Aluminium rwie w górę - EL 100 - DRUGA IKONA SITAG
Błyszczący rdzeń z aluminium nawiązuje do epoki ojców pary i elektryczności. Przywołuje świat fordyzmu i mówi - między Dłonią i Głową jest Serce dzięki któremu można rzucić wyzwanie grawitacji. Fotel EL 100 marki SITAG narodził się z tego marzenia i krzepi - w górę serca, a grafika Andrzeja Dobosza oddaje ducha epoki industrialnej. Zobaczcie drugą odsłonę projektu "Ikony SITAG"
W słynnym filmie "Metropolis" Fritza Langa ubodzy robotnicy czyli Dłonie pracują na rzecz bogaczy, czyli Umysłu, a nad światem unosi się dwuznaczna poświata ekonomicznego rozdarcia. Podzieleni ludzie znajdują kogoś, kto przyniósłby harmonię. Niestety, wszystko okazuje się iluzją.
Tragiczna historia rozgrywa się na tle epoki przemysłowej, pary i elektryczności. W świecie, który błyszczy metalem, zasnuwa się parą, mruga sztucznym okiem kamery, dyszy morderczym trudem w fosforyzującej, elektrycznej poświacie. Wszystko tu jest podporządkowane pracy na rzecz nowej Atlantydy budowanej dzięki technice. To ona może sprawić, że kiedyś utracony raj ziści się na nowo, dzięki połączeniu Dłoni, Umysłu i Serca.
Fotel SITAG EL100
Projekt fotela EL 100 marki SITAG w epoce druku 3d przypomina nam o trudzie wytwarzania. Aluminium uznawane za złoto designerów gwarantuje nieporównywalną trwałości i wytrzymałość konstrukcji.
Projekt fotela EL 100 marki SITAG w epoce druku 3d przypomina nam o trudzie wytwarzania. Aluminium uznawane za złoto designerów gwarantuje nieporównywalną trwałości i wytrzymałość konstrukcji.
Projekt fotela EL 100 marki SITAG nawiązuje do tej przemysłowej estetyki swoim wertykalnym nośnikiem oparcia wykonanego z lanego aluminium. Błyszczący metal wyrywa do góry niczym ściany Muzeum Guggenheima Franka Gehrego. Mierzy ku niebu, jak maszyny pierwszych aeronautów. Wertykalny pęd jest nakręcony marzeniem o pokonaniu grawitacji, oddaje charakter ducha butnego i wojowniczego, który ambitnie się pnie ku górze. To kosztuje wysiłek, mozół, trud pracy.
Grafika EL 100 autorstwa Andrzeja Dobosza
Grafika Andrzeja Dobosza oddaje industrialny nastrój przez zestawienie biomorficznej formy nośnika z symbolami epoki industrialnej - żarówką, machiną latającą, pryzmatem i tubą gramofonu.
Grafika Andrzeja Dobosza oddaje industrialny nastrój przez zestawienie biomorficznej formy nośnika z symbolami epoki industrialnej - żarówką, machiną latającą, pryzmatem i tubą gramofonu.
Grafika EL 100: projekt Andrzej Dobosz (2014), format: 70x70cm
Grafika Andrzeja Dobosza oddaje industrialny nastrój przez zestawienie biomorficznej formy nośnika produktu z symbolami epoki industrialnej - żarówką, machiną latającą, pryzmatem i tubą gramofonu. Precyzję i finezję przemysłowego wytworu oddaje optyczny przyrząd skonfrontowany z kobiecą sylwetką - symbolem delikatności i finezji.
Fotel EL 100 marki SITAG
Projekt tego fotela wykorzystuje język materiałów epoki pary i elektryczności. Nośnik oparcia i krzyżak to biomorficzna, odlana formy wykonane z polerowanego aluminium. Miękka forma siedziska z tworzywa z zaokrągloną na przedniej krawędzi tapicerowaną poduszką zmniejsza ucisk na mięśnie ud i zapobiegania drętwieniu kończyn dolnych podczas wielogodzinnego siedzenia. Oparcie zarówno w wersji tapicerowanej jak i siatkowej poprzez regulację wysokości na aluminiowym tragarzu pozwala na łatwe dopasowanie do kręgosłupa osoby siedzącej. Niezawodne siłowniki gazowe regulują wysokość siedziska i zapewniają jego sprężystość w najniższym położeniu. Komfort siedzenia podnosi również zintegrowany z siedziskiem mechanizm umożliwiający regulację głębokości siedziska oraz automatyczną regulację siły nacisku na oparcie w zależności od wagi użytkownika. Aluminiowa konstrukcja gwarantuje nieporównywalną trwałość i wytrzymałość fotela.
O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":
Projekt „Ikony SITAGA” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny Sitag Formy Siedzenia
Data publikacji: 26.11.2014
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»