Rok 2013 wg firmy Chapel Parket Polska

Rok 2013 wg firmy Chapel Parket Polska
Poprzedni rok był dla całej branży podłogowej dość trudny, mimo to przedstawiciele firmy Chapel Parket Polska mogą ocenić go pozytywnie. Firma oferująca stylizowane dębowe podłogi zanotowała wzrost sprzedaży, zwiększyły się także jej obroty. Bieżący rok zapowiada się równie obiecująco. Chapel Parket Polska rozszerzyła właśnie swoją ofertę o nowe serie podłóg, jedna z nich już została wyróżniona przez profesjonalne jury międzynarodowych targów DOMOTEX 2014.

- To był trudny rok dla naszej branży. Na rynku panowała bessa, w dalszym ciągu zmagaliśmy się z kryzysem - przyznaje Sebastian Kos z firmy Chapel Parket Polska. - Jednak podłogi Chapel Parket znacznie różnią się od innych posadzek. To ekskluzywny produkt wysokiej jakości, a właśnie tej klasy towary są w kryzysie poszukiwane i chętniej wybierane przez inwestorów. Potwierdzają to wyniki sprzedaży, z których jasno wynika, że podłogi Chapel Parket są z roku na rok wybierane przez coraz większą liczbę inwestorów - dodaje S. Kos.


Najpopularniejsze serie podłóg
Jedną z najczęściej wybieranych przez inwestorów podłóg firmy Chapel Parket Polska jest kolekcja Middle Age Floors (w tym roku seria zmienia nazwę na Chapel Minster). Podłogi te nawiązują estetyką do drewna poddanego działaniu czynników atmosferycznych.

- Deski z tej serii przypominają drewno latami smagane wiatrem, ogrzewane promieniami słonecznymi i zroszone deszczem. To właśnie niepowtarzany wygląd, idący w parze z walorami praktycznymi, determinuje ogromne powodzenie kolekcji Middle Age Floors.  W 2013 roku sprzedaż tej kolekcji wzrosła aż o 50 proc. Ta podłoga po prostu podoba się inwestorom, a duży wybór kolorów i rozmiarów pozwala dostosować ją nawet do najbardziej wygórowanych potrzeb - podkreśla przedstawiciel firmy Chapel Parket Polska.

Middle Age Floors (Chapel Minster) to jedna z kolekcji podłóg, które są poddawane unikatowym procesom postarzania. Stosowanie bardzo precyzyjnych maszyn oraz specjalnych substancji pozwala uzyskać produkt przypominający posadzki pochodzące wprost z wiekowych domostw.

Z uwagi na doskonałą jakość postarzania, stylizowane podłogi Chapel Parket są chętnie wybierane przez inwestorów zajmujących się renowacją starych wnętrz i budynków. - Tego typu inwestycji jest coraz więcej. Nasze postarzane deski, kasetony i klepki doskonale harmonizują ze stylem i klimatem takich pomieszczeń. Serie podłóg Chapel Parket są instalowane również we wnętrzach objętych ochroną konserwatora zabytków, co mówi samo za siebie o efektach stosowanych w naszej firmie sposobach postarzania drewna - mówi Paweł Bekas z firmy Chapel Parket Polska.


- Oczywiście dębowe kasetony i klepki są montowane nie tylko w klasycznych wnętrzach, elementy te instaluje się też w bardzo nowoczesnych pomieszczeniach. Bez względu na rodzaj aranżacji, w której klepki i kasetony mają być wykorzystane, elementy te cieszą się coraz większą popularnością. W 2013 roku ich sprzedaż  znacznie wzrosła, dotyczy to w równym stopniu materiału litego, co warstwowego - dodaje Paweł Bekas.

W minionym roku dużym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się nie tylko kasetony i klepki z drewna warstwowego. Deski z dwóch rodzajów materiału warstwowego (szlifowanego i heblowanego) były niezwykle często wybierane przez klientów firmy Chapel Parket Polska.

Kolekcja Avance Floors, obejmująca szlifowane elementy dostępne w dwóch grubościach, wyróżnia się nowoczesną stylistyką. - Podłogi, choć dostępne stosunkowo od niedawna od razu spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Myślę, że popularność serii Avance Floors wiąże się właśnie z nowoczesnym wyglądem desek i szerokim wyborem sposobów wykończenia drewna. Elementy z tej serii można montować na ogrzewaniu podłogowym, co także ma niebagatelne znaczenie - wyjaśnia Paweł Bekas.

- Równie sporym powodzeniem cieszyły się heblowane deski z kolekcji In Between - serii dostępnej w grubości 15 i 20 mm, która także jest dedykowana do instalowania na ogrzewaniu - dodaje P. Bekas.

W roku 2013 firma Chapel Parket Polska oddała do dyspozycji architektów i projektantów wysokiej jakości tekstury i pliki CAD obrazujące dostępne serie podłóg. Materiały, które można pobrać m.in. ze strony internetowej firmy cieszą się niesłabnącą popularnością. - Otrzymaliśmy bardzo pozytywną informację zwrotną od architektów, toteż będziemy poszerzać ofertę plików CAD i tekstur o kolejne, wprowadzone w tym roku serie - zapewnia Paweł Bekas.

W minionym roku firma zaistniała także w trzech popularnych mediach społecznościowych: Facebook, G+ oraz Pinterest.


Prognozy na rok 2014
Tradycyjnie już, liczące się firmy z branży podłogowej spotykają się w styczniu na odbywających się w Hanowerze targach DOMOTEX. W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych wydarzeń branżowych na świecie wzięło udział 1350 firm z 57 państw. Trwające w dniach 11-14 stycznia targi odwiedziło 45 tysięcy gości z 80 krajów.

Na DOMOTEXIE 2014 swoją premierę miało kilka zupełnie nowych serii podłóg z oferty firmy Chapel Parket Polska.

Jedna z nich, sztorcowa podłoga Chapel Abbey była eksponowana w prestiżowym gronie produktów wybranych przez jury targów, któremu przewodniczył niemiecki projektant Stefan Diez. Mozaika Chapel Abbey to jedna z podłóg wyróżnionych w konkursie Innovations@DOMOTEX. W tym prestiżowych gronie produktów nazwanych esencją targów znalazły się wyłącznie nowe, innowacyjne i wykonane z największą starannością podłogi


Poza sztorcowymi podłogami Chapel Abbey, w Hanowerze zaprezentowano m.in. nacinane poprzecznie deski Chapel Hermitage, kolekcję szczotkowanych desek Chapel Parish, czy serię małych klepek Chapel Priory. W 2014 roku asortyment firmy Chapel Parket Polska powiększył się nie tylko o nowe kolekcje, lecz także zupełnie nowe barwy i wymiary elementów. Na tym nie koniec nowości, gdyż zmianie uległy nazwy dostępnych już serii posadzek.

Wszystkie nowości będą wprowadzone na rynek i dostępne u autoryzowanych dystrybutorów podłóg Chapel Parket.

Targi to nie tylko sposobność do pokazania oferty, ale przede wszystkim okazja do wymiany doświadczeń i poglądów. - Z rozmów przeprowadzonych podczas tegorocznych targów, ale także naszych spotkań z dystrybutorami w Polsce wynika, że branża patrzy na ten rok z wielkimi nadziejami. Wszyscy chcielibyśmy, aby 2014 był znacznie lepszy od 2013, wiele wskazuje na to, że tak właśnie będzie. Za dwanaście miesięcy skonfrontujemy nasze przewidywania z realnymi wynikami - podsumowuje Sebastian Kos.
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»