Fuera de Campo (Poza zasięgiem)

Punktem wyjścia jest zawsze ciało i ruch. I dążenie do pokazania go oczom, które podziwiają i oceniają. Których obecność powoduje, że przybiera się pozy, które mogą być znaczeniem i dążeniem do porozumienia. Poza zasięgiem – to znaczy w polu widzenia, ale nie działania. Takiego, które mogłoby zmienić znaczenie obrazu i słowa. Każda decyzja coś oznacza, implikuje, że coś za nią stoi. Obraz sugeruje, że stoi za nim decyzja, wykluczająca inne obrazy i inne punkty odniesienia. Taniec zatem jest wehikułem służącym do dotarcia głębiej, do sensu i znaczeń relacji obserwowanych z zewnątrz. A wszystko po to, aby opowiadać za pomocą obrazów, które porzuciły swoje ramy.
Daniel Abreu rozwija osobisty styl i język tańca, kształtujący się w różnorodnych choreografiach będących etapami poszukiwań. Analizuje najdrobniejsze detale ruchu, łącząc go jednocześnie z innymi środkami wyrazu (fotografia, teatr). Spektakle są zazwyczaj oszczędne w formie, minimalistyczna scenografia podkreśla rolę światła i ruchu. Punktem odniesienia jest zawsze sam ruch i potrzeba komunikowania się głównie za jego pośrednictwem. Jest on abecadłem, dzięki któremu powstaje unikalny język zespołu Daniela Abreu.
Źródło: www.news.o.pl
Data publikacji: 3.02.2010
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»