Jak działają windy? Czy jazda windą jest bezpieczna?
Poznanie szczegółowych mechanizmów zabezpieczających w windzie powinno uspokoić nasze obawy odnośnie bezpieczeństwa. Firma Winda Warszawa - producent wysokiej jakości dźwigów, spełniających najwyższe normy bezpieczeństwa objaśnia jak działają windy. Publikowany materiał pozwoli nam na zminimalizowanie strachu i zwiększy komfort przemieszczania się windą.
Po pierwsze, produkowane przez firmę dźwigi wyposażone są w oświetlenie awaryjne w kabinach, które załącza się automatycznie po zaniku napięcia (odcięcie od źródła zasilania).
Kolejnym zabezpieczeniem jest ogranicznik prędkości, który połączony jest z kabiną i mierzy jej prędkość - jeśli kabina przekroczy prędkość znamionową o 15 % ogranicznik prędkości automatycznie uruchamia aparat chwytny umieszczony w ramie kabinowej, którego szczęki stopniowo zaciskają się na prowadnicach, powodując płynne zatrzymanie kabiny.
Wszystkie nowe dźwigi zaopatrzone są w urządzenia zabezpieczające przed nadmierną prędkością kabiny w górę i dół (chwytacze dwukierunkowego działania) oraz osłony elementów ruchomych (kół linowych w maszynowni i przeciwwagi w podszybiu). Gdyby chwytacze nie zdążyły wyhamować kabiny pędzącej dół, ratunkiem są zderzaki umieszczone w podszybiu. Zderzak w trakcie akcji zatrzymywania kabiny przyjmuje na siebie impet i spłaszcza się nawet o 90 % swojej objętości.
Gdy urządzenie zatrzyma się między przystankami z pasażerami w środku, należy bezzwłocznie wezwać pomoc. Służy temu widoczny panel z telefonami alarmowymi. Automatyczna łączność dwustronna zapewnia szybkie powiadomienie ekip ratowniczych o zdarzeniu, a na miejsce natychmiastowo delegowani zostają konserwatorzy odpowiedzialni za uwolnienie osób oraz przywrócenie sprawności urządzenia.
Po pierwsze, produkowane przez firmę dźwigi wyposażone są w oświetlenie awaryjne w kabinach, które załącza się automatycznie po zaniku napięcia (odcięcie od źródła zasilania).
Kolejnym zabezpieczeniem jest ogranicznik prędkości, który połączony jest z kabiną i mierzy jej prędkość - jeśli kabina przekroczy prędkość znamionową o 15 % ogranicznik prędkości automatycznie uruchamia aparat chwytny umieszczony w ramie kabinowej, którego szczęki stopniowo zaciskają się na prowadnicach, powodując płynne zatrzymanie kabiny.
Wszystkie nowe dźwigi zaopatrzone są w urządzenia zabezpieczające przed nadmierną prędkością kabiny w górę i dół (chwytacze dwukierunkowego działania) oraz osłony elementów ruchomych (kół linowych w maszynowni i przeciwwagi w podszybiu). Gdyby chwytacze nie zdążyły wyhamować kabiny pędzącej dół, ratunkiem są zderzaki umieszczone w podszybiu. Zderzak w trakcie akcji zatrzymywania kabiny przyjmuje na siebie impet i spłaszcza się nawet o 90 % swojej objętości.
Gdy urządzenie zatrzyma się między przystankami z pasażerami w środku, należy bezzwłocznie wezwać pomoc. Służy temu widoczny panel z telefonami alarmowymi. Automatyczna łączność dwustronna zapewnia szybkie powiadomienie ekip ratowniczych o zdarzeniu, a na miejsce natychmiastowo delegowani zostają konserwatorzy odpowiedzialni za uwolnienie osób oraz przywrócenie sprawności urządzenia.
ZOBACZ FILM
źródło: http://www.winda.com.pl/o-nas/poradnik/dzwigi-anty-klaustrofobiczne-strach-przed-windami
Data publikacji: 20.08.2017
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»