Saint-Gobain: 350 LAT, 350 POWODÓW BY WIERZYĆ W PRZYSZŁOŚĆ

Saint-Gobain: 350 LAT, 350 POWOD&OacuteW BY WIERZYĆ W PRZYSZŁOŚĆPawilon "Baw się kolorami"

W bieżącym roku, Saint-Gobain obchodzi 350. rocznicę powstania. To niezwykła okazja, którą zamierzamy celebrować przez cały 2015 rok, obfitujący w liczne jubileuszowe wydarzenia promujące historię Grupy i prezentujące wizję jej przyszłości. Obchody rozpoczęły się w dniu 9 stycznia w Szanghaju (Chiny) i zakończą w listopadzie 2015 roku.

Saint-Gobain, GRUPA Z WIZJĄ PRZYSZŁOŚCI
Od dnia utworzenia w roku 1665 przez króla Ludwika XIV oraz Jean-Baptiste Colberta, ta najstarsza firma notowana w indeksie Giełdy Paryskiej CAC 40 potrafiła przystosowywać się do zmian zachodzących na świecie i stawiać czoła wyzwaniom, jakie napotykała na swojej drodze. Saint-Gobain, bazując na swoim doświadczeniu i kulturze korporacyjnej, jednoznacznie skupia się na przyszłości i ma wiele “powodów, by wierzyć w przyszłość” powiązanych z sześcioma kluczowymi filarami strategii Grupy oraz z jej wartościami.

Pawilon "Baw się kolorami"

Świat nie ma granic: od czasu otwarcia pierwszych zakładów poza Francją, w Niemczech w latach pięćdziesiątych XIX wieku, Saint-Gobain rozwinęła się w międzynarodową grupę, która dzisiaj prowadzi działalność w 64 krajach świata.

Zrównoważony rozwój jest w naszym zasięgu: Saint-Gobain dostarcza produkty i rozwiązania, kierując rozwój sektora budowlanego w stronę redukowania wpływu na środowisko naturalne, poprawy efektywności energetycznej i zwiększenia komfortu użytkowników.

Innowacje zmieniają świat: Saint-Gobain jest jednym ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie. Innowacje są nieodłączną częścią naszej historii i tożsamości. Innowacyjne produkty zmieniają środowisko i jakość naszego codziennego życia.

Talenty są niewyczerpalne: siłą Saint-Gobain są nasi pracownicy. Zjednoczeni fundamentem wspólnych wartości, każdego dnia podejmują liczne wyzwania w służbie milionom klientów Grupy na całym świecie.

Pawilon "Twórz"

Habitat dla wszystkich jest możliwy:
Saint-Gobain chce zapewnić zrównoważone środowisko życia dla każdego, oferując materiały dostosowane do potrzeb rynków lokalnych, a także prowadząc działalność Fundacji Saint-Gobain Initiatives.

Saint-Gobain czerpie z przeszłości i planuje przyszłość:
od 350 lat Grupa cały czas zmienia się, aby przystosować się do zmian zachodzących na świecie i wspierać je.

Jubileusz ten jest szansą i okazją, aby przypomnieć wszystkim o sile organizacji, jaką zbudowaliśmy w ciągu 350 lat działalności i 350 lat nieustających innowacji. Nasze doświadczenie pozwala nam rozumieć znaczenie i skupiać się na działaniach długoterminowych. Zapewnia nam ono również determinację i elastyczność umożliwiającą dostosowywanie się do nieustannie zmieniającego się świata. Historia Saint-Gobain jest dowodem, że firma nieustannie przesuwała granice i podejmowała nowe wyzwania, współtworzyła nowe technologie. Gdy patrzymy na naszą przeszłość oraz na nasze miejsce w świecie współczesnym, wierzymy, że istnieje wiele powodów by wierzyć w przyszłość. Dlatego też obchodzimy ten jubileusz skoncentrowani na przyszłości i innowacji. To właśnie naszym optymizmem chcemy podzielić się z Wami najbardziej w roku 2015 - mówi Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain.

INAUGURACJA ROKU OBCHODÓW
W dniu 9 stycznia 2015 roku, Pierre-André de Chalendar, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Saint-Gobain, zainaugurował w Szanghaju obchody 350-lecia Grupy, których program obejmuje wiele spektakularnych wydarzeń.

