Wyniki konkursu na projekt nowoczesnego przedszkola
Ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu pt. "Kinderspace: Architecture for Children’s Development". Zadanie polegało na stworzeniu nowatorskich przestrzeni do nauki dla najmłodszych.
Celem konkursu było promowanie kreatywności, dobrego samopoczucia dzieci oraz integracji z naturą. Uczestnicy mogli wybrać dowolną lokalizację w swoim kraju, co pozwoliło na uwzględnienie lokalnych uwarunkowań kulturowych i środowiskowych. Prace oceniane były pod kątem innowacyjności, funkcjonalności oraz wpływu na rozwój dziecka.
Zwycięski projekt autorstwa Agustina Azara, Egora Gaydukova i Santiago Barrala z Argentyny to przedszkole zintegrowane z miejskim parkiem. Budynek wykonano z ekologicznych materiałów, a jego sercem jest centralny dziedziniec, który sprzyja zabawie na świeżym powietrzu i integracji dzieci z naturą.
Druga nagroda trafiła do Jona Paula Hermanna Schulte i Karima Elghora z Niemiec za projekt elastycznej przestrzeni edukacyjnej. Główne założenia to zrównoważona akustyka, łatwość adaptacji oraz połączenie edukacji z lokalną społecznością.
Trzecią nagrodę w konkursie, a także nagrodę za najlepszy projekt studencki przyznano zespołowi ze Środkowochińskiego Uniwersytetu Naukowo-Technicznego Huazhong w Wuhan. Autorami projektu pt. "Wander-Land" są Yanjun Xu i Jingyi Jiang z Chin. Koncepcję wyróżnia m.in. ogród sensoryczny, który wspiera rozwój dzieci.
W konkursie przyznano również nagroda za zrównoważony rozwój. Laureatami tej kategorii zostali Zirui Wang i Pengcheng Yang, którzy stworzyli przedszkole inspirowane tradycyjną wiedzą rdzennych mieszkańców Australii. To projekt, który łączy ekologiczną modułową konstrukcję z naturalnymi terenami zabaw i odnawialnymi źródłami energii.
Wyniki konkursu
Kinderspace: Architecture for Children’s Development
I miejsce
II miejsce
III miejsce oraz Student Award
Sustainability Award
Więcej na stronie konkursu.
fot. mat. prasowe
Źródło: BUILDNER
Data publikacji: 27.02.2025
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»