Stalprodukt nie ustaje w staraniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego

Stalprodukt nie ustaje w staraniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
25 czerwca 2014 roku w Inowrocławiu  już po raz czwarty odbyła się konferencja z cyklu „Polska Wizja Zero", której celem jest istotne zmniejszenie, a nawet całkowite wyeliminowanie wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Inicjatywa ta została zapoczątkowana i wdrożona z najlepszym skutkiem w Szwecji. Od wprowadzenia jej w życie w 1997 r. udało się o kilkadziesiąt procent ograniczyć liczbę osób zabitych na drogach.
 
Konferencji towarzyszyły testy zderzeniowe urządzeń infrastruktury drogowej, które zostały przeprowadzone na poligonie doświadczalnym Instytutu Badawczego Ochronnych Systemów w Inowrocławiu. W tym roku po raz pierwszy w Polsce, przy udziale zaproszonych gości i mediów, przeprowadzono crash test z wykorzystaniem autobusu. Spotkanie zgromadziło ponad 180 osób. Poza tematem stosowania drogowych barier drogowych, przedmiotem debat w panelach dyskusyjnych były m.in. ekonomiczne uwarunkowania bezpieczeństwa na drogach.
 
W części seminaryjnej (poza omówieniami wyników crash testów) podniesiony został także problem tzw. „symulowanego bezpieczeństwa infrastruktury”. W Polsce wiele wymagań ograniczonych jest do przeprowadzenia wyłącznie symulacji komputerowych (tzw. „symulowane bezpieczeństwo”), a nie jak w krajach zachodnich - rzeczywistych testów zderzeniowych. Omówiono ponadto problem stosowania w Polsce najtańszych rozwiązań bezpieczeństwa ruchu drogowego, które są często jedynie półśrodkami do osiągnięcia rzeczywistej poprawy bezpieczeństwa.
 

Nasza spółka, jako uznany producent barier ochronnych, traktuje kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego w sposób priorytetowy. Efektem takiej polityki jest prowadzenie szerokiego programu rozwoju oferty barier drogowych ze znakiem „CE” (aktualnie obejmuje ona już 43 systemy barier drogowych i mostowych), z wykorzystaniem zarówno symulacji komputerowych (ogółem 5 tys.), jak i rzeczywistych, a przy tym kosztownych testów zderzeniowych (w sumie ponad 100 takich testów). Równocześnie Stalprodukt S.A. rozwija zupełnie nową gamę barier drogowych z rodziny StalPro Rail oraz barier mostowych z rodziny barier STP. Spółka nie szczędzi sił i środków, by dopasować swoją ofertę w największym możliwym zakresie do coraz bardziej rosnących oczekiwań uczestników rynku.
 
Ponadto przedstawiciele Spółki, specjaliści w zakresie barier drogowych, uczestniczą w wielu spotkaniach, konferencjach i seminariach poświęconych kwestiom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Oprócz wspomnianej już konferencji w ramach inicjatywy „Polska Wizja Zero”, przedstawiciele Stalproduktu uczestniczyli 29 lipca br. w panelu „Motocyklista na drodze” w ramach „Dnia Bezpiecznego Kierowcy”, organizowanego w związku z kampanią „Załóż odblask”, prowadzoną przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. W panelu wzięło udział blisko siedemdziesięciu słuchaczy oraz dziesięciu prelegentów, którzy przygotowali referaty poświęcone bezpieczeństwu motocyklisty. Panel stał się okazją do przedstawienia corocznego Europejskiego Raportu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego koncernu Dekra. Stalprodukt reprezentowany był przez Kierownika Działu Sprzedaży Barier Jarosława Cholewińskiego, który wygłosił referat pt. „Bariery drogowe a motocykliści – regulacje i doświadczenia”. 

Organizatorami konferencji byli: Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Instytut Badawczy Ochronnych Systemów, Saferoad RRS Polska, Stowarzyszenie Linia Życia, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, euroinfrastruktura.pl oraz Miasto Inowrocław. Stalprodukt był jednym ze sponsorów tego wydarzenia.

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»