Jak stworzyć dobre biuro?
Dobrze urządzone biuro to wielki atut firmy. Zobacz, o czym warto pamiętać, projektując je!
- W dobrze urządzonym biurze chcemy, a nie musimy przebywać – czytamy w raporcie pt. „Jak stworzyć dobre biuro?”. W publikacji opisano pięć potrzeb pracowników, na które projektanci powinni zwrócić szczególną uwagę.
Aż 75 proc. kandydatów kieruje się atrakcyjnością biura przy wyborze nowego pracodawcy - wynika z raportu opublikowanego przez Grupę Nowy Styl, europejskiego lidera w branży mebli biurowych oraz eksperta w urządzaniu miejsc użyteczności publicznej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy opartej na wieloletniej praktyce w wyposażaniu biur dla klientów z różnych sektorów. Punktem wyjścia było 5 istotnych potrzeb pracowników, które zostały wybrane na podstawie rozmów i wywiadów z 2,5 tys. osób.
- Wybrane potrzeby szczegółowo przeanalizowaliśmy: pokazaliśmy, na jakim etapie popełniane są błędy oraz jak ich uniknąć lub naprawić – opisuje zawartość raportu pt. „Jak stworzyć dobre biuro?” Anna Marszałek z Grupy Nowy Styl, autorka opracowania.
Listę otwiera kwestia GŁODU. Aż jedna trzecia ankietowanych uznała, że kuchnia w ich biurze jest zbyt mała: padały głosy o długich kolejkach do ekspresu, czy mikrofali, a przede wszystkim braku miejsca przy stole. – Często bowiem spotykamy się z tym, że kuchnia to niewielkie, upchnięte gdzieś w kącie pomieszczenie – opisują specjaliści z Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy Grupy Nowy Styl. – Takie rozwiązanie kompletnie nie spełnia swojej roli. Kuchnia w biurze to przecież nie tylko miejsce do jedzenia, ale także do odpoczynku i luźniejszych rozmów ze współpracownikami, które integrują zespół – podsumowują.
Drugi na liście problemów jest HAŁAS. Duże pomieszczenia biurowe, w których przeważają twarde powierzchnie, przyczyniają się do powstawania pogłosu. W przypadku braku rozwiązań akustycznych, rozmowy, telefony oraz szum pracujących sprzętów tworzą mieszaninę dźwięków, która utrudnia skupienie się na zadaniach i podnosi poziom stresu u pracowników.
Mimo że narzekania na hałas są częstsze, wpływ braku ŚWIATŁA na produktywność jest jeszcze większy. Niedostateczny dostęp do niego w trakcie pracy przekłada się negatywnie również na życie prywatne, m.in. na gorszą jakość snu. Ta z kolei jest przyczyną trudności w skupieniu się, a więc ma bezpośredni wpływ na produktywność.
Źródłem konfliktów między pracownikami bywa z kolei KLIMATYZACJA Przy tej samej temperaturze jednym jest za ciepło, a innym za gorąco. Sytuację może dodatkowo pogorszyć usytuowanie nawiewów bezpośrednio nad biurkami, a stąd już prosta droga do przeziębienia i absencji pracowników.
Zestawienie zamykają MIEJSCA SPOTKAŃ. Okazuje się, że choć najczęściej potrzebne są niewielkie pomieszczenia dla 4, maksymalnie 8 osób, w wielu firmach wciąż przeważają duże sale konferencyjne. Ich powierzchnia wykorzystywana jest przez to w niewielkim procencie. To marnotrawstwo przestrzeni, które najczęściej wynika z braku znajomości charakteru pracy w organizacji.
„Jakość miejsca pracy wpływa na zadowolenie i produktywność pracowników, a tym samym na konkurencyjność firmy” – czytamy w raporcie. – „Bo w dobrze urządzonym biurze chcemy, a nie musimy przebywać. Zatem inwestycja w biuro może być ogromną wartością dodaną”. To jasna wskazówka zarówno dla pracodawców, jak i architektów odpowiedzialnych za projekt.
Raport pt. „Jak stworzyć dobre biuro?” można pobrać bezpłatnie na stronie: http://pl.nowystylgroup.com/pl/inspiracje/raporty/
Data publikacji: 6.08.2018
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»