Tkanina dla Szczecina
Ruszył międzynarodowy konkurs na projekt tkaniny miasta, której wzór zostanie zastosowany m.in. w środkach komunikacji miejskiej.
Miasto Szczecin od kilkunastu miesięcy wdraża strategię marki Szczecin, w tym System Identyfikacji Wizualnej miasta (SIW). Barwą niebieską, zieloną i granatową obejmowane są wszelkie formy komunikacji wizualnej miasta: promocja, architektura, przestrzeń miasta, taksówki, wiaty przystankowe autobusy i tramwaje.
Po szeregu pierwszych wdrożeń miasto przygotowuje się do opracowania Systemu Informacji Miejskiej, który wyznaczy najważniejsze trendy w zakresie opisu przestrzeni miasta. Obecnie pojawiły się możliwości techniczne objęcia wspólnym systemem tkanin stosowanych w autobusach i tramwajach.
Są one trwałym elementem wyposażenia pojazdów, ich okres użytkowania wynosi nawet do 10 lat.
Konkurs ma na celu wyłonienie najciekawszego wzoru tkaniny spójnego z SIW. Zwycięska praca zostanie sprawdzona podczas wstępnej produkcji i po pomyślnych testach natychmiast przekazana do stosowania jako oficjalny wzór tkaniny w komunikacji miejskiej Szczecina obowiązujący już od początku 2010 roku.
Konkurs adresowany jest głównie do projektantów, grafików i designerów, którzy na przesłanie swoich prac mają czas do 16 listopada. Projekty powinny być wyrazem wizji Miasta Szczecin Floating Garden oraz uwzględniać wymogi technologiczne opisane w regulaminie dostępnym na stronie www.szczecin.eu/konkurs/. Są to m.in. stosunkowo niska rozdzielczość oraz powtarzalność znaku.
Rozstrzygnięcie i prezentacja zwycięskiego projektu nastąpi 21 listopada, podczas targów „Wszystko dla domu”. Główną nagrodę stanowi zestaw profesjonalnych graficznych programów komputerowych.
Najlepsze prace zostaną wyróżnione oraz zaprezentowane na kilku wystawach w Szczecinie oraz
w największych polskich miastach. Szczegóły dot. konkursu oraz nagród znajdują się na stronie konkursu.
Celem organizatorów jest połączenie nowoczesnego designu i rozwiązań praktycznych, ściśle związanych z ideą i estetyką Floating Garden 2050. Organizatorzy wierzą, że to interesujące zadanie zainspiruje artystów zdolnych, kreatywnych i odważnych.
Konkurs rozpoczyna cykl aktywności Miasta „Design dla Szczecina” realizujących kreatywne rozwinięcia Systemu Identyfikacji Miasta. Zaplanowane projekty mają na celu wzmacnianie obrazu Szczecina, jako twórczej przestrzenni do realizacji nowatorskich przedsięwzięć.
Szczegóły konkursu dostępne są na stronie: www.szczecin.eu/konkurs
Miasto Szczecin od kilkunastu miesięcy wdraża strategię marki Szczecin, w tym System Identyfikacji Wizualnej miasta (SIW). Barwą niebieską, zieloną i granatową obejmowane są wszelkie formy komunikacji wizualnej miasta: promocja, architektura, przestrzeń miasta, taksówki, wiaty przystankowe autobusy i tramwaje.
Po szeregu pierwszych wdrożeń miasto przygotowuje się do opracowania Systemu Informacji Miejskiej, który wyznaczy najważniejsze trendy w zakresie opisu przestrzeni miasta. Obecnie pojawiły się możliwości techniczne objęcia wspólnym systemem tkanin stosowanych w autobusach i tramwajach.
Są one trwałym elementem wyposażenia pojazdów, ich okres użytkowania wynosi nawet do 10 lat.
Konkurs ma na celu wyłonienie najciekawszego wzoru tkaniny spójnego z SIW. Zwycięska praca zostanie sprawdzona podczas wstępnej produkcji i po pomyślnych testach natychmiast przekazana do stosowania jako oficjalny wzór tkaniny w komunikacji miejskiej Szczecina obowiązujący już od początku 2010 roku.
Konkurs adresowany jest głównie do projektantów, grafików i designerów, którzy na przesłanie swoich prac mają czas do 16 listopada. Projekty powinny być wyrazem wizji Miasta Szczecin Floating Garden oraz uwzględniać wymogi technologiczne opisane w regulaminie dostępnym na stronie www.szczecin.eu/konkurs/. Są to m.in. stosunkowo niska rozdzielczość oraz powtarzalność znaku.
Rozstrzygnięcie i prezentacja zwycięskiego projektu nastąpi 21 listopada, podczas targów „Wszystko dla domu”. Główną nagrodę stanowi zestaw profesjonalnych graficznych programów komputerowych.
Najlepsze prace zostaną wyróżnione oraz zaprezentowane na kilku wystawach w Szczecinie oraz
w największych polskich miastach. Szczegóły dot. konkursu oraz nagród znajdują się na stronie konkursu.
Celem organizatorów jest połączenie nowoczesnego designu i rozwiązań praktycznych, ściśle związanych z ideą i estetyką Floating Garden 2050. Organizatorzy wierzą, że to interesujące zadanie zainspiruje artystów zdolnych, kreatywnych i odważnych.
Konkurs rozpoczyna cykl aktywności Miasta „Design dla Szczecina” realizujących kreatywne rozwinięcia Systemu Identyfikacji Miasta. Zaplanowane projekty mają na celu wzmacnianie obrazu Szczecina, jako twórczej przestrzenni do realizacji nowatorskich przedsięwzięć.
Szczegóły konkursu dostępne są na stronie: www.szczecin.eu/konkurs
Data publikacji: 26.11.2009
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»