Best before
Znikające na naszych oczach reklamowe malowidła ścienne, ślady czasów PRL-u, będą tematem dyskusji, w której udział wezmą: Anna Brzezińska-Czerska, inicjatorka portalu internetowego dokumentującego stare freski i neony reklamowe oraz Dominik Lejman i Bartosz Stępień, autorzy projektu "Best Before".
Monumentalne freski propagandowe oraz murale reklamowe, którymi pokryły się ściany polskich budynków w latach 70. XX wieku, cieszą się dzisiaj wzmożonym zainteresowaniem ze strony badaczy kultury oraz artystów, stając się przedmiotem nowo powstających publikacji i przedsięwzięć artystycznych. Powstają następujące pytania:
Co relikty minionej epoki mają wspólnego z banerami reklamowymi szczelnie zasłaniającymi fasady budynków?
Czy PRL-owskie murale mogą wzbudzać dziś tylko nostalgię i politowanie?
Czy mogą nas nauczyć czegoś o istocie reklamy - także tej współczesnej?
Czy w dzisiejszych czasach jest jeszcze miejsce na reklamy społeczne i edukacyjne?
"Best before"
Reklama i konsumpcja w PRL
26 stycznia (środa), godz. 18.00
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
00-124 Warszawa, ul. Pańska 3
www.artmuseum.pl
Data publikacji: 24.01.2011
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»