Czwartek z FOTOGRAFIĄ
W kolejne czwartkowe popołudnia serdecznie zapraszamy na spotkania z uznanymi fotografikami, którzy opowiedzą o swojej twórczości i przybliżą tajniki warsztatu pracy. Mamy nadzieję, że dzięki tym spotkaniom fotografie prezentowane na naszej wystawie nabiorą dla Państwa nowych wymiarów i znaczeń.
15 października
godz. 17.30
(sala kinowa, wstęp wolny)
Georgia Krawiec - Spowolnienie. Współczesne historie o starych mediach
Sam sposób fotografowania jest bardzo ciekawy, sięgający do początków medium – portretowani musieli przetrwać
kilkuminutową ekspozycję kamerą otworkową. Innym ważnym projektem powstałym na przestrzeni lat 2003–2007 jest dezORIENTacja. Artystka podróżując po krajach Bliskiego Wschodu tworzyła negatywy, które po powrocie do kraju poddawała obróbce w ciemni, często używając techniki fotomontażu. Powstały wysmakowane kadry, które łączą ze sobą tradycyjny warsztat ze współczesną tematyką.
Pałac – moja miłość (2004) to zestaw fotografii ukazujących w oryginalny, zaskakujący i osobisty sposób Pałac Nauki i Kultury w Warszawie – symbol dominacji sowieckiej po 1945 roku. EXodus – to ostatni ważny projekt przedstawiający serię autoportretów, którymi artystka prowadzi dialog z tradycją obrazowania w kulturze europejskiej.
15 października
godz. 17.30
(sala kinowa, wstęp wolny)
Georgia Krawiec - Spowolnienie. Współczesne historie o starych mediach
Georgia Krawiec (ur. w 1972) jest m.in. absolwentką Fotografii na Uniwersytecie Siegen / Niemcy, gdzie studiowała w klasie Prof. Jürgena Königsa. Od roku 2000 pracuje jako niezależny artysta fotograf. Swe prace wystawia regularnie od 1993 r. Zajmuje się fotografią otworkową, technikami szlachetnymi i fotomontażem. Od 2002 r. naucza Fotografii Eksperymentalnej i Technik Szlachetnych w Studium Fotografii ZPAF oraz Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie. Jej prace fotograficzne znajdują się w zbiorach prywatnych i publicznych w kraju, w Niemczech oraz USA. Członek ZPAF oraz członek honorowy Stowarzyszenia DOM FOTOGRAFII.
Fotografie Georgii Krawiec pozwalają odbiorcy na chwilę refleksji, na zatrzymanie się w dzisiejszych czasach ciągłego pośpiechu. W dobie epoki cyfrowej artystka sięga do tradycyjnych metod tworzenia obrazów fotograficznych – posługuje się pierwotnymi technikami fotografii, takimi jak kamera otworkowa i wykonuje odbitki na samodzielnie preparowanych papierach, które traktuje roztworami chemicznymi, sporządzanymi na podstawie własnych receptur. Georgia Krawiec ma w swoim dorobku kilka znaczących projektów artystycznych. Niemcy w Polsce (2003–2004) – to cykl 50 portretów Niemców, którzy w czasie wykonywania ujęć przebywali
na terenie Polski.
Fotografie Georgii Krawiec pozwalają odbiorcy na chwilę refleksji, na zatrzymanie się w dzisiejszych czasach ciągłego pośpiechu. W dobie epoki cyfrowej artystka sięga do tradycyjnych metod tworzenia obrazów fotograficznych – posługuje się pierwotnymi technikami fotografii, takimi jak kamera otworkowa i wykonuje odbitki na samodzielnie preparowanych papierach, które traktuje roztworami chemicznymi, sporządzanymi na podstawie własnych receptur. Georgia Krawiec ma w swoim dorobku kilka znaczących projektów artystycznych. Niemcy w Polsce (2003–2004) – to cykl 50 portretów Niemców, którzy w czasie wykonywania ujęć przebywali
na terenie Polski.
Sam sposób fotografowania jest bardzo ciekawy, sięgający do początków medium – portretowani musieli przetrwać
kilkuminutową ekspozycję kamerą otworkową. Innym ważnym projektem powstałym na przestrzeni lat 2003–2007 jest dezORIENTacja. Artystka podróżując po krajach Bliskiego Wschodu tworzyła negatywy, które po powrocie do kraju poddawała obróbce w ciemni, często używając techniki fotomontażu. Powstały wysmakowane kadry, które łączą ze sobą tradycyjny warsztat ze współczesną tematyką.
Pałac – moja miłość (2004) to zestaw fotografii ukazujących w oryginalny, zaskakujący i osobisty sposób Pałac Nauki i Kultury w Warszawie – symbol dominacji sowieckiej po 1945 roku. EXodus – to ostatni ważny projekt przedstawiający serię autoportretów, którymi artystka prowadzi dialog z tradycją obrazowania w kulturze europejskiej.
Data publikacji: 12.10.2009
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»