Wykład Shu Hagiwary
Wykład japońskiego designera Shu Hagiwary oraz ceremonia parzenia herbaty - 15 styczeń 2011 · 17:30 - 20:30. Projektant powinien być ogniwem łączącym tego, kto produkuje przedmioty z tym, kto go użytkuje – uważa Shu Hagiwara, jeden z czterech komisarzy wystawy „WA: HARMONIA. Japoński design dziś”.
W piątek 15 stycznia 2010 Shu Hagiwara w Instytucie Wzornictwa przemysłowego wygłosił wykład pt. „Japonia i design”. Po wykładzie goście uczestniczyli w ceremonii picia herbaty przygotowanej przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Była to jedna z imprez towarzyszących wystawie japońskiego design. Shu Hagiwara przypomniał, że po II wojnie światowej w Japonii miał miejsce wzrost gospodarczy, który zaowocował zalewem produktów konsumpcyjnych projektowanych przez designerów zatrudnianych przez wielkie firmy.
Kryzys roku 1990, którego skutki Japonia odczuwa do dzisiaj, przyniósł przewartościowanie życia Japończyków, w tym w podejściu do designu zarówno ze strony użytkowników, jak i projektantów. Do tego czasu producenci dyktowali warunki produkowania i projektowania. Wreszcie projektanci zdali sobie sprawę z tego, że chcieliby przenieść wolność wyboru sobie i użytkownikom, dlatego zaczęli uniezależniać się od wielkich koncernów. Po roku 2000 designerzy zaczęli projektować z myślą, że sami chcieliby używać tych przedmiotów – powiedział Shu Hagiwara. Hagiwara zaprezentował również sylwetki młodych japońskich designerów.
Organizatorzy planują co najmniej powtórzyć sukces poprzedniego, krakowskiego spotkania.
Instytut Wzornictwa Przemysłowego
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
http://iwp.com.pl/
W piątek 15 stycznia 2010 Shu Hagiwara w Instytucie Wzornictwa przemysłowego wygłosił wykład pt. „Japonia i design”. Po wykładzie goście uczestniczyli w ceremonii picia herbaty przygotowanej przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Była to jedna z imprez towarzyszących wystawie japońskiego design. Shu Hagiwara przypomniał, że po II wojnie światowej w Japonii miał miejsce wzrost gospodarczy, który zaowocował zalewem produktów konsumpcyjnych projektowanych przez designerów zatrudnianych przez wielkie firmy.
Kryzys roku 1990, którego skutki Japonia odczuwa do dzisiaj, przyniósł przewartościowanie życia Japończyków, w tym w podejściu do designu zarówno ze strony użytkowników, jak i projektantów. Do tego czasu producenci dyktowali warunki produkowania i projektowania. Wreszcie projektanci zdali sobie sprawę z tego, że chcieliby przenieść wolność wyboru sobie i użytkownikom, dlatego zaczęli uniezależniać się od wielkich koncernów. Po roku 2000 designerzy zaczęli projektować z myślą, że sami chcieliby używać tych przedmiotów – powiedział Shu Hagiwara. Hagiwara zaprezentował również sylwetki młodych japońskich designerów.
Organizatorzy planują co najmniej powtórzyć sukces poprzedniego, krakowskiego spotkania.
Instytut Wzornictwa Przemysłowego
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
http://iwp.com.pl/
Data publikacji: 30.12.2010
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»