Wystawa ZOFIA STRYJEŃSKA 1891-1976
Komisarz wystawy: dr Katarzyna Nowakowska-Sito
Pierwsza powojenna wystawa monograficzna najsłynniejszej polskiej artystki dwudziestolecia międzywojennego - po prezentacjach w Muzeach Narodowych w Krakowie i Poznaniu - zostanie otwarta w nowej aranżacji w Muzeum Narodowym w Warszawie. Komisarzem wystawy jest dr Katarzyna Nowakowska-Sito.
Wystawa Stryjeńskiej, po zorganizowanej w 2001 roku wystawie grupy Rytm (z którą była związana) i Wyprawie w dwudziestolecie z 2008 r. ma szansę stać się kolejną odsłoną sztuki polskiej między wojnami, budzącej dziś żywe zainteresowanie publiczności.
Muzeum Narodowe w Warszawie posiada największą kolekcję prac Stryjeńskiej, w której znajdują się jej najważniejsze realizacje, jak wielkoformatowe prace z lat 20.: dekoracyjne panneaux z przedstawieniem alegorii miesięcy Pory roku do Pawilonu Polskiego na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu 1925 (odznaczone Grand Prix), alegorie Ogień i Woda do Poselstwa Polskiego w Sofii 1928; cykl Pascha (1917-1918), czy kompletne teki Bożki słowiańskie (1918, 1922, 1934), łącznie z monumentalnymi projektami na ten temat do Baszty Senatorskiej na Wawelu (1917).
Źródło: www.mnw.art.pl
Pierwsza powojenna wystawa monograficzna najsłynniejszej polskiej artystki dwudziestolecia międzywojennego - po prezentacjach w Muzeach Narodowych w Krakowie i Poznaniu - zostanie otwarta w nowej aranżacji w Muzeum Narodowym w Warszawie. Komisarzem wystawy jest dr Katarzyna Nowakowska-Sito.
Wystawa Stryjeńskiej, po zorganizowanej w 2001 roku wystawie grupy Rytm (z którą była związana) i Wyprawie w dwudziestolecie z 2008 r. ma szansę stać się kolejną odsłoną sztuki polskiej między wojnami, budzącej dziś żywe zainteresowanie publiczności.
Muzeum Narodowe w Warszawie posiada największą kolekcję prac Stryjeńskiej, w której znajdują się jej najważniejsze realizacje, jak wielkoformatowe prace z lat 20.: dekoracyjne panneaux z przedstawieniem alegorii miesięcy Pory roku do Pawilonu Polskiego na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu 1925 (odznaczone Grand Prix), alegorie Ogień i Woda do Poselstwa Polskiego w Sofii 1928; cykl Pascha (1917-1918), czy kompletne teki Bożki słowiańskie (1918, 1922, 1934), łącznie z monumentalnymi projektami na ten temat do Baszty Senatorskiej na Wawelu (1917).
Źródło: www.mnw.art.pl
Data publikacji: 27.05.2009
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»