Stegu - dwadzieścia lat sukcesów na rynku kamienia dekoracyjnego
Stegu to marka z dwudziestoletnią tradycją, która potrafi konkurować ze światowymi potentatami i podbija swoimi produktami zagraniczne rynki. Historia firmy pokazuje, że można odnieść sukces na konkurencyjnym, międzynarodowym rynku nie tracąc lokalnej tożsamości.
Rynek elementów dekoracyjnych o strukturze materiałów naturalnych liczy sobie już ok. 100 lat. Wszystko zaczęło się w Stanach Zjednoczonych, gdzie okładziny imitujące cegłę i kamień były wykorzystywane do dekorowania budynków szkieletowych. W Polsce te rozwiązania stały się popularne na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku i z czasem okazały się międzynarodową specjalnością rodzimych firm, które powoli urastają do rangi międzynarodowych
graczy.
Firma powstała 20 lat temu w Jełowej (woj. opolskie). Założycielami jest rodzina Skucików, która nadal zarządza przedsiębiorstwem. Działalność rozpoczęto od produkcji płytek cegłopodobnych. W 1998 roku, a więc po pięciu latach działalności, zdecydowano się na rozszerzenie asortymentu o płytki kamieniopodobne, co okazało się krokiem milowym w historii rozwoju firmy. Dzisiaj budynki i wnętrza z produktami Stegu można spotkać w całej Europie. Po ofertę Stegu chętnie sięgają klienci m.in. z Niemiec, Ukrainy, Francji, Litwy, Włoch, Węgier, Słowacji, czy Austrii.
Jakość źródłem sukcesu
Źródłem naszego sukcesu jest przede wszystkim produkt - bardzo dbamy o jego jakość. Nasze technologie produkcji są na tyle dopracowane, że przewyższamy nawet zachodnich konkurentów - mówi Maciej Skucik - Wiceprezes Zarządu Stegu.
Stegu oferuje kilkadziesiąt wzorów kamieni dekoracyjnych do stosowania na zewnątrz i wewnątrz budynków. Oprócz okładzin cegło i kamieniopodobnych z betonu lub gipsu są to również panele drewniane z serii Wood Collection, elementy ogrodowe i kamień naturalny. Inspiracje do ich tworzenia czerpane są natury, z odległych zakątków świata, które odzwierciedlają różnorodność oferty Stegu - np. kamień dekoracyjny Nepal czy płytki Mexicana. Każdego roku firma Stegu wprowadza na rynek kilka nowych propozycji.
O jakości produktu decydują przede wszystkim jego walory estetyczne. Każda płytka Stegu składa się z wielu, wymieszanych ze sobą, ceglanych lub kamiennych detali. Dzięki temu na powierzchni okładziny powstaje naturalny efekt różnorodności. Klienci cenią też w produktach Stegu łatwość fugowania i kładzenia paneli na warstwie izolacyjnej fasady budynku. Płytki elewacyjne Stegu są mrozo- i wodoodporne, nie mają odbarwień oraz nie odkształcają się pod wpływem temperatury.
Rozwój marki Character
Obecnie jednym z naszych priorytetów jest rozwój marki premium, o nazwie Character - mówi Maciej Skucik - Wiceprezes Zarządu Stegu. Character to specjalistyczna linia skierowana do klientów instytucjonalnych oraz projektantów.
Firma Stegu, to rozpoznawalna marka europejska oferująca swoim Klientom szeroką gamę okładzin ściennych z betonu i gipsu, a ostatnio także i z drewna (nowa linia produktowa Wood Collection), elementów ogrodowych oraz dekoracyjnych. Już od ponad 20 lat firma Stegu tworzy produkty inspirowane naturą, wykorzystując jedynie naturalne
kruszywa i barwniki, stale unowocześniając design oraz metody produkcyjne.
Data publikacji: 2.08.2013
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»