1200 m² kreatywnych rozwiązań biurowych – Grupa Nowy Styl na targach ORGATEC
Premierowe produkty światowych projektantów odpowiadające na wyzwania współczesnych biur, ujarzmianie przestrzeni przez badania i nowe technologie – na największym wydarzeniu branży w dniach 25–29 października Grupa Nowy Styl zaprezentuje nie tylko komfortowe wyposażenie miejsc pracy, ale także swoje KNOW-HOW dotyczące ich aranżowania.
ORGATEC to największe targi wyposażenia przestrzeni biurowych, odbywające się co dwa lata w Kolonii. Zgodnie z hasłem „Creativity works” pokazują najciekawsze rozwiązania meblowe z całego świata, które nadążają za zmieniającym się stylem i środowiskiem pracy. Podczas ostatniej edycji na targach gościło 51 000 osób ze 123 krajów. Powierzchnia wystawiennicza obejmowała 105 000 m². W tym roku zwiększy się o kolejne 20%, z czego aż 1200 m² zajmie Grupa Nowy Styl.
– Nasze stoisko jest podzielone na strefy, które odpowiadają różnorodnym potrzebom pracowników w biurze. Znajdą się na nim m.in.: system mebli biurowych Levitate zaprojektowany przez studio WertelOberfell, który nawiązuje do trendu home office design, umożliwiające dynamiczne siedzenie krzesło Panthera stworzone dla nas przez Raya Cartera oraz niezwykle oryginalne modułowe pufy Tapa pomysłu Przemysława Mac Stopy, doskonałe do prowadzenia nieformalnych spotkań. Szykujemy też niespodziankę, która przeniesie odwiedzających nas gości do wirtualnej rzeczywistości biurowej – opowiada Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu Grupy Nowy Styl.
Ponadto po raz pierwszy Grupa Nowy Styl zaprezentuje produkty szwajcarskiej firmy Sitag, którą przejęła w sierpniu ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę na biurka SITAGACTIVE z ręczną lub elektryczną regulacją wysokości oraz rodzinę krzeseł SITAGTEAM zaprojektowaną przez niemieckie studio 2DoDesign (krzesło konferencyjne z tej linii zdobyło nagrodę Red Dot Product Design Award 2016). Z kolei linia SITAGEWAVE, którą zaprojektował Uli Witzig, to intrygujący przykład połączenia designu z najnowszymi badaniami z dziedziny ergonomii. Ciekawie zapowiadają się także meble konferencyjne SITAGINLINE, dzięki którym można spójnie zaaranżować zarówno gabinety menedżerskie, jak i duże sale konferencyjne. Odpowiedzią na nowe wyzwania biurowe są też rozwiązania dzielące przestrzeń, które pomagają w wyeliminowaniu niepożądanych dźwięków, zwiększając komfort akustyczny pomieszczeń.
Jednak, jak podkreśla Grupa Nowy Styl, liczą się nie tylko produkty, ale także umiejętność ich zastosowania w konkretnej przestrzeni biurowej. – Jesteśmy nie tylko trzecim największym producentem mebli biurowych w Europie, ale mamy też odpowiednie KNOW-HOW, jak zaaranżować przestrzeń adekwatnie do potrzeb pracowników i całej organizacji. Klienci oczekują obecnie eksperta, który doradzi mu, jak stworzyć biuro idealne, dlatego mamy w firmie Dział Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy, który bada indywidualnie każdą firmę, biorąc pod uwagę nie tylko dostępną przestrzeń, ale także pracowników firmy i procesy, które realizują. Takie podejście pozwala na przygotowanie rozwiązań podnoszących efektywność i satysfakcję zespołu i przekłada się na lepsze wyniki biznesowe przedsiębiorstw – mówi Adam Krzanowski, Prezes Zarządu Grupy Nowy Styl.
Stoisko Grupy Nowy Styl znajdzie się w hali 7.1. pod numerem nr B/C 028-031.
Bieżące relacje z wydarzenia będzie można znaleźć w mediach społecznościowych Grupy Nowy Styl pod hasztagiem #MakeYourSpace.
