100 lat Kaldewei „Uczyć się z przeszłości jak kreować przyszłość“
W 2018 roku firma Franz Kaldewei GmbH & Co. KG spogląda wstecz na swoją pełną sukcesów 100-letnią historię. Odważne decyzje, ciągłe ukierunkowanie na rozwój oraz umiejętność odkrywania siebie na nowo: tak właśnie mała fabryka wyrobów ze stali stała się jednym z największych na świecie producentów emaliowanych rozwiązań łazienkowych.
Firma Kaldewei zawsze podążała własną drogą i wierząc w swoje mocne strony, wprowadzała w życie innowacyjne pomysły dając branży nowe impulsy do rozwoju. Dzisiaj ze swoim produktowym trio składającym się z brodzika, umywalki i wanny Kaldewei jest obecny w milionach łazienek na całym świecie i dalej intensywnie się rozwija. Czwarte pokolenie - reprezentowane przez Franza Kaldewei z sukcesem kontynuuje rodzinny biznes.
Wykorzystując doświadczenia 100- letniej działalności firma Kaldewei zarówno dziś jak i w przyszłości konsekwentnie opiera istotę swojej marki na wyjątkowym materiale: stali emaliowanej Kaldewei.
Duża odwaga w podejmowaniu decyzji, konkretna wizja rozwoju przedsiębiorstwa, a także pionierski duch sprawiły, że Kaldewei stał się autorem wielu przełomowych innowacji, które umożliwiły dalszy rozwój i wpłynęły na rynkowy sukces firmy. Strategiczne decyzje oraz inwestycje doprowadziły do tego, że Kaldewei stał się największym na świecie producentem wanien, brodzików i umywalek ze stali emaliowanej. Dążąc do sukcesu Kaldewei pozostał wierny swoim ideałom i wartościom, zachowując przy tym niezależność.
Strategiczne decyzje
Na początku 1930 roku Kaldewei zwrócił się w stronę rynku sanitarnego i do dziś kształtuje jego charakter. Inwestycja we własną fabrykę wytwarzającą emalię oraz własny piec emalierski sprawiła, że pełny cykl produkcyjny mógł odbywać się pod własnym nadzorem.
I tak w 1934 roku narodziła się pierwsza wanna Kaldewei, która wtedy jeszcze wykonana była z kilku zespawanych ze sobą stalowych płyt. Intensywne prace inżynierów Kaldewei nad rozwojem nowych maszyn i modyfikacją procesów produkcyjnych spowodowały, że w roku 1957 w Ahlen uruchomiono pierwszą na świecie linię pras hydraulicznych do ,,bezszwowej” produkcji wanien z jednej stalowej płyty. Rezultatem tej zmiany był znaczny wzrost wydajności, dlatego firma mogła sprostać ogromnemu popytowi na wanny, który panował w Niemczech w późnych latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
Także w następnych dziesięcioleciach, dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań technologicznych, firma wielokrotnie rewolucjonizowała rynek produktów sanitarnych. Kaldewei był pierwszym niemieckim producentem w branży sanitarnej, który od 1972 r. w seryjnej produkcji zaczął wykorzystywać roboty. Dzięki komputerowemu sterowaniu mogły one precyzyjnie nanosić jednolitą warstwę emalii.
Nieco później inżynierowie Kaldewei opracowali najszybsze i najbardziej wszechstronne linie produkcyjne służące do wytłaczania wanien i brodzików.
Konsekwentne zaangażowanie w stali emaliowaną
Pionierskie odkrycia w sferze technologicznej były warunkiem, dzięki któremu Kaldewei mógł rozwijać pozycję swojej marki na rosnącym, ale jednocześnie mocno konkurencyjnym rynku sanitarnym. W swojej historii firma wciąż musiała mierzyć się z nowymi wyzwaniami takimi jak: konkurencja z tradycyjnymi żeliwnymi wannami, nowymi materiałami jak akryl zalewającymi rynek w latach siedemdziesiątych, czy niskiej jakości produktami z zagranicy. W odpowiedzi na te rynkowe wyzwania Kaldewei inwestował w dalszą poprawę jakości swoich produktów, rozwój oferty usług serwisowych i gwarancyjnych, a także w rozszerzenie produktowego portfolio przy ścisłej współpracy z renomowanymi biurami projektowymi. Firma zawsze opierała swoje istnienie na materiale: stali emaliowanej Kaldewei. I nie od dzisiaj wiadomo, że była to właściwa decyzja.
Z czwartą generacją w przyszłość
Coraz większe zainteresowanie klientów wzornictwem, rosnąca świadomość ekologiczna, postępująca globalizacja oraz potrzeba digitalizacji wymagają nie tylko nowych strategii rozwoju, ale również nowoczesnego sposobu zarządzania przedsiębiorstwem.
Rodzinnym biznesem zarządza aktualnie przedstawiciel czwartego pokolenia Kaldewei – Franz Kaldewei.
- Mam wielki szacunek dla osiągnięć moich przodków. Ucz się z przeszłości jak kreować przyszłość – to moje credo jakim kieruję się w prowadzeniu biznesu. Daję firmie nowe impulsy, pozwalające nam odpowiadać na aktualne zapotrzebowanie rynku i koncentruję się między innymi na postępującej internacjonalizacji i digitalizacji. W najbliższych latach naszym priorytetem będzie rozwój trzeciego segmentu produktowego – umywalek ze stali emaliowanej - mówi Franz Kaldewei optymistycznie patrząc w przyszłość.
Data publikacji: 30.05.2018
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»