Kolor roku 2021 na suficie
To, że sufit nie musi być monotonnie gładki czy biały architekci wiedzą od dawna, ale poza fajnym designem, dzięki kolorystyce może być też modny. Producenci sufitów podwieszanych mają bowiem do zaproponowania sufity w najmodniejszych w tym roku kolorach - spokojnej szarości i w żółtym energetycznym odcieniu.
Pantone Color Institute™ jako kolory roku 2021 postawił na skrajności, czyli spokojny szary kolor PANTONE 17-5104 Ultimate Grey oraz energetyczną soczystą barwę żółtą - PANTONE 13-0647 Illuminating. Jak wyjaśniają eksperci instytutu to połączenie nadziei i hartu ducha. Odniesienie do zmian jakie na świecie przyniosła pandemia. Współgranie pozytywnej, wesołej, słonecznej mocy i stonowanej, solidnej szarości przypominającej kolor kamieni, których wyblakły wygląd podkreśla zdolność przetrwania próby czasu.
Warszawska
siedziba EY w biurowcu Rondo 1 – uzupełnieniem modnego w 2021 roku
koloru żółtego są metalowe, białe sufity z serii Celio.
Architekci poszukujący najmodniejszych w tym sezonie barw mają w czym wybierać. Także wśród akustycznych rozwiązań sufitowych. Knauf Ceiling Solutions ma w swojej ofercie właśnie takie szare i żółte panele sufitowe. Na instalację takiej kolorystyki zdecydowali się już wcześniej wybrani inwestorzy. Czyżby przewidzieli trendy?
Szary i żółty w praktyce
Metalowe panele akustyczne w odcieniu szarości zainstalowano m.in. lobby warszawskiego biurowca Prime Corporate Center zrealizowanego przez Golub GetHouse. Poza elegancką kolorystyką współgrającą z kamienną posadzką kluczowa była również trwałość sufitu. Dlatego architekci wspólnie z inwestorem zdecydowali o wyborze sufitu Metal BH-300, ale składającego się z paneli.
Lobby biurowca Prime Corporate Center zrealizowanego przez Golub GetHouse zaaranżowano m.in. przy wykorzystaniu paneli metalowych sufitów Krauf Ceiling Solutions
Takie modułowe rozwiązania daje bowiem możliwość szybkiego i bezproblemowego demontowania paneli, by obsługa techniczna budynku w razie potrzeby mogła dostać się do urządzeń i instalacji zlokalizowanych pomiędzy sufitem podwieszanym, a stropem.
Na szare barwy postawili też projektanci wnętrz w hotelu Moxy w Centrum Koneser w Warszawie. Z uwagi na industrialny charakter wnętrza zlokalizowanego w jednym z budynków zrewitalizowanego kompleksu fabrycznego z końca XIX wieku na suficie nie zainstalowano jednak pełnego sufitu. By nie zasłaniać stropu oraz biegnących nad głowami instalacji technicznych, a jednocześnie zadbać o przyjazną dla użytkowników akustykę i design architekci zdecydowali się na wykorzystanie wolnowiszących wysp sufitowych z serii Optima Canopy. Szarość paneli akustycznych stapia się z kolorystyką stropu i aluminiowych rur wentylacji wyeksponowanych nad głowami. Sufity jednak nie tylko mają wyglądać, ich główne zadanie to poprawa akustyki – pochłaniają niechciane dźwięki, których w hotelowym lobby z kawiarnią nie brakuje. Wyspy sufitowe poprawiające akustykę w różnych odcieniach i kształtach dostępne są takie w linii Topiq.
Uzupełnieniem szaro-żółtego wnętrza sali konferencyjnej w siedzibie firmy Stanley Black & Decker w Polsce są białe akustyczne płyty sufitowe Optima Canopy, z poziomem odbicia światła 87%
Z kolei modny w tym roku „żarówkowy” żółty mogą zdobić zarówno panele akustyczne na suficie. Takie rozwiązanie pojawia się m.in. w strefie restauracyjnej jednej z niemieckich uczelni. Nad głowami użytkowników siedzących przy stołach zawieszono żółte panele akustyczne o falującym kształcie z linii Optima Curved Canopy. Czasem jednak barwy żółte pojawiają się na ścianach jak m.in. w siedzibie firmy Stanley Black & Decker w Polsce. Kolory roku 2021 pojawiły się we wnętrzu sali konferencyjnej. Ściana ma słoneczny odcień. Z kolei wykładzina podłogowa ma kolorystykę ponadczasowej szarości, ale dynamikę nadają jej schodzące ze ściany żółte pasy, energicznie „wbijającymi” się w spokojną powierzchnię szarej podłogi. Uzupełnieniem designu i funkcjonalności sali spotkań są białe, akustyczne sufity, które wspólnie z pionowymi listwami oświetlenia uzupełniają jako trzeci odcień wystrój wnętrza. Białe panele w szaro-żółtym pomieszczeniu bez okien pełnią dodatkowo – poza funkcją dekoracji i poprawy akustyki – jeszcze jedną rolę, pomagają doświetlić salę, gdyż charakteryzuje je poziom odbicia światła 87%.
fot:. Wnętrza w kolorach roku 2021 – wybrane realizacje Knauf Ceiling Solutions
O firmie Knauf Ceiling Solutions:
Knauf Ceiling Solutions (KCS) jest liderem w projektowaniu i produkcji nowoczesnych sufitów podwieszanych, okładzin ściennych i systemów zawieszenia. Portfolio obejmuje całą gamę różnorodnych materiałowo systemów sufitowych
i ściennych przeznaczonych dla obiektów rekreacyjnych i hoteli, biur, placówek edukacji, opieki zdrowotnej, handlu
i transportu, oferując funkcjonalne, zrównoważone i nowoczesne rozwiązania zwiększając komfort użytkowników,
i przekształcając wymagania projektowe w konkretne rozwiązania.
W październiku 2019 r. Armstrong Ceiling Solutions został przejęty przez firmę Knauf Gips KG – światowego lidera na rynku materiałów budowlanych, producenta elementów suchej zabudowy. Knauf Gips KG (a także jej marka Knauf AMF) oraz Armstrong Ceiling Solutions połączyły siły, tworząc nową jednostkę biznesową Knauf Ceiling Solutions i umożliwiając firmie dalsze wzmocnienie jej obecności na rynku oraz rozszerzenie jej portfolio rozwiązań sufitowych dla klientów.
Firma jest pionierem w podejmowaniu działań w zakresie ochrony środowiska i wdrażania w życie zasad zrównoważonego rozwoju. Produkty Knauf Ceiling Solutions posiadają certyfikację Cradle to Cradle, czyli potwierdzenie produkcji i użytkowania materiałów zgodnie z najbardziej zaawansowaną ogólnoświatową ideą zrównoważonego wytwarzania - pełnego cyklu funkcjonowania produktów „od kołyski z powrotem do kołyski”. Produkty marki Armstrong wykorzystywane są w budynkach certyfikowanych w systemach m.in. Well Building Standard, LEED, BREEAM, DGNB.
Więcej informacji o firmie i ofercie www.knaufarmstrong.com
Data publikacji: 27.01.2021
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»