Czas przyszły dokonany
Modernizacje 1918-1939.
Wystawa połączona z kursem fakultatywnym. Celem wystawy jest określenie roli, jaką sztuka i architektura odegrały w procesie modernizacji Europy Środkowej w okresie międzywojennym, analiza przykładów takiej modernizacji oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy region środkowoeuropejski stworzył oryginalną koncepcję „nowoczesności”.
Analizie poddany zostanie problem zależności między architekturą modernistyczną a radykalnymi programami reform politycznych. Obecne w Muzeum – poprzez archiwalne fotografie i plany architektoniczne realizacje przypomną znaczenie modernistycznego eksperymentu dla ukształtowania nowego oblicza Europy Środkowej, a tym samym wyeksponują rolę tej części Europy w historii modernizmu w ogóle. I tak na przykład swoje miejsce na wystawie znajdzie Gdynia jako pomnik nowego, modernistycznego trybu życia czy Zlin – imperium Tomasza Baty, który chciał kontrolować nie tylko przestrzeń mieszkalną pracowników swojej fabryki, ale i organizować ich czas wolny i całą przestrzeń życiową w ramach budowania nowego modelu społeczeństwa.
Zaprezentowane zostaną również nowe modele życia indywidualnego i wspólnotowego kształtowanych według wzorców modernistycznych, a także proces popularyzacji i adaptacji modernizmu przez kulturę popularną oraz artystów niezwiązanych z postawami awangardowymi.
Początek zajęć: czwartek 11.03, godz. 18:18
Cykl sześciu wykładów (marzec-maj, czwartki co dwa tygodnie) czołowych polskich specjalistów z różnych ośrodków naukowych i akademickich przybliżających historyczne, kulturowe, artystyczne, filozoficzne i polityczne konteksty związane z wystawą. Zaplanowany jest również wykład gościnny – data zostanie podana w późniejszym terminie – David Crowley’a z Royal College of Art poświęcony związkom wzornictwa przemysłowego i polityki (wykład w języku angielskim).
Udział w kursie jest bezpłatny.
11.03-31.05.2010 Łódź
Miejsce: Muzeum Sztuki w Łodzi, ms2, Ogrodowa 19
Więcej informacji: www.msl.org.pl
Wystawa połączona z kursem fakultatywnym. Celem wystawy jest określenie roli, jaką sztuka i architektura odegrały w procesie modernizacji Europy Środkowej w okresie międzywojennym, analiza przykładów takiej modernizacji oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy region środkowoeuropejski stworzył oryginalną koncepcję „nowoczesności”.
Analizie poddany zostanie problem zależności między architekturą modernistyczną a radykalnymi programami reform politycznych. Obecne w Muzeum – poprzez archiwalne fotografie i plany architektoniczne realizacje przypomną znaczenie modernistycznego eksperymentu dla ukształtowania nowego oblicza Europy Środkowej, a tym samym wyeksponują rolę tej części Europy w historii modernizmu w ogóle. I tak na przykład swoje miejsce na wystawie znajdzie Gdynia jako pomnik nowego, modernistycznego trybu życia czy Zlin – imperium Tomasza Baty, który chciał kontrolować nie tylko przestrzeń mieszkalną pracowników swojej fabryki, ale i organizować ich czas wolny i całą przestrzeń życiową w ramach budowania nowego modelu społeczeństwa.
Zaprezentowane zostaną również nowe modele życia indywidualnego i wspólnotowego kształtowanych według wzorców modernistycznych, a także proces popularyzacji i adaptacji modernizmu przez kulturę popularną oraz artystów niezwiązanych z postawami awangardowymi.
Początek zajęć: czwartek 11.03, godz. 18:18
Cykl sześciu wykładów (marzec-maj, czwartki co dwa tygodnie) czołowych polskich specjalistów z różnych ośrodków naukowych i akademickich przybliżających historyczne, kulturowe, artystyczne, filozoficzne i polityczne konteksty związane z wystawą. Zaplanowany jest również wykład gościnny – data zostanie podana w późniejszym terminie – David Crowley’a z Royal College of Art poświęcony związkom wzornictwa przemysłowego i polityki (wykład w języku angielskim).
Udział w kursie jest bezpłatny.
11.03-31.05.2010 Łódź
Miejsce: Muzeum Sztuki w Łodzi, ms2, Ogrodowa 19
Więcej informacji: www.msl.org.pl
Data publikacji: 18.02.2010
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»