Filozofia Grupy Nowy Styl
Funkcjonalne biuro to przestrzeń, w której pracownicy sprawnie realizują procesy biznesowe, dlatego przygotowując koncepcję aranżacji danego miejsca, bierzemy pod uwagę wszystkie te czynniki.
PRZESTRZEŃ
Aranżujemy przestrzeń zgodnie z koncepcją Activity Based Working, która zakłada podział biura na strefy dedykowane określonym zadaniom. Według jej założeń przestrzeń jest odpowiedzią na różnorodne style pracy. Umożliwia pracownikom zarówno skoncentrowanie się, jak i efektywną komunikację z otoczeniem, co przekłada się na wzrost produktywności indywidualnej oraz skuteczniejszą pracę w grupie. W biurze powinny znajdować się także strefy czasu wolnego, które są miejscem powstawania nowych idei w nieformalnej atmosferze i podnoszą poziom zadowolenia zespołu. Biuro to wizytówka firmy. Zarówno klienci, jak i pracownicy często budują opinię na temat przedsiębiorstwa na podstawie wrażenia, jakie zrobiła na nich siedziba firmy, dlatego powierzchnia powinna być zaaranżowana zgodnie z kulturą organizacyjną, strukturą, profilem działalności, celami strategicznymi, a także planami rozwojowymi przedsiębiorstwa.
PRACOWNICY
Dobrze zaaranżowana przestrzeń wspiera pracowników w kreowaniu z nowych pomysłów i realizowaniu zadań, wpływa na motywację ludzi i sprawia, że mocniej identyfikują się z firmą. Poprzez odpowiednią aranżację przestrzeni można przyciągnąć talenty i podnosić poziom zaangażowania zespołu. Biuro powinno zaspokajać potrzeby różnych pokoleń oraz ułatwiać współpracę pomiędzy nimi.
Odpowiednie warunki i tryb pracy to jeden z najskuteczniejszych czynników motywujących, ponieważ oddziałuje na pracownika w sposób ciągły i natychmiastowy. Jednak należy pamiętać o odpowiednim przeprowadzeniu zespołu przez proces zmian dotyczący nowego lub nowo zaaranżowanego biura.
PROCES
Przestrzeń powinna wspierać realizację procesów i podnosić wydajność biznesową organizacji. Aby odpowiednio zaaranżować biuro, należy poznać kluczowe procesy zachodzące w firmie, przeanalizować rodzaj wykonywanych zadań oraz sposób współpracy zespołów i poszczególnych osób. Pracownicy, aby działać efektywnie, nie mogą tracić czasu na poszukiwanie odpowiedniego miejsca do pracy (np. wolnej sali konferencyjnej) czy zlokalizowanie niezbędnej dokumentacji. Powinni mieć też zapewnione komfortowe warunki do indywidualnego realizowania zadań. Rozwiązaniem jest wydzielenie w biurze stref sprzyjających konkretnym potrzebom. Odpowiedni podział przestrzeni ułatwia osiągnięcie flow, czyli stanu absolutnej koncentracji, efektywności i poczucia satysfakcji z wykonywanych zadań.
Wyposażamy przestrzeń biurową i publiczną z myślą o ludziach, którzy będą ją użytkować – o ich potrzebach i oczekiwaniach. Dobrze zaaranżowana zachęca do realizowania zadań w zróżnicowany sposób, zarówno indywidualnie jak i zespołowo, podnosi efektywność, a także jest katalizatorem nowych idei i pomysłów. Biuro dopasowane do potrzeb organizacji to inwestycja, która pomaga pracownikom wykorzystać swój potencjał, a firmie – sprawnie funkcjonować.
Całą filozofię firma podkreśla hasłem „We KNOW HOW to Make Your Space”.
Premiery produktowe Grupy Nowy Styl
Systemy meblowe i stanowiska pracy
Levitate – naturalnie w biurze
Funkcjonalny system mebli biurowych Levitate został stworzony przez studio WertelOberfell. Projektanci inspirowali się naturą oraz trendem home office design, który pozwala się poczuć w biurze tak, jak w domu.
