Konferencja Biura XXI wieku - edycja 2017
Ponad 40% zużycia energii w Europie generują budynki, z czego niemal 75% charakteryzuje się niską efektywnością energetyczną. Czy zatem budynki o wysokiej efektywności energetycznej dają gwarancję niższych opłat? Czy obiekt certyfikowany jest tańszy w eksploatacji? Co tak naprawdę kryje się pod nazwą „koszty eksploatacyjne” i jaki wpływ na nie mają sami użytkownicy obiektu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań będą tematem drugiej edycji konferencji Biura XXI wieku.
Konferencja odbędzie się już 16 maja 2017 r. w hotelu Westin w Warszawie. Wśród prelegentów znajdą się m.in. przedstawiciele deweloperów, zarządców nieruchomości, prawników, środowisk akademickich. Konferencja składać się będzie z trzech paneli dyskusyjnych, poprzedzonych prezentacjami, w których eksperci poruszą zagadnienia dotyczące zużycia energii w biurowcach, kosztów eksploatacyjnych oraz możliwościach ich obniżenia a także oczekiwań względem powierzchni dla najemców. Punktem wyjścia do dyskusji jest raport „Zużycie energii w budynkach biurowych”[1] opracowany przez trzy firmy: Skanska - dewelopera budynków biurowych, Go4Energy - doradców w zakresie certyfikacji środowiskowej oraz zarządców nieruchomości - Cushman & Wakefield.
Omówienie opracowania będzie idealnym początkiem do dyskusji o zwiększającym się zainteresowaniu oraz świadomości rynku w temacie certyfikacji, kosztach związanych z obsługą biurowców oraz roli użytkownika budynku. Wnioski towarzyszące raportowi wskazują na jego duży wpływ na wysokość kosztów eksploatacyjnych. W panelu dyskusyjnym Biurowe Yin Yang przeanalizowane będą możliwości obniżenia kosztów eksploatacyjnych przy zachowaniu wysokiej jakości środowiska wewnętrznego w nowych i istniejących budynkach. Nie zabraknie tutaj kwestii zrównoważonego budownictwa oraz nowych technologii. Natomiast w panelu Najemca dyktuje warunki omówione zostaną oczekiwania jakie najemcy mają względem powierzchni biurowych.
Konferencja będzie idealną platformą wymiany poglądów dotyczących przyszłości budynków biurowych w Polsce, a udział specjalistów gwarantuje wysoki poziom spotkania i merytoryczną dyskusję, na którą serdecznie zaprasza organizator – Ogólnokrajowe Stowarzyszenie Wspierania Budownictwa Zrównoważonego (OSWBZ).
Udział w konferencji wymaga wcześniejszej rejestracji i wniesienia opłat zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie wydarzenia: http://konferencja.oswbz.org/rejestracja/
Uwaga! Niższe ceny tylko do 2 maja!
Dodatkowych informacji udziela:
Katarzyna Kopeć
Ogólnokrajowe Stowarzyszenie Wspierania Budownictwa Zrównoważonego
katarzyna.kopec@oswbz.org
tel. 504 806 049
Stowarzyszenie Wspierania Budownictwa Zrównoważonego
OSWBZ powstało z inicjatywy firm z sektora nieruchomości komercyjnych, w których misję wpisane jest wspieranie działalności edukacyjnej w zakresie budownictwa ekologicznego i energooszczędnego w Polsce. Firmy te stały się członkami-założycielami Stowarzyszenia. Celem Stowarzyszenia jest działalność w zakresie wspierania budownictwa zrównoważonego w Polsce, realizowanym poprzez: certyfikację budynków (Green Building Standard), organizowanie konferencji, seminariów, szkoleń i wykładów, organizowanie imprez kulturalnych, podczas których promowane jest budownictwo zrównoważone jak i zrównoważona urbanistyka. Więcej: http://oswbz.org/
Data publikacji: 24.04.2017
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»