Nagrody dla produktów Duravit w 2011 roku
Projekt jako czynnik sukcesu: już w roku 1987 Duravit, producent wyposażenia łazienek wprowadził na rynek serię Giamo, zakładając, że "projekt zdobędzie łazienkę". Od tego czasu, przy współpracy z międzynarodowymi projektantami, firma wciąż rozwija pasjonujące pomysły i tworzy niezwykłe produkty, potwierdzając tym samym swoje doświadczenie w projektowaniu łazienek. Duravit zyskał uznanie za odwagę we wprowadzaniu innowacji: w sumie osiem nagród zdobytych w tym roku potwierdza niezwykłą kreatywność firmy. Oprócz nowości Nahho i OpenSpace, nagrody zdobyły również takie produkty Duravit jak wanna PuraVida, deska sedesowa z funkcją mycia SensoWash, pisuar Architec, zlewozmywak kuchenny Starck K i Cassia oraz seria mebli łazienkowych Ketho. Już po raz kolejny producent łazienek odebrał nagrodę Red Dot Design Award, złotą nagrodę Focus Open 2011, nagrodę iF za projekt oraz Interior Innovation Award i Plus X Award.
Nagrody Red Dot Design Award i Focus Open 2011
Czytelnicy magazynu Architectur & Design uznali wannę PuraVida za jeden z najlepszych produktów roku 2010. Zaprojektowana jako nowa "poezja lekkości", zauroczyła czytelników łagodną formą. Wanna Nahho zdobyła uznanie jury możliwością floatingu, zdobywając nagrodę Red Dot Design Award 2011. Pozwala ona bez wysiłku unosić się w wodzie, dając poczucie nieważkości, które zapewnia nieograniczony i całkowity relaks. Nagrody zdobyła również kabina prysznicowa OpenSpace projektu EOOS. Po użyciu, kabinę można po prostu złożyć, czyniąc z niej dyskretną obudowę ściany. Nowa forma kabiny powiększa pomieszczenie nie tylko optycznie, lecz zwiększa także swobodę poruszania się w łazience, co jest zaletą szczególnie w przypadku małych łazienek. Międzynarodowe jury wybrało OpenSpace spośród 357 modeli i przyznało jej upragnioną złotą nagrodę "Focus Open 2011" za wybitny projekt. Nagrodę krajową "Design Centre Stuttgart" przyznano za projekt niezwykle pomysłowy i profesjonalny.
IF product design award i Best Interior Product We współpracy z francuskim projektantem Philippe Starckiem, Duravit podjął wyzwanie stworzenia deski sedesowej z funkcją mycia i w roku 2011 zaprojektował SensoWash. Wybitny projekt otrzymał nagrodę iF roku 2011. Czytelnicy amerykańskiego pisma AzureMagazine również docenili ten niezwykły projekt i uznali Sensowash za najlepszy produkt designerski, przyznając nagrodę "Best Interior Product".
Pisuar Architec również otrzymał nagrodę iF. Właściwości praktyczne pisuaru są imponujące: tylna ściana pisuaru umożliwia zamocowanie pisuaru w miejscu, gdzie przy wcześniejszych wersjach pisuarów mocowano odpływy, dopływy
i wiercono dziury. Dzięki temu stare ślady ukryte zostają za higienicznym, białym frontem.
Interior innovation award and Plus X Award
Już w roku 2009, Duravit rozpoczął działalność na nowym polu i zaprezentował swój pierwszy ceramiczny zlewozmywak kuchenny Starck K projektu Philippe Starcka. Do jego stworzenia wykorzystano innowacyjny materiał ceramiczny DuraCeram, a sam zlewozmywak posiada niezwykle nowatorski wygląd. Starck K otrzymał nagrodę Interior innovation award na targach IMM Cologne w Kolonii za estetyczny i funkcjonalny projekt. Zlewozmywaki ceramiczne Cassia autorstwa Phoenix Design zaprojektowano z myślą o wygodzie i dużej użyteczności praktycznej w przystępnej cenie. Produkt, który przekonał międzynarodowe jury przyznające nagrodę Plus X Award: zlewozmywak otrzymał największą światową nagrodę w dziedzinie technologii i stylu życia.
Ketho - "New Classic"
W procesie rozwoju serii mebli łazienkowych "Ketho", Duravit zdecydował się na współpracę z wybitnym projektantem mebli Christianem Wernerem. Dzięki wyraźnym konturom, trafnym proporcjom i delikatnym kolorom meble serii Ketho w elegancki sposób dostosowują się do całościowej harmonii pomieszczenia. Ponadczasowe właściwości projektu zaowocowały przyznaniem programowi mebli łazienkowych Ketho tytuł "New Classic" przez wydawców magazynu Schöner Wochnen.
Współpraca Duravit z projektantami opiera się w dużej mierze na kreatywności, niezależności i odwadze wprowadzania nowych pomysłów. "Dobry projekt charakteryzuje się tym, że wybiega w przyszłość, dlatego nie posiada żadnych gwarancji. Innowacyjne projekty wymagają nie tylko bogatej wyobraźni, ale również woli do wprowadzenia zmian w firmie", mówi Franz Kook, prezes zarządu firmy Duravit.
www: www.duravit.pl >>
Data publikacji: 21.11.2011
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»