Sztuka wodzenia za nos - o marketingu zapachowym, zapachach i dozownikach

Zapach, podobnie jak kolor, przekazuje wiele informacji i odgrywa bardzo ważną rolę w każdej sferze życia człowieka. Jego siła i wpływ na podejmowanie decyzji zostały docenione w obszarach komercyjnych. Wiele firm wykorzystuje zapach, by przyciągnąć klienta czy budować lojalność. Tego typu działania noszą nazwę aromamarketingu lub marketingu zapachowego.



JAK DZIAŁA MARKETING ZAPACHOWY


Sztuka wodzenia za nos - o marketingu zapachowym, zapachach i dozownikachKompozycje zapachowe PL Systems


Aromamarketing jest częścią marketingu sensorycznego, który polega na angażowaniu zmysłów w celu osiągnięcia danej reakcji w miejscach sprzedaży oraz biurach obsługi klienta. Najczęściej wykorzystuje się zmysł wzorku i słuchu, a także wspomniany zmysł powonienia, są jednak branże, które wykorzystują dotyk i smak. 


Zapachy szlachetne fragrance-range-precious


Z pomocą zapachu można wywołać określone emocje czy uczucia np. nastrój relaksu czy poczucie bezpieczeństwa. Zapach oddziałuje na człowieka praktycznie natychmiast na poziomie świadomym i nieświadomym. Przed innymi działaniami reklamowymi można uciekać (odwrócić wzrok, założyć słuchawki z własną muzyką). Zapach jest bezpośredni i nie można, a gdy jest dobrze dostosowany, wręcz nie chce się przed nim uciekać. Nie wszyscy zdają sobie też sprawę z tego, że zapach rozpylony w danym miejscu jest nieprzypadkowy, nie odczuwają więc jego obecności jako nachalnego środka reklamowego. Zachęca on do powtarzania wizyt w miejscu, wywołującym przyjemne skojarzenia. Dlatego marketing zapachowy jest tak skuteczny.
Zapachy owocowe fragrance-range-fruits&flavoursnew

Warunkiem sukcesu oczywiście jest dobranie odpowiedniej kompozycji zapachowej, która będzie pozytywnie kojarzyć się z daną branżą i stanowić integralną część wizerunku, jak logo czy wystrój wnętrza. Przykłady można mnożyć, ale relaksująca woń w salonie masażu, SPA lub w biurze obsługi klienta łagodzi nastrój, z kolei odświeżająca, energetyczna kompozycja zapachowa w siłowni lub klubie fitness umila korzystanie z usług. Rozpylanie delikatnych kwiatowych kompozycji w hotelach czy zapachów owocowych w lokalach gastronomicznych również odnosi pozytywne skutki.

Zapachy sezonowe fragrance-range-seasonal

PROFESJONALNE ZAPACHY W SPRAYU I DOZOWNIKI ZAPACHÓW

Do aromatyzowania powierzchni można wykorzystać różne rozwiązania. Bardzo wygodne jest użycie automatycznych dozowników z zapachami w aerozolu.

Automatyczny dozownik zapachów w aerozolu

Zaletą automatycznych dozowników do zapachów dostępnych w sklepie internetowym OLE.PL jest ich wysoka funkcjonalność i zautomatyzowane działanie, nie wymagające stałego nadzoru. Niewielkie urządzenia można zaprogramować, aby działały w wybrane dni w określonym przedziale czasowym, co zwiększa wydajność i pozwala na duże oszczędności. Same dozowniki są dyskretne, można je zamontować w miejscu niedostępnym dla osób niepowołanych np. na ścianie. Obsługa jest prosta - sprowadza się do wymiany zapachów w sprayu oraz baterii, co dozownik sam sygnalizuje.


Programowalny dozownik zapachów do wkładów zapachowych


Szeroką gamę odświeżaczy powietrza opartych na różnych kompozycjach olejków eterycznych oferuje OLE.PL, dostarczając kompletne rozwiązania w postaci wkładów zapachowych w aerozolu oraz dozowników do zapachów. Kilkadziesiąt zapachów zostało pogrupowanych w pięć linii zapachowych: zapachy klasyczne , zapachy owocowe,  zapachy koncepcyjne, zapachy szlachetne i zapachy sezonowe.

Aby ułatwić dobranie zapachu do danego pomieszczenia, każdemu zapachowi przypisano sugerowane przeznaczenie, np. polecany do hoteli, obiektów sportowych czy też sklepów.

Rozeznanie daje również mapa zapachów z sugerowanym przeznaczeniem danego wkładu, pozwalająca w szybki sposób przejrzenie wszystkich zapachów. Jeden pojemnik, w zależności od intensywności dozowania, wystarcza na około miesiąc.

Mapa zapachów do odświeżaczy powietrza - przeznaczenie zapachów w aerozolu

Aromamarketing jest stosunkowo nową formą pozyskiwania klientów i utrzymywania pozytywnych relacji - stosuje się go od lat 90. ubiegłego wieku. Okazuje się jednak, że jest potężnym narzędziem i to łatwo dostępnym. Zaletą aromamakretingu jest bowiem również jego przystępna cena. Niskim kosztem prawie każdy przedsiębiorca można pozytywnie budować wizerunek firmy, która będzie odbierana jako ekskluzywna, oferująca produkty wysokiej jakości.
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»