Artykuły
Atrakcyjne warunki najmu i nowoczesne biuro albo przeprowadzka
Duża dostępność powierzchni biurowych sprawia, że najemcy mają w czym wybierać i nie wahają się przed zmianą lokalizacji siedziby firmy. Z raportu Cuchman&Wakefield wynika, że rekordowa wielkość nowej powierzchni biurowej, która pojawiła się na rynku nieruchomości komercyjnych w ostatnich latach, wpływa na coraz silniejszą konkurencję między wynajmującymi. Jednocześnie stale rosną wymagania najemców i wzmacnia się ich pozycja negocjacyjna. Firmy zmieniają siedziby z różnych przyczyn. Przeprowadzka może być spowodowana rozwojem biznesu, ale także chęcią wprowadzenia usprawnień czy ograniczenia kosztów. By istniejące biurowce mogły konkurować z nowymi inwestycjami, muszą więc przystosować się do nowych zasad rynkowej gry.
Potencjał tkwi w kobietach 50+. Czy polski rynek pracy potrafi go wykorzystać?
Aż 4 na 10 Polek w wieku produkcyjnym nie pracuje i nie szuka zatrudnienia. Sytuacja dotyczy przede wszystkim młodych kobiet, a także pań po 50. roku życia. Okazuje się, że jednym z kluczowych czynników wpływających na ich działalność zawodową jest posiadane wykształcenie oraz liczba dzieci. Istotne są działania pracodawców, wspierające kobiety zarówno jako matki, jak i pracowników. Czego potrzebują Polki, aby powrócić na rynek pracy?
Mikomax Smart Office z nagrodą w konkursie TOP DESIGN award 2018
Już po raz 10. w ramach konkursu TOP DESIGN award 2018 jury, złożone z ekspertów w dziedzinie wzornictwa, wyłoniło 9 najlepszych produktów odznaczających się jakością wzorniczą, funkcjonalnością oraz wyjątkową estetyką. Wśród nagrodzonych projektów, w kategorii „Biuro” wyróżniono nowość od Mikomax Smart Office, ściankę akustyczną TREE. Rozwiązanie zostało docenione za połączenie funkcjonalności i estetyki.
Znamy zwycięzców konkursu TOP DESIGN award 2018
Projektowanie na miarę pokoleń – Mikomax Smart Office na arena DESIGN w Poznaniu
Solidne wykonanie i ponadczasowa jakość w połączeniu z kreatywnością. W dzisiejszym wzornictwie nie można nie doceniać dorobku i doświadczenia starszych, ale również nie należy zamykać się na innowacyjność proponowaną przez młodych. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa obszary i tworzyć design na miarę przyszłych pokoleń? Na to i na wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź już niebawem na jubileuszowej edycji arena Design w Poznaniu. Swój udział potwierdziła również firma Mikomax Smart Office, która podczas wydarzenia zaprezentuje swój flagowy produkt Hush Work, a także drzewko akustyczne Tree. Oba rozwiązania są nominowane do konkursu TOP DESIGN award 2018.
Syndrom chorego biura – czyli jak samopoczucie pracownika może wpływać na kondycję firmy?
Częste narzekanie na złe samopoczucie chwilę po przekroczeniu progu biura? W przypadku kilku osób możemy uznać, że to wynik panującej w okresie zimowym grypy, co jednak, jeśli słaba kondycja zdrowotna dotyczy znacznie większej liczby pracowników w firmie? Jeżeli objawy złego samopoczucia mijają zaraz po wyjściu z biura, oznacza to, że trzeba przyjrzeć się kondycji budynku, w którym mieści się siedziba firmy. Dlaczego? Przyczyną może być SBS, czyli tzw. Syndrom Chorego Budynku (ang. Sick Building Syndrome). Już w latach 80. występował on w blisko 30 proc. nowych oraz odnawianych budynkach na świecie. Jak się mają współczesne obiekty biurowe? W jaki sposób zapobiegać, a w jaki leczyć dotknięte chorobą budynki?
Mikomax Smart Office i Expander: Ciasne, ale własne... biuro. Jak efektywnie zagospodarować małą przestrzeń?
Według PARP w Polsce działa 1,84 mln aktywnych firm, spośród których 99,8 proc. to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich wynajmuje swoje siedziby, choć w praktyce okazuje się, że zakup biura może być bardziej opłacalny od jego długoterminowego najmu. Przy niskim poziomie stóp procentowych i atrakcyjnych warunkach kredytowania rata kredytu może być niższa od miesięcznej kwoty za czynsz. Własny lokal umacnia pozycję rynkową firmy, jednak wyzwaniem pozostaje nie tylko jego finansowanie, ale także jego funkcjonalna aranżacja. Jak zagospodarować niewielką przestrzeń biurową, która będzie wspierać komfort i efektywność pracownika?
Biuro: praca na żywym organizmie
Gdzie się kończy biuro, a zaczyna pracownik? Najnowsze realizacje biurowe pokazują, że to właśnie człowiek znajduje się w centrum przestrzeni biurowej i decyduje o tym, jak i gdzie chce pracować. Na pytanie jak odpowiemy: elastycznie, na pytanie gdzie – w przestrzeni, która będzie się zmieniała razem z jego potrzebami i przede wszystkim, będzie stymulowała go do osiągania jak najlepszych efektów. Stąd narodził się trend na biura-ogrody, biura-domy czy w końcu biura-miasta. Przestrzenie, które wzbudzają pozytywne odczucia, uspokajają i nastrajają. Jak zaczarować biuro – miejsce pracy na żywym organizmie? Między innymi na to pytanie podczas 4 Design Days, trwającego od 15 do 18 lutego 2018 r., odpowiedzą Mateusz Siwiaszczyk oraz Bartosz Piłat, eksperci Mikomax Smart Office.
