Dworzec Centralny ma już swoją identyfikację wizualną
Młode designerki - Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska - zwyciężyły w konkursie na identyfikację wizualną Dworca Centralnego. Ich projekt został wybrany z ponad 250 zgłoszeń nadesłanych z całej Polski.
Organizatorami konkursu były PKP S.A. oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Już w grudniu br., przy okazji 38. urodzin Dworca Centralnego, będzie można sprawdzić jak logo prezentuje się w dworcowej przestrzeni. Zainteresowani będą mogli zapoznać się także ze specjalnie stworzoną dla Centralnego linią produktów marketingowych.
Bardzo nas cieszy zainteresowanie konkursem na logo Dworca Centralnego. Dworzec Centralny to dla warszawiaków szczególne miejsce. Jego rola komunikacyjna i kulturowa sprawiają, że jest on marką samą w sobie - mówi Justyna Sołtyk, dyrektor Departamentu Marketingu w PKP S.A. - Jestem przekonana, że zwycięski projekt pomoże nam w komunikowaniu dworca jako miejsca wyjątkowego, gdzie zarówno pasażerowie jak i mieszkańcy miasta mają okazję uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach kulturalnych i społecznych.
O wygranej zdecydował przede wszystkim minimalistyczny, nowoczesny design, zaproponowany przez autorki. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie. Spójna identyfikacja świetnie współgra z charakterem dworca. Projekt łączy w sobie stylistykę retro ze współczesnym przesłaniem.
Zwyciężczynie konkursu, Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, są studentkami V roku na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Mają za sobą już pierwsze sukcesy w świecie designu; ten projekt na pewno będzie ważnym punktem w rozwoju ich kariery.
O konkursie na identyfikację Dworca Centralnego w Warszawie dowiedziałyśmy się w dniu jego ogłoszenia. Prace nad projektem przebiegały w kilku etapach, począwszy od zbierania informacji na temat historii Dworca Centralnego, poprzez analizę identyfikacji wizualnych innych placówek tego typu, aż po ukończenie samej fazy projektowej. Zaczynając prace nad stworzeniem identyfikacji Dworca Centralnego obrałyśmy sobie za cel projekt do własnego wspólnego portfolio. Ostatecznie postanowiłyśmy spróbować swoich sił w walce o nagrodę główną i zgłosiłyśmy go do konkursu - mówią laureatki.
Punktem wyjścia było dla nas logo, które w naszym założeniu miało jak najlepiej mówić o funkcji Dworca Centralnego. Użyłyśmy pełnej nazwy dworca, nawiązałyśmy także do powszechnego sposobu oznaczania stacji na mapach komunikacyjnych. W ten sposób uzyskałyśmy logotyp, który jednoznacznie oddaje charakter miejsca.
Wychodząc od projektu logotypu, użyłyśmy jego elementów (koła, linii) w innych częściach projektu, mi.in na wizytówkach czy kopertach. Natomiast na plakatach usytuowałyśmy ilustracje w okręgu, który jest punktem centralnym plakatu, pod nim umieszczając informacje dotyczące wydarzenia w sposób nawiązujący do oznaczenia kolejnych stacji na jednej trasie.
Nagroda dla zwyciężczyń wynosi 50 000 zł. W jej ramach podejmą współpracę z PKP S.A.
GRATULUJEMY!
Jury postanowiło także przyznać dwa równorzędne wyróżnienia - dla zespołu Marcela Kaczmarka i Marcina Rusaka oraz dla Aliny Rybackiej - Gruszczyńskiej.
Strona konkursu: stgu.pl
Data publikacji: 17.10.2013
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»