Locker – twój prywatny sejf w pracy
Któż z nas nie zauważył jak bardzo zmienił się obraz biura na przestrzeni ostatnich dekad? Już prawie nie ma biurowców, w których staromodne i zniszczone biurka zostały wciśnięte, niby przypadkiem, do małych pomieszczeń, gdzie na ostatniej wolnej przestrzeni blatu udało się położyć stos segregatorów i schować za nimi drugie śniadanie czy kubek kawy. W takim otoczeniu nawet powietrze zastyga w bezruchu...
Badania naukowe pokazują, iż w przyjaznym dla nas otoczeniu jesteśmy w stanie poprawić swoją efektywność pracy nawet o 20 procent. Duże znaczenie ma tutaj ergonomicznie zaplanowana przestrzeń pracy, umożliwiająca funkcjonalne rozmieszczenie potrzebnych dokumentów, akcesoriów a nawet rzeczy osobistych. Projektanci prześcigają się w kreowaniu udogodnień dla pracownika, takich które minimalizowałyby czynniki rozpraszające go i odrywające od pracy.
Projektanci z Fabryki Mebli Biurowych MDD przedstawili swoją propozycje szafek dla pracowników, które w bardzo prosty sposób mogą poprawić ergonomię i komfort pracy. Lockery - czyli zestawy małych szafek na kluczyk, zamek cyfrowy lub elektroniczny, wyposażone we wrzutkę na papier. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla powierzchni typu open-space, czyli dużej, otwartej przestrzeni podzielonej na strefy do pracy, miejsca do odpoczynku, konsumpcji czy w końcu do mniej lub bardziej formalnych spotkań. W takich miejscach zazwyczaj dużo się dzieje, ludzie stale się przemieszczają, odchodzą od swoich stanowisk, przyjmują gości z zewnątrz, pojawiają się dostawcy, kurierzy i inne przypadkowe osoby. Szafy typu locker są tutaj idealnym rozwiązaniem. Możemy w nich bezpiecznie schować, portfel, torebkę, drugie śniadanie, a nawet buty na zmianę. Z drugiej strony idąc na przykład na spotkanie czy kończąc pracę możemy bezpiecznie schować w niej firmową dokumentację, komputer przenośny czy inne wartościowe rzeczy. Wrzutka na papier umożliwia nam przekazanie dokumentów koleżance lub koledze – bez konieczności otwierania szafki. Rozwiązanie tego typu doskonale sprawdzają się również w biurach, w których pracownicy nie pracują na stałe w jednym miejscu. Badania pokazują, ze przedstawiciele niektórych zawodów ponad 70 procent czasu pracy spędzają poza biurem. Ze względów ekonomicznych nie ma sensu rezerwować dla tej grupy pracowników stałego miejsca pracy, gdyż przez większość czasu były one nie używane. Z tego powodu organizuje się dla nich przestrzenie typu hot-desk, czyli miejsca pracy czasowej. Pracownicy pojawiając się w firmie, zajmują dowolne biurko a po pracy wszystkie akcesoria i dokumenty zostawiają w szafkach locker, przechowując je tam do kolejnej wizyty. Taka organizacja pracy pozwala na optymalne wykorzystywanie przestrzeni biurowej a pracownikom mały prywatny kącik w miejscu pracy.
Jak widać propozycja MDD ma wiele zastosowań funkcjonalnych, ale nie tylko. Szeroka gama kolorystyczna oferowanych produktów daje architektom bardzo duże możliwości aranżacyjne. Dzięki temu przestrzeń biurowa może spełniać wszelkie wymagania ergonomiczne jak i estetyczne.
Data publikacji: 19.02.2016
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»