Kawiarniana kultura pracy. PIGI - ostania ikona SITAG
Poza światem wielkich korporacji, w przestrzeniach coworkingowych i kawiarniach kwitnie nowa kultura pracy pokolenia Y - wyspecjalizowanych indywidualistów realizujących się w obszarze przemysłów kreatywnych oraz nowych technologii. Idealny reprezentant tego nurtu to ktoś nieoczywisty, odżegnujący się od biurowej estetyki. Poznajcie ulubienicę ludzi ze świata Y, PIGI - dziewiątą i ostatnią ikonę SITAG.
Uroda Barbie już się opatrzyła i nie przyciąga wzroku kreatorów mody oraz mistrzów fotografii zmęczonych nadmiarem powtarzalnych schematów. W cenie jest egzotyka, wymieszanie ras, a nawet ciekawa brzydota. W tym samym czasie z mody wyszły wzorce wiecznie zabieganego karierowicza. Nowe pokolenie wartości upatruje w kultywowaniu chwili i odejściu od agresywnej konsumpcji. Hipsterzy nie siedzą w fast foodach. Szukają małych lokali z wyrafinowanym, poszukującym menu odwołującym się do kultury slow food i wegańskich klimatów, nie imponują im szklane wieżowce city i popowe szyldy, ale raczej przykurzone wnętrza w pofabrycznych dzielnicach wypełnione meblami z odzysku.
W architekturze idealnym reprezentantem takiego myślenia Shigeru Ban. Projektuje niewiele, poszukuje ciągle nowych, oryginalnych rozwiązań, posługuje się naturalnymi, ekologicznymi materiałami oraz ma obsesję na tle nowych technologii. Nie tworzy też ogromnej fabryki projektowej, woli pracować w małych, kameralnych zespołach nastawionych na kreatywność i innowację.
PIGI to też mistrzyni nieoczywistości, która robi oko do użytkownika i mówi - bierz mnie taką, jaką jestem, nieco przysadzistą, ale z wielkim urokiem, doceń moją finezyjną, obłą linię oraz poczucie humoru, zawieś oko na formie, która zachwyca syntezą sprzeczności. Krzesło jest połączeniem naturalności giętego drewna z którego wykonane są nogi z błyszczącym, lśniącym siedziskiem i oparciem z tworzywa sztucznego. W połączeniu ze stołem tworzy idealne rozwiązanie dla przestrzeni kawiarni, cafeterii i miejsc spotkań. Jest odpowiedzią projektantki Anna Vonhausen na potrzeby pokolenia Y.
O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":
Projekt „Ikony SITAG” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny SITAG Formy Siedzenia
O SITAG
SITAG to marka foteli biurowych klasy PREMIUM będących synonimem doskonałych rozwiązań ergonomicznych i technicznych, nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów. Firma SITAG Formy Siedzenia produkuje fotele biurowe klasy PREMIUM od 1994 roku. Dynamiczny rozwój firmy zapewniła starannie dobierana do potrzeb polskich odbiorców i wciąż uaktualniana oferta bazująca na oryginalnym, własnym wzornictwie. Wieloletnie doświadczenie producenta pozwoliło na wykreowanie zróżnicowanego i wyjątkowego asortymentu.
O Andrzeju Doboszu (ur. 1977)
Projektant. Fotograf. Dokumentalista. Architekt estetyki, w pracy nieustannie szukający balansu pomiędzy aspektami rynkowymi, a kulturą wizualną. Współpracował przy tworzeniu wielu projektów kreatywnych dla najbardziej znanych i wymagających marek m. in. GPD Advertising, Chigo Design. Członek Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU ).
Data publikacji: 7.04.2015
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»