20 lat istnienia serii Tara firmy Dornbracht. Jubileusz klasyka
Gdy w 1992 roku firma Dornbracht wprowadziła na rynek serię Tara, minimalistyczne wzornictwo armatury z charakterystycznymi krzyżowymi uchwytami było czymś nowym – wyróżniało się precyzją, prostotą i elegancją. Na początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy rynek zdominowany był przez baterie jednouchwytowe, dwuuchwytowa armatura serii Tara właściwie nie wpisywała się w obowiązujące trendy. Progresywna koncepcja armatury Tara stała się jednak szybko archetypem nowoczesnej armatury łazienkowej.
Do chwili obecnej seria Tara została nagrodzona licznymi międzynarodowymi nagrodami w dziedzinie wzornictwa i jest nieustannie kopiowana na całym świecie. Z okazji jubileuszu dziesięciolecia temu nowoczesnemu klasykowi poświęcona została cała publikacja „TARA. Armatura i archetyp” (ukazała się nakładem wydawnictwa Birkhäuser). Obchodząca w tym roku swoje dwudziestolecie seria Tara udowadnia, że jak żadna inna seria armatur jest symbolem ponadczasowego wzornictwa i estetycznej trwałości produktów firmy Dornbracht. Ze sprzedażą na poziomie 1 miliona sztuk Tara należy do grona najczęściej sprzedawanych armatur firmy Dornbracht.
„Tara jest jedną z naszych linii armatur, które odniosły największy sukces i która w dużym stopniu buduje wizerunek firmy Dornbracht jako wyznaczającego nowe trendy producenta wysokiej jakości armatur i akcesoriów łazienkowych i kuchennych” – wyjaśnia dyrektor zarządzający Andreas Dornbracht. „Linia Tara spełnia cztery postulaty firmy Dornbracht: proporcjonalność, precyzja, progresywność i przejrzystość. Charakterystyczne dla niej uchwyty krzyżowe stanowią połączenie nowoczesności z tradycją. Linia Tara jest purystyczna i nowoczesna. Jednocześnie stwarza poczucie przytulności. Powstała przed dwudziestoma laty łazienka Tara jest nadal na czasie”.
W 2008 roku, po tym, jak linia Tara przez ponad dziesięć lat wyznaczała łazienkowe trendy, firma Dornbracht we współpracy z Sieger Design przedstawiła jej udoskonaloną pod względem wzornictwa i technologii wersję, która odpowiada obecnym trendom i konsekwentnie kontynuuje styl linii, nie zmieniając go radykalnie. „Rzeczy klasycznych się nie zmienia” – wyjaśnia Michael Sieger z Sieger Design. „Można je tylko udoskonalić”. A oto szczegóły, dzięki którym linia Tara zyskała jeszcze bardziej elegancki wygląd: korpus armatury został wydłużony, by optycznie ją podnieść, rozety i uchwyty wyszczuplono, a kontury wyostrzono. Wszystko po to, by jeszcze bardziej podkreślić perfekcyjną geometrię i symetrię przejrzystej formy.
Od 2008 roku produkty Tara dostępne są w ramach specjalnych edycji również z wykończeniem powierzchni typu matowa czerń i matowa biel. Te rodzaje wykończenia są symbolem nowej awangardy. Podkreślające elementy architektoniczne kolory czerń i biel przywołują świadomie świat w stylu Bauhaus.
Krytyk wzornictwa Thomas Edelmann wyraził się w swoim eseju na temat przeprowadzonego udoskonalenia linii Tara w sposób następujący: „Przedmiot klasyczny posiada zdolność dopasowania się do zmieniających się okoliczności. Jest otwarty na zmianę znaczenia. [...] W ten sposób utrzymana w bieli i czerni linia Tara inscenizuje bezprzedmiotowe kolory lat 60., tworzy dla nas nową awangardę i zmieniona pozwala nam identyfikować się z nią”.
Linia Tara przeznaczona jest do łazienki i do kuchni. Dostępna jest w wersji umywalkowej, wannowej, do prysznica i bidetu z wykończeniem powierzchni w kolorze czarnym (Black Edition), białym (White Edition), platynowym, matowej platyny i chromu. Odpowiednie akcesoria dopełniają całości. Armatura kuchenna w wersji jednouchwytowej z lub bez zestawu dysz dostępna jest z wykończeniem platyna, matowa platyna lub chrom. Autorem wzornictwa produktu jest Sieger Design.
www2.dornbracht.com >>
Data publikacji: 8.10.2012
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»