Pawilon "Słuchaj"

Pierwszym z nich są Futurystyczne podróżujące pawilony. Otwarte dla publiczności, będą prezentować innowacyjne osiągnięcia Grupy i jej wyjątkową wiedzę i doświadczenie w zakresie materiałów budowlanych. Pawilony oferujące zwiedzającym doznania sensoryczne i artystyczne będą pokazywane w czterech miastach świata:
• Szanghaju (Chiny) w styczniu
• São Paulo (Brazylia) w kwietniu
• Filadelfii (Stany Zjednoczone) w czerwcu , oraz
• Paryżu (Francja) w październiku.

Futurystyczne podróżujące pawilony Saint-Gobain to cztery sześciany, zbudowane z użyciem materiałów produkowanych przez marki Saint-Gobain. Każdy pawilon odwołuje się do jednego z ludzkich zmysłów:

„Patrz” nawiązuje do wielowiekowej tradycji produkcji szkła przez Grupę. W ciągu dnia sześcian odbija światło dzienne i niebo. Z kolei w nocy jest podświetlony za pomocą lamp LED, dzięki którym szklane panele nabierają życia. Zastosowane techniki umożliwiają zabawę światłem, która robi ogromne wrażenie na odwiedzających.

Pawilon „Słuchaj” odzwierciedla specjalistyczną wiedzę i kompetencje Saint-Gobain w zakresie komfortu akustycznego.

Wyłożony specjalną wykładziną sześcian daje uczucie akustycznej czystości i miękkości. Odwiedzający mają szansę poznać warunki absolutnej ciszy, gdzie żadne dźwięki z zewnątrz się nie przedostają, natomiast te wewnątrz, wywołane przez samych zwiedzających mają ograniczoną propagację. W nocy delikatne kolorowe lampki podkreślają elegancki, „przytulny” kształt bryły.

„Baw się kolorami” to pawilon poświęcony wyobraźni i umiejętności używania materiałów w celu tworzenia gry kolorów, która wpływa nie tylko na nasze postrzeganie świata, ale również samopoczucie. Dwa obracające się pierścienie, jeden zbudowany z dużych, kolorowych, szklanych paneli, a drugi z tradycyjnego i teksturowanego szkła, robią niesamowite wrażenie.

Pawilon „Twórz” jest wyrażeniem innowacyjności Grupy i jej skupieniu na przyszłości.

To niepowtarzalne połączenie materiałów Saint-Gobain z odważnymi, nietuzinkowymi projektami architektonicznymi, w ciągu dnia przypomina spiralne schody, dając optyczne wrażenie ruchu w górę. W nocy, dzięki odpowiedniemu podświetleniu lampami LED, staje się futurystyczną instalacją.
 
Poza czterema pawilonami „zmysłowymi”, Saint-Gobain przygotował również pawilon „reprezentacyjny”, w którym odwiedzający mogą lepiej poznać wartości, historię, i misję Grupy. Oprócz prezentacji oferty, sześcian wyróżnia ciekawa interaktywna wystawa, która umożliwia wirtualny spacer po historii Saint-Gobain i światowego przemysłu. 

Prezentacja Pawilonów znajduje się na oficjalnym kanale YouTube Saint-Gobain.

O SAINT-GOBAIN
W 2015 roku firma celebruje 350. rocznicę  powstania, 350 powodów by wierzyć w przyszłość. Bazując na swoim doświadczeniu i potencjale innowacyjnym, Saint-Gobain, światowy lider na rynkach związanych z budownictwem, tworzy, produkuje i dystrybuuje materiały budowlane proponując innowacyjne rozwiązania będące odpowiedzią na kluczowe wyzwania naszych czasów: wzrost gospodarczy, oszczędność energii oraz ochrona środowiska. Grupa Saint-Gobain, której obroty w 2013 roku wyniosły 42 mld EUR, działa w 64 krajach świata i zatrudnia blisko 190 000 pracowników. Więcej informacji na temat Saint-Gobain znaleźć można na stronie www.saint-gobain.com oraz na koncie Twittera @saintgobain.

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»