Architekci orzezwienie wyłonieni
26 kwietnia br. zakończyło się finałowe głosowanie w konkursie PEPSI na miejsca w Polsce wymagające orzeźwienia. Zwycięski projekt na odmianę katedry Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie przy użyciu żurawi z origami zdobył prawie 1700 głosów. Na drugim miejscu znalazł się Pomnik Czynu Rewolucyjnego w Rzeszowie, a na trzecim poznański Okrąglak.
„Czy pamiętacie z dzieciństwa pierwszy kontakt z Azją? Te wszystkie cudowne figury z papieru… Origami.” – pytali w swoim zgłoszeniu absolwenci Politechniki Warszawskiej, Jolanta Janiszewska i Krzysztof Klimkiewicz. To właśnie oni w konkursie Pepsi na rewitalizację miast zdobyli największą liczbę głosów od internautów, wygrywając tym samym ostatni etap. W projekcie na odświeżenie budynku Katedry Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego wykorzystali instalację właśnie z origami. Ich projekt zakłada umieszczenie żurawi przygotowanych tą techniką na ażurowej konstrukcji, która jednocześnie miałaby pełnić funkcję ozdobną, ochronną oraz… kreującą nowe przestrzenie przyjazne studentom. Projekt można nadal zobaczyć na stronie internetowej marki Pepsi: www.pepsi.pl
Również na tym etapie nie zawiedli fani rzeszowskiego Pomnika Czynu Rewolucyjnego, który w pierwszym głosowaniu konkursowym odbywającym się w lutym uplasował się na pierwszym miejscu. Propozycję odświeżenia pomnika przygotowały Katarzyna Kurowska i Urszula Pomianowska-Bąk. W swym projekcie na orzeźwienie pomnika wykorzystały istniejącą już infrastrukturę. Według nich, aby odmienić ten teren wystarczy podzielić go na trzy części – artystyczną z galeriami i pracowniami dla artystów, sportową ze skate parkiem i placem zabaw dla dzieci oraz wypoczynkową z kawiarnią. Aby obejrzeć projekt, wystarczy wejść na: www.pepsi.pl
Trzecie miejsce w konkursie PEPSI przypadło propozycji odświeżenia domu towarowego „Okrąglak” w Poznaniu, przygotowanej przez Marcina Ostrowskiego. W swoim projekcie zaproponował on stworzenie klubu, galerii i tarasu widokowego w „balonie”, wylatującym z elewacji budynku. Unoszenie się nad ziemią miałoby pomóc „z lekkością spojrzeć na świat i widzieć więcej”.
Internauci oddali prawie 600 głosów na projekt rewitalizacji mostu łączącego Polskę z Niemcami – mostu granicznego w Słubicach. Propozycja Pawła Bussolda, która w finale znalazła się na 4 miejscu, zakłada ustawienie na moście dotykowych ekranów, ma pomóc w zacieraniu się granic „począwszy od tych osobistych, właściwych każdemu człowiekowi, aż po granice pomiędzy Słubicami a Frankfurtem”. Projekt można obejrzeć na: www.pepsi.pl
Projekt przygotowany przez Makaa Group na odświeżenie Parku Śledzia w Łodzi zdobył piąte miejsce w konkursie. Zakłada on wypełnienie parku… falami morza pełnymi koloru. Czym są owe fale? Miejscami, które dają świeżość – kawiarnie, galerie, kioski z warzywami. Jednak projektanci Katarzyna Witkowska i Marcin Waloryszak, proponują również wizualne odświeżenie tego łódzkiego parku dzięki laserom, światłom, tkaninom oraz wstęgom instalacji.
Orzeźwienie świata z PEPSI
W 2010 roku marka PEPSI rozpoczęła globalną kampanię „Orzeźwiaj świat”, która ma zachęcić młodych ludzi do odświeżenia otaczającej ich rzeczywistości. Zgodnie z tą ideą w Polsce w lutym br. wszyscy, którzy chcieli tego dokonać, mogli za pomocą strony www.pepsi.pl wskazywać miejsca wymagające orzeźwienia w całym kraju. Do 3 marca br. trwał wybór 5 spośród 20 obiektów wytypowanych przez jury konkursowe. Zwycięskie miejsca trafiły na warsztat projektantów wyłonionych przez Pepsi w edycji konkursu dla architektów. Ze względu na to, że marka pragnie sięgać po nowoczesne rozwiązania, projekty przygotowane zostały w nietypowej i innowacyjnej technologii, jaką jest „augmented reality”. Pozwala ona na połączenie świata rzeczywistego z generowanym komputerowo przy wykorzystaniu rzeczywistego obrazu z kamery, na który nałożona jest grafika 3D. Z tym wyjątkowym sposobem przedstawienia wizji architektów na orzeźwienie miejsc, można nadal zapoznać się na www.pepsi.pl. Do 26 kwietnia br. trwało głosowanie internautów na projekty na rewitalizację miast w Polsce. Teraz autorzy trzech zwycięskich projektów nagrodzeni zostaną
kolejno 5, 4 i 3 tysiącami złotych.
