Dizajn udomowiony


Dizajn udomowiony

Galeria Wnętrz DOMAR z Wrocławia zaprasza swoich klientów, architektów i projektantów do udziału w akcji „Dizajn udomowiony” (31 maja-30 czerwca 2012).

„Dizajn udomowiony” to organizowana corocznie akcja promująca polskie wzornictwo i projektantów oraz dająca okazję do bezpośredniego spotkania przedstawicieli firm, designerów i klientów. W ubiegłorocznej edycji tej unikalnej imprezy poświęconej wyposażeniu wnętrz wzięło udział ponad 3500 osób!

Galeria zachęca szczególnie do wzięcia udziału w otwierającej akcję „Dizajn udomowiony” Nocy z dizajnem – 31 maja 2012 r.

Program "Nocy z dizajnem":

10.00 - 10.20 Powitanie

RYNEK I KONSUMENT

10.20 - 10.40 Entropia czarnej dziury, czyli jak pochłania się marketing? Co ma fizyka do wiatraka? Entropia w zarządzaniu. Czarna dziura - wyzwanie do osobnika dominującego. Arrow of time - co dalej w polskiej branży mebli i wyposażenia wnętrz.

10.40 - 11.00 Komu są potrzebne badania rynku mebli?
Czy polskie firmy meblarskie badają rynek? Jakie zagadnienia są najczęściej przedmiotem tych badań i jak wykorzystywane są ich wyniki? Jak Polacy postrzegają wzornictwo i dizajn - w świetle badań B+R Studio i DesignAlive.

11.00 - 11.20 Projektowanie mebli dla grupy 60+.
Raportem POLSKA 2030 Rząd RP otwiera publiczną debatę na temat naszej przyszłości. Właśnie teraz, po dwudziestu latach zmian, powinniśmy skupić nasze wysiłki nie tylko na wyzwaniach gospodarczych i ekonomicznych, ale przede wszystkim na nowym projekcie cywilizacyjnym. Projektując i konstruując innowacyjnie, musimy odpowiedzialnie myśleć o przyszłości, uwzględniając w niej potrzeby zarówno współczesnych 65+, jak i cyfrowych imigrantów.

11.20 - 11.40 Dlaczego lubię chodzić do IKEA…
Trochę subiektywnych refleksji na temat oferty producentów mebli.

11.40 - 12.00 W poszukiwaniu innowacji.
Myślenie o designie. Strategi marki. Strategia produktu. Niekończąca się innowacja.. W oparciu o case study kolekcji Young Users oraz marki Mamama firmy meble VOX.

12.00 - 12.20 Przerwa

WZORNICTWO I PRODUKT

12.20 - 12.35 Polskie meble 2000-2012
Subiektywny wybór dwudziestu znaczących pod względem wzornictwa polskich mebli wprowadzonych do produkcji po 2000 roku, z krótkim uzasadnieniem kryteriów doboru.

12.35 - 12.55 Czy polskie wzornictwo ma szansę zawojować świat?
Co znaczy zawojować, a może pokazać, zainteresować, przystąpić do gry z góry wygranej... jakością naszego życia.

12.55 - 13.15 Polskie meble na zagranicznych i polskich rynkach. Tendencje, a wzornictwo i sprzedaż.
Tendencje panujące na rynkach zagranicznych, a polska oferta mebli - kto ma szansę na sukces jako eksporter? Jakich mebli oczekują zagraniczni odbiorcy?

13.15 - 13.40 "Cudowna" dieta z dizajnu.
...najlepiej sprzedawane książki to poradniki kulinarne oraz wydawnictwa propagujące przeróżne diety... ...nadprodukcja wygenerowała nadkonsumpcjonizm... ...dlaczego kupujemy potrzebne, częściowo potrzebne lub całkowicie niepotrzebne produkty?... ...czy design (nieograniczony lamus pojęciowy) może być cudowną dietą w naszym fastfoodowym świecie?... ...design wobec procesów globalizacyjnych...

13.40 - 14.00 Od produktu do zarządzania wzornictwem.
Rozwój nowego produktu może, ale nie musi być połączony z profesjonalnym zarządzaniem wzornictwem. Czy Design Management jest obszarem biznesowym i przekłada się na korzyści dla firmy?

14.00 - 14.20 Jak Polacy kupują dizajn?
Zmiany w postawach konsumenckich Polaków kupujących wyposażenie wnętrz na przestrzeni ostatniej dekady. Stosunek polskich klientów do marek importowanych i rodzimych.

14.20 - 14.40 Przerwa

KOMUNIKACJA

14.40 - 15.00 Projektowanie kompleksowego programu graficznego do budowy komunikacji marketingowej dla sklepów meblowych / case IKEA. Czy można sprzedać bałagan? Czy można zlekceważyć jakość graficzną prostych 1274 komunikatów w ciągu roku? Czy prosty komunikat to element identyfikacji firmy?

15.00 - 15.25 Jak skutecznie pokazać swoją markę w telewizji?
Czego oczekują Polacy od programów wnętrzarskich? Jak nie należy reklamować się w telewizji? Co należy uwzględnić planując komunikację marki w telewizji?

15.25 - 16.00 Projektowanie komunikacji w branży wyposażenia wnętrz. Communication design - co to niby ma być? Ano właśnie. I dokładnie w tym leży problem. Ludzi, którzy sądzą, że reklama służy do sprzedaży, że istnieje coś takiego jak skuteczna reklama. Sytuacja w zasadzie jest prosta: większość producentów mebli chce sprzedać meble. I o tym dokładnie w reklamach mówi. "Najwięcej za najtaniej" (Leclerc), u nas najtaniej, nowość!!!! Krzesło tych Państwa nie przeżyje następnego sezonu. Zaś inni producenci, projektanci komunikują światy przeżyć poprzez meble. Krzesła tych projektantów sprzedawane są np. od 1951 roku (żeby teraz wiedzieć, kogo on ma na myśli, co nie!). Pytanie - którzy producenci przetrwają na rynku? Właśnie.

16.00 - 16.20 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Więcej informacji i formularz rejestracyjny:  domar.pl >>




Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»