedzictwa narodowego budynek w tętniący życiem hotel. Projekt: Semrén & Mansson (Szewcja).
3.
Osłonięcie Kamieni Runicznych (Jelling,Dania) - proste, przypominające klejnot, konstrukcje z brązu i szkła, które chronią starodawne kamienie pokryte pismem runicznym (alfabet ludów germańskich z 200 r.n.e.). Projekt: NOBEL arkitekter (Dania).
4.
Hotel Dolomitenblick (Ritten, Włochy) - miedź i drewno określają rzeźbiarską bryłę tego budynku w Dolomitach wyrastającego z naturalnego ukształtowania terenu i odzwierciedlającego tradycyjne formy dachu. Projekt: Plasma Studio (Włochy).
5.
Centrum Kultury I Mediów LAtelier (Gournay en Bray, Francja) - nowoczesna interpretacja regionalnej architektury spowita jest w tym przypadku w miedzianą siatkę. Projekt: Vincent Parreira Atelier Architecture (Francja).
6.
Gmach sądu (Wenecja, Włochy) - prosta forma z ciemnej miedzi wykorzystuje lokalny typ budynku przemysłowego i zajmuje jednoczącą pozycję między niejednorodną grupą otaczających budynków. Projekt: zespół C+S Architects (Włochy).
7.
Platforma Sztuki i Kreatywności (Guimares, Portugalia) - rewitalizacja starego centrum jednego z historycznie najważniejszych miast Portugalii wyróżnia się przez połączenie abstrakcyjnych kubicznych form osłoniętych siatką z mosiężnych profili. Projekt: Pitágoras Aquitectos (Portugalia).
8.
Centrum Kultury i Edukacji (Pau, Francja) - płyty elewacyjne ze stopu miedzi w kolorze złotym, niektóre z nich perforowane dla uzyskania przejrzystości, tworzą ograniczoną paletę materiałów jednoczącą różne elementy tego szkolnego kompleksu. Projekt: Marjan Hessamfar & Joe Vérons Architectes Associés (Francja).
9.
Centrum Radioterapii (Hof, Niemcy) - kubiczna forma uwalnia się od tradycji okładzin elewacyjnych z miedzi; w zamierzeniu projektantów jej nieskazitelne powierzchnie mają początkowo silnie odbijać światło ale zmieniać się z upływem czasu. Projekt: Hiendl_Schineis Architektem (Niemcy).
10.
Biblioteka Miejska (Seinäjoki, Finlandia) - budynek, który stanowi nowoczesne, asertywne, ale respektujące otoczenie, uzupełnienie najbardziej ekskluzywnego w świecie zespołu budynków fińskiego architekta Alvara Aalto. Projekt: zespół JKMM Architects (Finalndia).
Fot.: copperconcept
Data publikacji: 26.07.2013
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»