Nowa siedziba Grupy Saint-Gobain - biuro, które łączy pracowników i przyspiesza podejmowanie decyzji

Grupa Saint-Gobain Construction Products Polska ma nową siedzibę, zlokalizowaną w kompleksie Cybernetyki Office Park. Firma, do której należą takie marki jak Ecophon, Isover, czy Weber, zajęła 2400 mkw powierzchni. Przestrzeń zaaranżowano przede wszystkim z myślą o komforcie oraz integracji pracowników. Efektem jest ergonomiczne biuro, dostosowane do różnych stylów pracy i specyfiki poszczególnych marek.

Do aranżacji wnętrz wykorzystano rozwiązania opracowane przez poszczególne marki Grupy Saint-Gobain. Podczas planowania zwrócono uwagę na najważniejsze aspekty, które wpływają na komfort pracowników, m.in. układ przestrzenny, oświetlenie, jakość powietrza oraz akustykę.

Ostatnią marką z Grupy, która przeniosła się do nowej siedziby jest Ecophon, firma specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań kształtujących akustykę pomieszczeń. Największą cześć zajmowanej przez nią przestrzeni (240 mkw) zaaranżowano na planie otwartym, wydzielając jednak pokoje cichej pracy oraz salki konferencyjne. Dziś w open space pracują nie tylko specjaliści, ale także przedstawiciele kadry menadżerskiej, co wpisuje się w najnowsze trendy organizacji biznesu.

Zadbano również o to, aby pracownicy, którzy dotychczas pracowali w tradycyjnych pokojach, mieli zapewnione komfortowe warunki pracy. W tym celu zastosowano różne rozwiązania akustyczne: sufity podwieszone, panele ścienne i ekrany wolnostojące, które pozwalają na sprawną komunikację w grupach bez przeszkadzania innym. Tak zaaranżowane biuro ma wspierać interakcje, pomagać w wymianie wiedzy i podnosić efektywność pracowników.

Odpowiednio urządzone i wyposażone biuro open space pozwala pracownikom i firmie czerpać z tego typu aranżacji same korzyści. W sprzyjających warunkach ciągła możliwość kontaktu przyspiesza proces podejmowania decyzji, ogranicza liczbę maili i pozytywnie wpływa na wzajemne zaufanie – tłumaczy Magda Szubert, zajmująca się wpływem akustyki na pracowników biurowych. Należy jednak pamiętać o zapewnieniu prywatności, potrzebnej do wykonywania zadań wymagających skupienia. Badania pokazują, że pracownicy są bardziej efektywni i mniej zestresowani, gdy kompleksowe, trudne zadania wykonują w spokojniejszych warunkach. Dlatego przy aranżacji biura warto zachować balans między przestrzenią wspierającą komunikację i koncentrację.
Komfort użytkowników uwzględniono także podczas projektowania części wspólnych, takich jak przestronne kuchnie i ergonomiczne sale konferencyjne, w których zastosowano nowoczesne oświetlenie w formie dużych, świecących powierzchni na suficie, imitujących naturalne światło. Dzięki temu pomieszczenia zyskały przyjazną, ciepłą atmosferę.
Zaaranżowanie nowej siedziby firmy we współpracy z ekspertami poszczególnych marek Grupy Saint-Gobain pozwoliło na stworzenie atrakcyjnego i komfortowego środowiska pracy oraz swoistego showroom’u dla odwiedzających.
Data publikacji: 29.08.2014
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»