Wiodącym elementem systemu jest drewno. Charakterystyczna noga w kształcie litery A sprawia, że biurko jest jednocześnie stabilne i lekkie wizualnie. System wyróżnia się nietypowym kontenerkiem z zaokrągloną dolną krawędzią, podwieszanym pod blatem biurka. Pełną funkcjonalność zapewniają przesuwny blat, ukryta pod nim szuflada oraz sekretarzyk montowany na blacie biurka. Domową atmosferę system Levitate tworzy poprzez dobór kolorów oraz wykończeń. Panele tapicerowane są naturalnymi, wełnianymi tkaninami, a ciekawa paleta melamin daje szerokie możliwości komponowania własnych, niekoniecznie typowo biurowych zestawów.
Dzięki szerokiemu portfolio produktów (biurka wolnostojące, workbenche, stoły dedykowane do miejsc spotkań) Levitate pozwala zaaranżować zarówno małe, bardziej kameralne biura, jak i większe przestrzenie typu open space ze wszystkim niezbędnymi strefami pracy.
PLAY&WORK – różnorodność i indywidualizm
System meblowy Play&Work został zaprojektowany, by nadać miejscu pracy indywidualny charakter oraz dopasować się do zmiennych potrzeb i różnorodnych preferencji użytkowników. O tym, na ile się to udało, świadczy tegoroczna nagroda Red Dot Design Award w kategorii Product Design / Office Design. Sukces systemu stworzonego przez studio WertelOberfell i zaprezentowanego na poprzednich targach ORGATEC skłonił nas do poszerzenia linii o kolejne produkty zapewniające nowe funkcjonalności.
Wiele rozmiarów biurek, różne typy podstaw i stanowiska typu workbench pozwalają na swobodną aranżację przestrzeni. Charakter nadają kolorowe wełniane panele dzielące biurka, dające komfort odrębności, oraz przyjemne w dotyku blaty wykonane z linoleum w kolorach wiśni, piasku, ciepłego brązu oraz czerni. Liczne dodatki w postaci niskich szaf z funkcją siedzenia służą wydzieleniu przestrzeni, a przy okazji umożliwiają zmianę miejsca pracy. Kolorowy, wykonany z metalu zestaw przenośnych akcesoriów pozwala na personalizację każdego, nawet tymczasowego stanowiska.
W najnowszej ofercie systemu Play&Work znalazły się: biurka na nodze „T” bez regulacji wysokości oraz z możliwością manualnej bądź elektrycznej regulacji wysokości, biurka z blatem o głębokości 700 mm dedykowane do stref pracy tymczasowej bądź hot-deskingu, szafy wolnostojące jedno i dwustronne z metalowymi drabinkami w centralnej części, które nadają szafie lekkości oraz regały z drzwiami przesuwnymi, które umożliwiają przechowywanie dużej liczby materiałów. Szafy można zintegrować również ze stanowiskami workbench. Ponadto panele do biurek wyposażono w listwę organizacyjną, która umożliwia maksymalne wykorzystanie nawet niedużego stanowiska pracy.
Krzesła pracownicze
Panthera – zachować równowagę
Z myślą o zdrowym siedzeniu Ray Carter zaprojektował linię krzeseł o nazwie Panthera. Nowa rodzina produktów w portfolio marki Grammer Office jest kwintesencją ergonomicznego fotela: wyprofilowane wysokie oparcie, które wspiera plecy użytkownika, szerokie komfortowe siedzisko pozwalające na zajęcie najwygodniejszej pozycji i do wyboru zaawansowane technologicznie trzy mechanizmy zapewniające dynamiczne siedzenie. Dzięki temu każdy użytkownik będzie mógł dostosować krzesło do jego potrzeb.
Jak zawsze w projektach Raya Cartera liczy się nie tylko funkcjonalność, ale też ciekawy wygląd. Charakterystycznym elementem designu nowej linii są przeszycia oparcia i siedziska. Panthera zachowuje idealną równowagę pomiędzy doskonałym wyglądem i pełną funkcjonalnością.
