Marka Junkers zwycięzcą projektu badawczeg KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI
Naukowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego zbadali opinie na temat marki Junkers
W wyniku przeprowadzonego przez Uniwersytet Jagielloński badania, marka Junkers zajęła pierwsze miejsce w kategorii Urządzenia i systemy grzewcze w programie KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2014.
KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2014 jest ogólnopolskim programem konsumenckim, realizowanym przez Redakcję Strefy Gospodarki ogólnopolskiego, niezależnego dodatku dystrybuowanego z Dziennikiem Gazetą Prawną. Jego celem jest wyłonienie, na podstawie badania konsumenckiego, najlepszych jakościowo, marek i produktów dostępnych na polskim rynku.
Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, w ramach umowy partnerskiej z Redakcją Strefy Gospodarki, zrealizował badanie konsumenckie. W jego wyniku zgromadzone zostały opinie aktywnych konsumentów na temat jakości produktów oraz zidentyfikowany został zakres rozpoznawalności produktów, a także poziom lojalności wobec producentów.
Zdaniem respondentów marka Junkers jest „bez porównania lepsza od innych firm tej branży, bezawaryjna, bardzo bezpieczna”. Junkers kojarzy im się „z solidnością, z tym że produkty są dobrej jakości, że są niezawodne”. Konsumenci docenili też innowacyjność marki Junkers.
Wypowiedzi respondentów stały się podstawą i uzasadnieniem do segmentacji rynku dostawców produktów o zróżnicowanym poziomie jakości. W ten sposób marka Junkers została uznana za Lidera Jakości w kategorii Urządzenia i systemy grzewcze.
- Projekt badawczy KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI stanowi przykład badań, w których postawiono na rzetelność, obiektywizm i profesjonalizm. Ten unikalny projekt łączy w sobie z jednej strony pragmatyzm rynkowy jaki niesie ze sobą Strefa Gospodarki, zaś z drugiej wiedzę metodologiczną oraz umiejętności i doświadczenie analityczne badaczy z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badania w ramach projektu są realizowane zgodnie z kanonem metodologii badań socjologicznych – powiedział dr Grzegorz Bryda, Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego ds. ewaluacji jakości systemu kształcenia, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i Kierownik projektu Konsumencki Lider Jakości 2014.
Projekt badawczy KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI realizowany jest od roku 2012. W tym roku badanie przeprowadzono na próbie 9499 osób.
Socjologiczne analizy zachowań konsumenckich pokazują, że obecnie konsument kieruje się coraz częściej przekonaniem o produktach opartym na własnym doświadczeniu. Zastanawia się nie tylko nad ceną, marką i dostępnością produktu, ale również rozważa możliwość polecenia produktów swoim bliskim. Jest lojalny, jeśli produkty spełniają jego oczekiwania i poszukuje własnego lidera jakości, wybierając te produkty, które w praktyce są najlepsze.
Data publikacji: 4.07.2014
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»