„Czy pamiętacie z dzieciństwa pierwszy kontakt z Azją? Te wszystkie cudowne figury z papieru… Origami.” – pytali w swoim zgłoszeniu absolwenci Politechniki Warszawskiej, Jolanta Janiszewska i Krzysztof Klimkiewicz. To właśnie oni w konkursie Pepsi na rewitalizację miast zdobyli największą liczbę głosów od internautów, wygrywając tym samym ostatni etap. W projekcie na odświeżenie budynku Katedry Bliskiego i Dalekiego Wschodu Uniwersytetu Jagiellońskiego wykorzystali instalację właśnie z origami. Ich projekt zakłada umieszczenie żurawi przygotowanych tą techniką na ażurowej konstrukcji, która jednocześnie miałaby pełnić funkcję ozdobną, ochronną oraz… kreującą nowe przestrzenie przyjazne studentom. Projekt można nadal zobaczyć na stronie internetowej marki Pepsi: www.pepsi.pl
Również na tym etapie nie zawiedli fani rzeszowskiego Pomnika Czynu Rewolucyjnego, który w pierwszym głosowaniu konkursowym odbywającym się w lutym uplasował się na pierwszym miejscu. Propozycję odświeżenia pomnika przygotowały Katarzyna Kurowska i Urszula Pomianowska-Bąk. W swym projekcie na orzeźwienie pomnika wykorzystały istniejącą już infrastrukturę. Według nich, aby odmienić ten teren wystarczy podzielić go na trzy części – artystyczną z galeriami i pracowniami dla artystów, sportową ze skate parkiem i placem zabaw dla dzieci oraz wypoczynkową z kawiarnią. Aby obejrzeć projekt, wystarczy wejść na: www.pepsi.pl
Trzecie miejsce w konkursie PEPSI przypadło propozycji odświeżenia domu towarowego „Okrąglak” w Poznaniu, przygotowanej przez Marcina Ostrowskiego. W swoim projekcie zaproponował on stworzenie klubu, galerii i tarasu widokowego w „balonie”, wylatującym z elewacji budynku. Unoszenie się nad ziemią miałoby pomóc „z lekkością spojrzeć na świat i widzieć więcej”.
Internauci oddali prawie 600 głosów na projekt rewitalizacji mostu łączącego Polskę z Niemcami – mostu granicznego w Słubicach. Propozycja Pawła Bussolda, która w finale znalazła się na 4 miejscu, zakłada ustawienie na moście dotykowych ekranów, ma pomóc w zacieraniu się granic „począwszy od tych osobistych, właściwych każdemu człowiekowi, aż po granice pomiędzy Słubicami a Frankfurtem”. Projekt można obejrzeć na: www.pepsi.pl
Projekt przygotowany przez Makaa Group na odświeżenie Parku Śledzia w Łodzi zdobył piąte miejsce w konkursie. Zakłada on wypełnienie parku… falami morza pełnymi koloru. Czym są owe fale? Miejscami, które dają świeżość – kawiarnie, galerie, kioski z warzywami. Jednak projektanci Katarzyna Witkowska i Marcin Waloryszak, proponują również wizualne odświeżenie tego łódzkiego parku dzięki laserom, światłom, tkaninom oraz wstęgom instalacji.
Orzeźwienie świata z PEPSI
W 2010 roku marka PEPSI rozpoczęła globalną kampanię „Orzeźwiaj świat”, która ma zachęcić młodych ludzi do odświeżenia otaczającej ich rzeczywistości. Zgodnie z tą ideą w Polsce w lutym br. wszyscy, którzy chcieli tego dokonać, mogli za pomocą strony www.pepsi.pl wskazywać miejsca wymagające orzeźwienia w całym kraju. Do 3 marca br. trwał wybór 5 spośród 20 obiektów wytypowanych przez jury konkursowe. Zwycięskie miejsca trafiły na warsztat projektantów wyłonionych przez Pepsi w edycji konkursu dla architektów. Ze względu na to, że marka pragnie sięgać po nowoczesne rozwiązania, projekty przygotowane zostały w nietypowej i innowacyjnej technologii, jaką jest „augmented reality”. Pozwala ona na połączenie świata rzeczywistego z generowanym komputerowo przy wykorzystaniu rzeczywistego obrazu z kamery, na który nałożona jest grafika 3D. Z tym wyjątkowym sposobem przedstawienia wizji architektów na orzeźwienie miejsc, można nadal zapoznać się na www.pepsi.pl. Do 26 kwietnia br. trwało głosowanie internautów na projekty na rewitalizację miast w Polsce. Teraz autorzy trzech zwycięskich projektów nagrodzeni zostaną
kolejno 5, 4 i 3 tysiącami złotych.
Data publikacji: 29.04.2010
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»