Aktualne wystawy w Galerii Sztuki Wozownia

Aktualne wystawy w Galerii Sztuki Wozownia fot. mat. prasowe

W Galerii Sztuki Wozownia można oglądać aktualnie trzy wystawy: Sophia Pompéry - „Lapsus”, Jerzy Hejnowicz - „Miejsce w czasie” i Arek Pasożyt - "Czarne myśli, złe rozdanie". Szczegóły poniżej.

Organizatorzy zapraszają na oprowadzanie po trzech wystawach, które odbędzie się 9 kwietnia 2022 roku o godzinie 12:30. Wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w galerii. Z kolei 14 kwietnia odbędzie się oprowadzanie autorsko-kuratorskie w wersji online po wystawie "Miejsce w czasie". Transmisja na stronach Galerii Sztuki Wozownia na Facebooku i Youtube.


Aktualne wystawy w Galerii Sztuki Wozownia:

Sophia Pompéry: „Lapsus”

Pompéry tropi absurdy i paradoksy, wizualizując to, co często nieuchwytne dla oka, czy konfrontując nas z drobnymi błędami, dostrzeżonymi w miejscach, gdzie najmniej byśmy się ich spodziewali. Błyskotliwie gra z naszą rutyną i percepcyjnymi przyzwyczajeniami, podając w wątpliwość klisze i wyobrażenia zakorzenione w naszej pamięci. Sztuka tej artystki wzmaga w nas czujność i budzi podejrzliwość wobec postrzega(l)nej rzeczywistości, pokazując ją jako zaskakującą lub nieoczywistą.


Jerzy Hejnowicz: „Miejsce w czasie”

W przestrzeni galerii dominuje wielki, półkolisty obiekt. W całości można go obejrzeć tylko idąc dookoła niego, wzdłuż jego krawędzi, ale zawsze widząc jedynie fragment. To w pewnym stopniu przestrzenno-wizualny znak masy zwieszającej się z sufitu, jakby zagrożenia i ciężaru aktualnej rzeczywistości lub rodzaj wyobrażenia modelu, absorbującej wszelką energię, kosmicznej czarnej dziury. Stworzona przez artystę forma jest tak mocno zintegrowana z elementami charakterystycznymi dla architektury Wozowni, że bez nich w innej przestrzeni nie mogłaby zaistnieć. Całość tworzy silne doświadczenie sensualne, którego wymowa nie jest oczywista, choć niewątpliwie angażująca emocje.


Arek Pasożyt: "Czarne myśli, złe rozdanie"

Choć malarstwo Arka Pasożyta przybiera różne formy, jego główną cechą jest przywiązanie do czerni. Barwa węgla, atramentu czy nocy odzwierciedla zwyczajowo depresję, lęk, smutek, pesymizm, niepokój, niepewność, zagrożenie. Jako że rzeczywistość dostarcza nam ostatnio wielu powodów do odbierania jej w ciemnych barwach, malarstwo pasożytnicze można potraktować jako odzwierciedlenie nastroju czasów. Mimo że poddanie byłoby w tej sytuacji akceptowane czy nawet usprawiedliwione, Pasożyt woli jednak zawalczyć o to, by nie zastygnąć w „melancholijnym skamienieniu”. Sztuka jest dla niego konstruktywną formą reakcji na dotykające go osobiście kryzysy wewnętrzne. Malowanie to swego rodzaju terapia i zajęcie, które pozwala nie poddać się destrukcyjnej bierności. Pasożyt uczynił je strategią walki z nastrojami depresyjnymi, nawiedzającymi go w okresach – jak to nazywa – „patologicznego smutku”. Kanalizowanie myśli w kierunku sztuki skutkuje pracami tworzonymi w kryzysie i/lub o kryzysie.

Więcej na stronie wydarzenia i wozownia.pl.



Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»