Nowe modele w linii Xenium – jeszcze lepsze dopasowanie
Pracownicy są kluczowi dla efektywności każdej organizacji, dlatego dużą wagę przywiązujemy do ich komfortu i zdrowia. Nasze produkty zmieniają się, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby ludzi w biurze. Pracownicy mają coraz mniej czasu, coraz bardziej się spieszą, oczekują więc, że wszystko w ich otoczeniu będzie działać sprawniej i szybciej. Jednocześnie nieustannie dbają o swoje zdrowie. Dlatego uzupełniliśmy linię Xenium o modele z mechanizmem samoważącym, czyli takim, który automatycznie dopasowuje się do wagi użytkownika. Nie wymaga regulacji – wystarczy usiąść, pociągnąć za dźwignię i już można korzystać ze wszystkich zalet mechanizmu synchronicznego. By każdy mógł dobrać krzesło do swoich potrzeb, oparcie będzie dostępne w wersji w pełni tapicerowanej, siatkowej bądź duo back® (dwa niezależne skrzydła podpierają każdy ruch ciała użytkownika i odciążają dyski międzykręgowe w większym stopniu niż tradycyjne oparcia).
Xenium zyskało nową opcję kolorystyczną. Teraz dostępne także w wersji White, czyli z białymi elementami, między innymi osłoną oparcia. Dzięki odświeżonemu obliczu Xenium jeszcze lepiej pasuje do współczesnych wnętrz biurowych.
Navigo – właściwy kierunek nowoczesnego biura
Navigo to wysoki komfort ubrany w ciekawy projekt autorstwa Oscara Buffona. Uwagę zwracają trzy wersje oparcia – z tapicerowanym tyłem w kolorze siedziska i oparcia oraz z osłoną z tworzywa przypominającą żaluzję, przez którą może prześwitywać tkanina, co daje bardzo ciekawy efekt. Kolor widoczny z tyłu krzesła ma wpływ na estetykę całego wnętrza i buduje charakter przestrzeni.
Do krzesła możemy dobrać trzy mechanizmy, które umożliwiają wielostopniową regulację. Użytkownik, siedząc na krześle, może z łatwością dostosować ustawienia do swoich indywidualnych potrzeb, co ma duże znaczenie w systemie pracy zmianowej lub przy hot deskingu.
Mechanizmy dostępne w krześle Navigo pozwalają na tzw. dynamiczne siedzenie, a każda zmiana pozycji pomaga rozluźnić spięte mięśnie i odciążyć kręgosłup. Podczas swobodnego kołysania się oparcie odchyla się synchronicznie z siedziskiem i zapewnia optymalne podparcie pleców pracownika, natomiast ujemny kąt siedziska zabezpiecza przed uciskiem pod kolanami. Krzesło może być wyposażone w mechanizm samoważący, automatycznie dopasowujący opór oparcia do wagi użytkownika.
Soft seating
Tapa – wyzwolić kreatywność
Duża część wartościowych interakcji w biurze ma charakter nieformalny, a praca w małych zespołach sprzyja efektywności spotkań. Jeśli połączymy te dwie informacje, nasuwa się wniosek, że we współczesnych biurach niezbędne są miejsca, w których można spontanicznie podyskutować w niewielkim gronie.
Na to wyzwanie odpowiada Tapa – system puf zaprojektowany przez Przemysława Mac Stopę. Ten niezwykły produkt to idealne połączenie ciekawego wyglądu i pomysłowej funkcjonalności. Tapa to rozwiązanie modułowe, którego podstawowym elementem jest „wyspa” składająca się ruchomych puf obracających się na wspólnej osi.
Tapa daje możliwość różnej aranżacji przestrzeni z wykorzystaniem tych samych modułów. Uzupełnieniem linii są pufy wolnostojące o kształcie nawiązującym do górnego i trzeciego poziomu podstawowego modułu. Aby w pełni wykorzystać możliwości systemu, wystarczy uruchomić wyobraźnię i… pufy! Tapa pokryta wełną ociepli wizerunek firmy i będzie barwnym intrygującym akcentem, wyzwalającym kreatywność zespołu. Twórcy nowej sofy zadbali o wysoką jakość tapicerki: produkowany w Nowej Zelandii materiał przeszedł wymagające testy ścieralności i jest barwiony w technologii, która zapewnia długą żywotność koloru.
Krzesła kawiarniane
Tauko – w biurze jak w domu
Domowy klimat ma sprzyjać lepszemu samopoczuciu i efektywnemu wypoczynkowi pracowników. Nie chodzi w nim jednak o idealne odtworzenie wnętrza domu, ale zabawę wybranymi motywami.
