Po co sztuka/ co po sztuce? vol. 3

Po co sztuka/ co po sztuce? vol. 3

Już niebawem kolejne spotkanie z cyklu "Po co sztuka / co po sztuce?" Tym razem na warsztacie obrazy zła i współczesna fotografia prasowa, teorie nt. fikcji i fałszu obrazów: m.in. J. Derrida, G. Didi-Huberman, S. Sontag, rola dokumentacji.

Wstęp wolny, zapisy pod adresem bas@mos.art.pl

Harmonogram kolejnych spotkań:

13.04. 
4. Sztuka i Obcy, geografie sztuki (zimne wojny kulturowe, napięcie Wschód – Zachód, sytuacja artystów z naszej części Europy po 1989, centrum i prowincja, wystawa Interpol, O. Kulik, E. Said. G. Spivak, P. Piotrowski)

11.05. 
5. Czy sztuka ma granice? Gdzie się zaczyna i gdzie kończy? Czym jest performatywność w sztuce? Teatr alternatywny a sztuka performance, dysydencki performance w Europie Wschodniej (teorie dotyczące sztuki i rzeczywistości J. Ludwińskiego, J. Świdzińskiego, działalność B. Klimovej)

08.06. 
6. Czy istnieje sztuka ludowa? Czy sztuka i edukacja są tym samym? Czy istnieje sztuka zaangażowana i jakie jest jej społeczne oddziaływanie? (profesjonaliści i amatorzy w świecie sztuki, sytuacjoniści, każdy artystą – J. Beuys, Laboratorium Edukacji Społecznej, T. Rakowski)

14.09. 
7. Czy istnieje sztuka mężczyzn i sztuka kobiet? Czy płeć i gender są użytecznymi narzędziami do analizowania sztuki? Co to jest queer? (psychoanaliza, teoria spojrzenia, J. Berger, L. Nochlin, L. Nead, G. Pollock)

12.10. 
8. Jak działa świat sztuki? Czy jego reguły i mechanizmy mogą być inspirujące dla tworzenia sztuki? (Funkcjonowanie obiegu i rynku artystycznego, zawody artystyczne, przemiany w rozumieniu tego kim jest artysta, krytyka instytucjonalna; P. Bourdieu, N. Bourriaud, W.
Borowski, Galeria Foksal)

09.11. 
9. Sztuka i pamięć, zagadnienie niepamięci, traumy (pamięć a historia, rodzaje pamięci: kulturowa, zbiorowa; W. Benjamin, P. Nora, A. Assman; M. Bałka)

14.12. 
10. Sztuka wychodząca poza granice swojej dyscypliny (teatr, film, literatura, P. Uklański, W. Sasnal, Z. Libera, O. Dawicki, B. Burska, Z. Janin. K. Radziszewski)

Magdalena Ujma jest absolwentką historii sztuki (KUL) i zarządzania kulturą (Ecole de Commerce, Dijon). Od lat aktywna jest nie tylko jako krytyczka sztuki, lecz również jako niezależna kuratorka wystaw. Zawodowo związana była z tak prestiżowymi miejscami jak Muzeum Sztuki w Łodzi czy krakowski Bunkier Sztuki. Należała do redakcji Kwartalnika Literackiego „Kresy”. Zrealizowała kilkadziesiąt znaczących wystaw w różnych galeriach. Jest autorką książki „Sztuki wizualne. Sztuka i skandale”. Prowadzi blog komentujący aktualne wydarzenia i zjawiska sztuki współczesnej zatytułowany „Krytyk sztuki na skraju".

Strona wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/917761488342289/

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»