Światowej sławy ekspert od dźwięków współpracuje z Armstrong World Industries
Firma Armstrong World Industries, światowy lider w produkcji akustycznych sufitów podwieszanych, nawiązała współpracę ze światowej sławy ekspertem od dźwięków – Julianem Treasure. Topowy znawca akustyki jest pięciokrotnym mówcą na TED, jego wystąpienia obejrzane zostały ponad 30 mln razy. Teraz wspólnie z firmą Armstrong World Industries mówi o tym jak ważną rolę odgrywa akustyka pomieszczeń dla ludzi, którzy w nich przebywają.
Julian Treasure to szanowany na całym świecie ekspert akustyczny, mający na swym koncie szereg wystąpień na TED na temat dźwięków, w tym: Why architects need to use their ears; Shh! Sound health in 8 steps oraz The 4 ways sound affects us. Jest on także autorem książki: Sound Business.
Fot. Armstrong
Światowej sławy ekspert Julian Treasure wspólnie z firmą Armstrong przekonują jak ważne jest odpowiednie kształtowanie akustyki w biurach
Światowej sławy ekspert Julian Treasure wspólnie z firmą Armstrong przekonują jak ważne jest odpowiednie kształtowanie akustyki w biurach
Ekspert od lat przekonuje, że niechciane dźwięki mogą mieć bardzo negatywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie ludzi. Teraz wspólnie z firmą Armstrong World Industries mówi o wpływie hałasu w obiektach biurowych oraz innego rodzaju budynkach publicznych. Współpraca nie jest przypadkowa. Armstrong World Industries od początku swojej działalności stawia na najbardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie akustyki. Technologiczne aspekty sufitów podwieszanych Armstrong pozwalają właściwie kształtować akustykę pomieszczeń, tak by była ona przyjazna dla ludzi.
Firma wspólnie z Julianem Treasure pokazuje co dzieje się, gdy w biurze panuje hałas, a sufit podwieszany cechuje się tylko pochłanianiem dźwięków, a zupełnie ich nie izoluje. Świetnie obrazuje to jeden z filmów przygotowanych we współpracy z Armstrong World Industries – Pierwszy film poniżej>>. Dźwięk, który jest jedynie pochłaniany przez płyty sufitowe jest przytłumiony, ale nadal uciążliwy. – Większość budynków zaprojektowana jest dla oka, nie dla ucha – przyznaje Julian Treasure. Jak podkreśla, samo pochłanianie hałasu nie wystarcza. Konieczne jest także izolowanie dźwięków. – Bywają chwile kiedy poufność, cisza i skupienie są dla nas bardzo ważne. Bezpieczeństwo
w dzisiejszym stale włączonym, zawsze dostępnym świecie staje się cennym towarem – zauważa Treasure. Ekspert podkreśla, że teraz dzięki nowej generacji sufitom Armstrong możliwe jest całkowite, pełne kształtowanie akustyki - nie tylko pochłanianie hałasu, ale też jednoczesne izolowanie dźwięków płynących z sąsiednich pomieszczeń.
Hałas obniża efektywność w biurach
Ma to ogromne znaczenie, szczególnie w biurach. – Jeśli próbujemy się skupić, a ktoś przy sąsiednim biurku rozmawia przez telefon podekscytowanym głosem nie da się go nie słyszeć, i nie rozumieć tego co mówi. Badania pokazują, że w takiej sytuacji nasza efektywność pracy spada o 2/3 – informuje Julian Treasure w filmie przygotowanym wspólnie z Armstrong World Industries.
Ekspert od dźwięków przyznaje, że hałas w nowoczesnych biurach to problem numer jeden. Powoduje, że współpraca pomiędzy pracownikami jest mniej skuteczna, mniej efektywna, daje też mniejsze spełnienie.
Jak ważna jest odpowiednio dobrana, całościowa akustyka Julian Treasure wyjaśnia na filmach zrealizowanych wspólnie z Armstrong World Industries:
Julian Treasure: światowej sławy ekspert z zakresu dźwięków i ich wpływu na ludzi. Pięciokrotny mówca na TED. W sumie jego wystąpienia obejrzano ponad 30 mln razy. Najnowsze wystąpienie z 2013 roku ma ponad 11 mln odsłon na TED.com. Taki wynik zapewnił mu pozycję w top 20 TED mówców wszechczasów.
Główne tematy poruszane przez eksperta to ukryte wpływy dźwięków i hałasu na ludzi, poprawa świadomego słuchania, jak zoptymalizować dźwięk dla marki lub firmy oraz kwestie związane z profesjonalnym projektowaniem otoczenia akustycznego w odniesieniu do zdrowia, wydajności i lepszych relacji.
Julian i jego firma pracowali m.in. dla lotniska w Glasgow, miasta Lancaster, ekskluzywnego domu towarowego Harrods, BBC, sieci hoteli Waldorf Astoria czy Intercontinental, korporacji BP, Honda, Unilever, Nokia.
Data publikacji: 19.04.2016
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»