Z myślą o tych potrzebach powstała unikalna linia krzeseł i stolików Tauko (tłum. z jęz. fińskiego: przerwa, pauza) zaprojektowana przez Przemysława Mac Stopę. Kolekcja mebli inspirowana projektami z lat 50. i 60. XX wieku idealnie wpisuje się w trend home office design.
Tauko charakteryzuje się miękkimi, przyjemnymi dla oka organicznymi kształtami oraz zastosowaniem wysokiej jakości elementów drewnianych. Krzesła wyróżnia nietypowy kształt siedziska, które złożone jest z dwóch połówek spiętych od dołu. Dzięki odpowiednio wyprofilowanej linii kubełka proponujemy ciekawy efekt estetyczny i pełny komfort siedzenia.
Bogata linia wykończeń oraz wpisująca się w nowe trendy kolorystyka kolekcji krzeseł i stolików Tauko sprawiają, że meble idealnie zaprezentują się zarówno w biurach, kawiarniach, jak i hotelach. Natomiast modularność stolików z powodzeniem sprawdzi się w salkach konferencyjnych i szkoleniowych.
Miękkie formy oraz połączenie wygody z ciekawym designem i funkcjonalnością – to wszystko tworzy przytulną, domową atmosferę. Czas na „tauko”.
Cafe na drewnianych nogach – klasyka w nowoczesnym wydaniu
Urządzając restauracje lub kawiarnie, często poszukujemy ciekawych rozwiązań i dobrych jakościowo materiałów, które nadadzą przestrzeni odpowiedni charakter. Drewno, ze względu na uniwersalność i naturalne piękno, potrafi uszlachetnić każde wnętrze.
Wprowadzając do oferty drewniane nogi dla linii krzeseł Cafe oraz nowe kolory bejc, umożliwiamy naszym klientom zaaranżowanie przestrzeni w zupełnie nowy sposób. Niestandardowe efekty można osiągnąć, łącząc drewno z laminatem, bądź wybierając niebanalne kolory sklejki. Jasne drewno jest idealnym uzupełnieniem subtelnych przestrzeni, natomiast jego ciemniejszy odcień pozwala stworzyć bardziej klasyczną aranżację. Dostępne są także modele, których podstawa i siedzisko zostały wyprodukowane z wysokiej jakości drewna pomalowanego na jeden z wyjątkowych pastelowych kolorów wnoszących do pomieszczenia odrobinę lekkości i elegancji. Szeroka paleta barw powoduje, że bardzo łatwo zestawić je z innymi elementami wyposażenia.
Akustyka i dzielenie przestrzeni
Linia produktów akustycznych Sileo
Jednoczesna praca wielu zespołów na jednej przestrzeni może powodować spadek efektywności oraz pogorszenie koncentracji pracowników. Nowa linia produktów akustycznych Sileo, w której skład wchodzą panele ścienne i podwieszane, panele do biurek i stanowisk workbench oraz panele mobilne jest odpowiedzią na to wyzwanie.
Dźwiękochłonne panele ścienne pozwalają nie tylko na redukcję pogłosu w danym pomieszczeniu, ale także umożliwiają wykreowanie przytulnego wnętrza. Różne rozmiary oraz kolory dają możliwość uzyskania unikatowych aranżacji.
Z kolei stosując lekkie panele dźwiękochłonne podwieszane do sufitu można skutecznie zredukować pogłos oraz poprawić warunki akustyczne w pomieszczeniach typu lobby lub atria charakteryzujące się znaczną wysokością oraz powierzchnią, a także w otwartych przestrzeniach pracy biurowej. Uzupełnieniem stanowisk pracy rozmieszczonych w otwartej przestrzeni są dźwiękochłonne panele do biurek. Ciekawym dodatkiem jest panel mobilny, umożliwiający elastyczny podział przestrzeni do pracy na przykład na stole konferencyjnym lub stanowisku typu workbench.
Wszystkie produkty linii Sileo są tapicerowane wysokogatunkową tkaniną i zawierają dźwiękochłonne wypełnienie.
Data publikacji: 29.09.2016
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»