Wzorcowe oświetlenie w nyskim Lewiatanie

Prognozuje się, że w przeciągu pięciu lat udział diod w rynku oświetlenia sklepowego osiągnie w skali globu poziom 68%. Już dziś w naszym kraju widać rosnące zainteresowanie tą technologią. Jednym z dobrych przykładów wykorzystania jej potencjału jest wdrożenie w sklepie spożywczym Lewiatan w Nysie.

Wzorcowe oświetlenie w nyskim Lewiatanie

Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 w celu zrzeszania właścicieli detalicznych sklepów spożywczych oraz umacniania ich pozycji rynkowej. Organizacja pozyskuje dla stowarzyszonych placówek dogodne warunki handlowe, gwarantuje pomoc w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem oraz wspiera stosowanie wspomagających sprzedaż rozwiązań i  technologii. Związek jest dziś największą polską siecią sklepów detalicznych w systemie franczyzowym. W jego ramach funkcjonuje obecnie niemal 3 000 obiektów handlowych z całej Polski. Jednym z nich jest placówka w Nysie w województwie opolskim, w której zdecydowano się na wdrożenie systemu oświetlenia z zastosowaniem opraw LED.


Na powierzchni 500 m2 mieszczą się wszystkie działy typowe dla sklepu FMCG. Klienci mogą znaleźć tu pieczywo, owoce i warzywa, mięso i wędliny, mrożonki i nabiał, soki i napoje, słodycze, piwo, wino i wysokoprocentowe trunki oraz artykuły pierwszej potrzeby i produkty okolicznościowe. W całym sklepie zastosowano przyjemne i energooszczędne oświetlenie ogólne. W przypadku żywności świeżej, towarów promowanych i alkoholu wykorzystano dodatkowo specjalistyczne moduły, pozwalające na optymalną ekspozycję tych grup towarów.


– Produkty spożywcze z reguły kupowane są przez konsumentów „wzrokiem”. Dlatego bardzo ważna jest prezentacja artykułów, pozwalająca w pełni podkreślić ich atuty przez wydobycie odpowiednich barw. Atrakcyjność mięs można zwiększyć, stosując różowe światło. Do ekspozycji gotowych ciast, pieczywa oraz owoców i warzyw wykorzystywane jest natomiast białe światło o temperaturze barwowej 2 700 K – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – W dziale z alkoholem stosuje się natomiast ciepłe, punktowe światło. Oświetlenie akcentujące używane jest także do prezentacji promowanych produktów, umieszczonych na prostopadłych do alejek sklepowych końcach regałów – dodaje ekspert.


W sklepie Lewiatan zastosowano wszystkie opisane powyżej metody ekspozycji produktów. Szczególną uwagę zwrócono także na zapewnienie komfortu klientom przemieszczającym się wzdłuż regałów. – Ciekawym rozwiązaniem wdrożonym w Nysie są podwójnie asymetryczne oprawy liniowe E-LINE LED zawieszone na środku alejek. Emitują dobrze odzwierciadlające barwy światło, które kierowane jest przede wszystkim na regały, a w mniejszym stopniu na posadzkę pomiędzy nimi – mówi Rafał Szewczyk, odpowiedzialny za montaż oświetlenia w sklepie w Nysie. – Placówkę całościowo wyposażono w oprawy firmy TRILUX Polska. Sprawdzony partner gwarantuje wysoką jakość, a fakt, że wszystkie lampy pochodzą od jednego dostawcy, ułatwia ich serwisowanie – dodaje przedstawiciel firmy Light Expres.


Jako że oprawy wykorzystujące LED są coraz szerzej dostępne, warto rozważyć tego typu modernizację. Wymiana nie tylko pozwala ograniczyć koszty energii elektrycznej, ale także daje szerokie możliwości dostosowania ekspozycji do specyfiki sklepu. Zapewnienie optymalnych warunków świetlnych może z kolei przełożyć się na wzrost obrotów, w przypadku niektórych działów sięgających nawet kilkudziesięciu procent.



Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»