Recepcja w stylu smart? Wielofunkcyjna przestrzeń w nowoczesnym biurze
Jeszcze do niedawna przypominały zwykłe poczekalnie dla klientów, wyposażone w stół, ladę, kilka krzeseł czy kanapę. Obecnie, coraz częściej zmieniają nie tylko swój wygląd, ale i funkcję. Recepcje biurowe pełnią nierzadko rolę firmowej strefy relaksu, wyposażonej w sofy i fotele, miejsca, gdzie można swobodnie porozmawiać z klientem, a nawet przestrzeni, w której przeprowadzane są rozmowy rekrutacyjne. Wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu smart, odpowiadają na potrzebę elastyczności i swobody w wykonywaniu służbowych zadań, stanowiąc przy tym biznesową wizytówkę firmy. Recepcja przyszłości ma być wielozadaniowa, nowoczesna i zaaranżowana tak, by w pełni oddawać charakter przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim, by jak najlepiej spełniać swoje funkcje.
Czy dostęp jest lepszy niż posiadanie? Idea współdzielenia sprawdza się w biurach
Mimo że znana od wieku, to obecnie uznawana jest za jeden z najważniejszych światowych trendów, który zmienia globalny rynek. Ekonomia współdzielenia zatacza coraz szersze kręgi i dotyka wielu aspektów życia codziennego. Wyrosła na gruncie postępującej cyfryzacji i rozwoju technologii, przemian demograficznych, a także zmian w przestrzeni miejskiej jako odpowiedź na potrzeby nowych pokoleń. Gospodarka wymiany, oparta na wolności mierzonej dostępem a nie posiadaniem rzeczy na własność, zmienia rzeczywistość także w Polsce.
Nowe życie biurowca – lifting przestrzeni biurowej szansą dla starszych obiektów
Firma, która dziś chce ulokować się w nowoczesnej przestrzeni biurowej ma w czym wybierać. Z raportu „Skyline Tracker” Cushman & Wakefield wynika, że w Warszawie zasoby nowych biur urosły ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 10 lat i obecnie wynoszą już ponad 5,1 mln mkw. Jednocześnie na rynku nie brakuje także starszych biurowców, których korzenie sięgają lat 80. i 90. Mimo iż tracą one zainteresowanie najemców, szansą na ich drugie życie jest renowacja. Na rodzimym rynku lifting biura to nowość, ale na świecie jest on realizowany z sukcesami w miastach, takich jak: Londyn, Paryż, Bruksela czy Nowy Jork.
Elastyczna praca nie tylko dla pokolenia Y
Już w 2025 r. 4 na 10 Polaków będzie miało ponad 50 lat. Z kolei w 2050 r. 1/3 społeczeństwa będzie mieć więcej niż 65 lat. W dobie starzenia się populacji, seniorzy, nazywani także pokoleniem Silver[2] będą stanowić ważną grupę zawodową. Wymusza to na pracodawcach obowiązek zadbania o potrzeby starszej generacji pracowników. Zachowanie work-life balance, by móc łączyć pracę z rozwijaniem nowych zainteresowań, podnoszeniem kompetencji, opieką nad wnukami czy chęć pracy według elastycznego grafiku to coraz częściej wymieniane przez pracowników 50+ potrzeby.
Nowe biuro w 6 tygodni – Mikomax Smart Office i Xplan stratuje z usługą liftingu przestrzeni biurowej
Już teraz najemcy i właściciele powierzchni biurowych, którym zależy na szybkiej i efektywnej zmianie powierzchni swojej siedziby, mogą skorzystać z całkowicie unikatowej na polskim rynku usługi „Pimp my office”. Jest to kilkutygodniowy program rearanżacji miejsca pracy proponowany przez Mikomax Smart Office.
Praca w biurowcu? Nie, dziękuję
Tacy giganci jak Facebook, Google czy Apple udowodnili, że wybór lokalizacji siedziby firmy oraz jej niebanalny design są elementami efektywnego budowania marki pracodawcy, a odpowiednio zaaranżowana przestrzeń biurowa, jest jednym z czynników, który przyciąga talenty. Tę zależność coraz częściej dostrzegają także polskie przedsiębiorstwa, zarówno start-upy, które stawiają pierwsze kroki w biznesie, jak i firmy o ugruntowanej pozycji na rynku.
Praca w grupie się opłaca. Czy na pewno?
Mówi się, że, co dwie głowy to nie jedna, a działając wspólnie, można osiągnąć więcej. Ale czy zawsze? Korzyści płynące z pracy w grupie są oczywiste. A co z pracą samodzielną? Jeff Stibel, neurolog i przedsiębiorca uważa, że programiści działają szybciej, kiedy kodują indywidualnie, projektanci wykonują swoją pracę najlepiej, gdy pracują sami, a artyści rzadko współpracują, a jeżeli to robią, idzie im gorzej. Przekonuje nawet, że nasz mózg działa świetnie, gdy działamy sami, a doznaje swojego rodzaju „awarii”, gdy jesteśmy zmuszani do pracy z innymi. Stajemy się wtedy mniej efektywni i kreatywni. Nie bez powodu osoby, które są odpowiedzialne za podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych, czyli np. maklerzy giełdowi pracują w pojedynkę. Praca indywidualna może przynieść wiele profitów, ale by była efektywna, niezbędne będą odpowiednie warunki w biurze.
«
»
«
»