FAKRO Firmą z Energią

Jakość produktów marki FAKRO często doceniana jest w prestiżowych rankingach i plebiscytach. Tym razem FAKRO znalazło się w elitarnym gronie 20 najlepszych firm eksportowych. 24 listopada br. podczas uroczystej gali, Janusz Komurkiewicz - Członek Zarządu FAKRO, odebrał nagrodę przyznaną w rankingu „Firma z Energią”.
Światowy wicelider w produkcji okien dachowych, został uznany za jedno z najdynamiczniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw - eksporterów. Aż 70 proc. produkcji FAKRO eksportowana jest do ponad 50 krajów na całym świecie.

Nagrody przyznano w trzech kategoriach: duże, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wśród kryteriów oceny uwzględniono m.in. udział eksportu, innowacyjność produktów, skuteczność sprzedaży na rynkach rozwiniętych i siłę marki. W rankingu wzięły udział wyłącznie firmy z polskim kapitałem.
Gali towarzyszyła również debata miedzy innymi na temat szans i zagrożeń dla polskich eksporterów. Sytuacja polskich firm na zagranicznych rynkach nie należy do najłatwiejszych. Trudniej sprzedać, eksportować, szczególnie tam, gdzie dominują olbrzymie zagraniczne koncerny dysponujące wysokim kapitałem. Polskie firmy z poszczególnych sektorów tworzą wspólnie jeden gospodarczy organizm, w którym każdy jest potrzebny i ma swoja rolę. Duże firmy są gwarantem rozwoju mniejszych podmiotów i generują powstawanie miejsc pracy w sektorze MSP. To duże firmy współpracując ze swoimi rodzimymi kooperantami przyczyniają się do rozwoju małych i średnich firm w kraju. Duże podmioty eksportując swoje produkty i usługi poza granice naszego kraju powodują, że do naszej ekonomicznej wspólnoty napływa kapitał, a dzięki temu mogą rozwijać się mniejsze firmy - szeroko komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO.

Paneliści zauważyli także, że polscy eksporterzy natrafiają na barierę negatywnego postrzegania polskich marek za granicą, a jednym z głównych hamulców powstrzymujących firmy przed eksportem są koszty wynikające z działań prowadzonych na arenie międzynarodowej.
Ranking „Firma z Energią” został przeprowadzony przez "Gazetę Bankową".
Data publikacji: 11.12.2015
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»